Gå til innhold

Har så lyst og flytte fra Tromsø, og er drittlei av og bo på liten plass

Anbefalte innlegg

og skyhøye boligpriser :( Jobb kan både jeg og mannen få oss andre plasser, men han nekter fordi han trives så godt. Ungene vil gjerne flytte selv om det innebærer at de må få seg nye venner. Har sagt de kan få reise ofte og besøke sine venner i Tromsø om de ønsker det da det er rimelig og få kjøpt flybilletter. Noen som har ønsket og flytte men måtte vike pga en mann?

Anonymous poster hash: 32f99...3d3

Fortsetter under...

Tror ikke det blir bedre boligpriser hvis du vil flytte til et større sted enn Tromsø...!

Anonymous poster hash: 9b175...37a

My point exactly... ;)

Anonymous poster hash: d5349...515

Er kanskje plassen i leiligheta/huset HI mener? 

Hvor vil du flytte da? Er jo mulig å flytte til et sted i nærheten, med lavere priser og mer plass, og fortsatt pendle inn til byen. 

Vurdert Finnmark? Oppgangstider, mulighet for gode jobber, nedskriving av studielån, finnmarksskatt. Man skal tjene bra dårlig for at det ikke skal lønne deg økonomisk å bo her.

Ikke sikkert boligprisene er så veldig mye lavere, men sikkert litt. Så har vi jo villmarksliv og kulturliv, barnevennlighet, kort vei til jobb, osv. Jeg flyttet (noe motvillig) fra tromsø til Finnmark for 12 år siden. Det har vi aldri angret på :)

Anonymous poster hash: c85b5...14a

Annonse

Vurdert Finnmark? Oppgangstider, mulighet for gode jobber, nedskriving av studielån, finnmarksskatt. Man skal tjene bra dårlig for at det ikke skal lønne deg økonomisk å bo her.

Ikke sikkert boligprisene er så veldig mye lavere, men sikkert litt. Så har vi jo villmarksliv og kulturliv, barnevennlighet, kort vei til jobb, osv. Jeg flyttet (noe motvillig) fra tromsø til Finnmark for 12 år siden. Det har vi aldri angret på :)

Hun skriver hun er drittlei av å bo på liten plass...Hvor i Finnmark finnes det en større by enn Tromsø?

Anonymous poster hash: f0d39...723

Jeg misforsto. Jeg trodde "liten plass" egentlig betydde "bor trangt".

Dersom problemet er liten by, skjønner jeg ikke helt innlegget...:)

Hun skriver hun er drittlei av å bo på liten plass...Hvor i Finnmark finnes det en større by enn Tromsø?

Tromsø er vel egentlig ikke "En liten plass" da.. Men, tror ikke du vil få noe billigere hus/leilighet hvis du flytter til Trondheim, Bergen, Oslo..

Anonymous poster hash: 50a2e...559

Du får rimelig bolig i Bergen, Oslo og Stavanger hvertfall. Fetsund og Strømmen utenfor Oslo er billig, det er Os, Samnanger og Arna utfor Bergen også. Men rimelig crappy plasser alle fem.

Du får rimelig bolig i Bergen, Oslo og Stavanger hvertfall. Fetsund og Strømmen utenfor Oslo er billig, det er Os, Samnanger og Arna utfor Bergen også. Men rimelig crappy plasser alle fem.

du får ikke*

Jeg fikk meg jobb på østlandet da jeg og samboer bodde i Tromsø. Først ville han ikke, men jeg sa at hvis du ikke vil gjøre dette for meg, så drar jeg uten deg. Jeg er opprinnelig fra østlandet og var litt lei av å bo så langt unna familie og venner.

Han ble heldigvis med og nå stortrives han :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...