Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Oj, her har det skjedd mye siden jeg titta innom i går kveld. Gratulerer til dere som har fått positive tester, måtte de klare å klore seg fast til februar (er det ikke da deadline for denne gruppa er?)

Jeg var selv på uttak i går. Det gikk greit, men det er jo ganske ubehagelig. Synes dog legen er flink til å forsøke å gjøre det så smertefritt som mulig og kjapt. Slukna på sofaen når vi kom hjem, men ellers er formen fin i dag. Det ble åtte egg ut denne gangen. Tre bedre enn sist! Så om en drøy time ringer de med dommen...

Fortsetter under...

Oj, her har det skjedd mye siden jeg titta innom i går kveld. Gratulerer til dere som har fått positive tester, måtte de klare å klore seg fast til februar (er det ikke da deadline for denne gruppa er?)

Jeg var selv på uttak i går. Det gikk greit, men det er jo ganske ubehagelig. Synes dog legen er flink til å forsøke å gjøre det så smertefritt som mulig og kjapt. Slukna på sofaen når vi kom hjem, men ellers er formen fin i dag. Det ble åtte egg ut denne gangen. Tre bedre enn sist! Så om en drøy time ringer de med dommen...

Og bare en kort oppdatering - dommen er befruktning på 7 av 8 egg. Så det var visst bra! So far, so good! Spent på morgendagen.

Hvordan har det gått med uttak i dag Babel80?

Så bra Nora, gratulerer! :-D Det var jo helt supert! Har su innsetting i morgen da?

Vi er akkurat ferdig med uttaket og hentet Lutinusen og div antibiotika på apoteket. Nå ligger jeg her i senga mens mannen henter noe å spise og drikke. Blir godt å få i meg mat siden jeg ikke fikk spise i morges :)

Jeg kan ikke lyve: uttaket var litt vondt og ubehagelig. Men det er veldig personlig. Kanylen i hånda og væsken som ble injisert der sve litt og jeg kjente stikkingen i underlivet godt. Samtidig så tror jeg at mye av det jeg kjente var fordi at jeg var så anstrengt og nervøs. Jeg gråt jo litt også, men de var så snille og mannen var der og støttet meg hele veien så alt i alt gikk det greit. Nå er det litt ømt i underlivet og hånda men ikke noe uoverkommelig. Tror jeg vil sove litt nå og bli kvitt valiumen og morfinen.

Åja, det ble 10 fine egg, noe som de var veldig fornøyd med. De så jo 22 eggposer på UL men de var tydeligvis av ulik størrelse likevel. 5 til 10 egg ut var best, sa de. Kvaliteten er selvfølgelig viktigst. Sædprøven til mannen var også fin så de var fornøyde met materialet de skal jobbe med ;-) Jeg var såpass dopa at jeg følte at jeg kunne si at nå har vi gjort vår del, nå er det deres skyld om det ikke går bra. :)

Er så spent på hvor mange som blir befruktet!

Takk :-) Innsetting er i morgen ja. De visste ikke ennå hvilken kvalitet det er på de, for de ville først dele seg litt utover dagen i dag.

Godt uttaket er over Babel80. Og ti egg er jo helt supert :-) Jeg sa det også til de i går etter uttaket at nå får dere gjøre jobben deres ;-) Det tok de med et smil! Litt mat og søvn gjør nok susen. Og en paracet eller to var nok heller ikke å forakte for min del!

Jeg har ikke opplevd å få kanyle i hånda, har kun fått noen tabletter før uttaket og lokal bedøvelse i underlivet. Men det er sikkert ulik praksis fra sted til sted. Kjente det jo hver gang legen stakk hull på en eggpose, fulgte jo veldig med på ultralyden på skjermen og så at det ble færre og færre svarte poser.

Blir spennende med hvor mange som er befrukta og hvor mange som deler seg videre nå. Jeg håper sånn på å få noen på frys i tillegg. Det er sååå mye bedre med "bare" frysforsøk enn uttak og.

Skal du ha innsetting til fredag?

Litt mat og søvn gjør nok susen. Og en paracet eller to var nok heller ikke å forakte for min del!

Kjente det jo hver gang legen stakk hull på en eggpose, fulgte jo veldig med på ultralyden på skjermen og så at det ble færre og færre svarte poser.

Blir spennende med hvor mange som er befrukta og hvor mange som deler seg videre nå. Jeg håper sånn på å få noen på frys i tillegg. Det er sååå mye bedre med "bare" frysforsøk enn uttak og.

Skal du ha innsetting til fredag?

Lykke til i morgen Nora! Kjenner meg veldig igjen i det du skriver over. Jeg har innsett pår fredag ja, med mindre de ringer i morgen...

Gjest Løvemusene

Jeg er litt stille her om dagen, men jeg leser og følger med på dere jenter, hejer på dere alle!

Var på kontroll idag og fikk sjekka at jeg var nedregulert, starter på sprøytene fredag! Er det bare jeg som ligger så langt etter dere andre??

Lykke til alle sammen, masse babystøv til dere ❤

Jeg ligger nok enda lenger etter...

Blir ikke ordentlig nedregulert og har måttet punktere en cyste.

Venter nå på andre mensen etter spraystart. Får nok ikke begynne på sprøyter før om en uke.

Så ligger foreløpig tre uker bak skjema

Såpass ja, huff ble det utsatt enda en uke?? Men hvis du starter på sprøyter om en uke (får vi krysse fingrene for) så kommer vi ikke så veldig ulikt ut likevel. Da blir det vel uttak/innsett helt i slutten av mai for deg. Hvilken spray går du på? Så rart at det skulle ta så lang tid å bli nedregulert :(

Annonse

Jeg er litt stille her om dagen, men jeg leser og følger med på dere jenter, hejer på dere alle!

Var på kontroll idag og fikk sjekka at jeg var nedregulert, starter på sprøytene fredag! Er det bare jeg som ligger så langt etter dere andre??

Venter nå på andre mensen etter spraystart. Får nok ikke begynne på sprøyter før om en uke.

Såpass ja, huff ble det utsatt enda en uke?? Men hvis du starter på sprøyter om en uke (får vi krysse fingrene for) så kommer vi ikke så veldig ulikt ut likevel. Da blir det vel uttak/innsett helt i slutten av mai for deg. Hvilken spray går du på? Så rart at det skulle ta så lang tid å bli nedregulert :(

Bruker Synarela.

Blir kanskje innsett i uke 23, hvis ting går etter planen nå.

Men nå er nesesprayen min plutselig tom, tre dager for tidlig. Og det er problemer fra leverandør, og jeg får ikke ny før tidligst fredag, sannsynligvis lørdag. Så må ringe klinikken i morgen og høre hva jeg gjør nå. Kanskje jeg må bryte? Da blir det vel i så fall tre uker til jeg kan begynne helt på nytt.

Uff, nei får håpe det går bra 😯

Gjest Gullebolle

Her er det mange som er sving! Gratulerer Frk Kværner, fantastiske nyheter! Hvilke symptomer hadde du?Måtte mai blir en fruktbar måned for oss alle.

Her ruger jeg for harde livet, RD 5 er snart over og jeg kjenner masse stikkinger og murringer i magen, håper det betyr at et embryo eller to graver seg godt tilrette:) Bør jo kunne dette,tror dette er min 11. eller 12. innsetting.Skulle ønske jeg hadde skrevet dagbok for hver ruging med både symptomer og hva utfallet ble. Husker liksom ikke fra gang til gang. Ventetiden er grusom, og jeg syntes tiden går veldig sent...

Lykke til alle sammen, blir gøy  å følge hverandre fremover, nå skal vi jammen med lykkes! har hengt her inne endel i vinter og jeg syntes det har vært mye negative tester, så nå må det snu:)

Så utrolig spennende. Tilhører ikke du Hausken også? Var der jeg hadde innsett å :) Hadde masse murringer fra rugedag 5 (teller innsett som dag 1). Føltes ut som små varme nålstikk i livmoren og eggstokkene Stakk fryktelig. Mensensmerter on-off også, nå har jeg bare mensensmerer og svært lite stikk. Føler meg småkvalm allerede, men mulig det er alt stresset og bekymringene for om jeg faktisk er gravid. Stikker litt i puppene også, men ikke noe som er spesielt merkbart. Så lite symptoer egentlig:p 

Så utrolig spennnede. Var som sagt rugedag 5 de symptomene du beskriver kom;) Krysser fingrene for deg:o)

Høres jo lovende ut for min del da:) Akkurat sånn jeg har det, har vært gravid noen ganger så det kjennes veldig sånn ut, men jeg ble også skikkelig lurt en gang pga disse stikkingene og testet blendahvitt, så her er jeg bare forsiktig optimist enda:) Har ikke så veldig magefølelse enda, men den pleier å komme et par dager før test. Jeg hører også til Hausken ja! Håper virkelig jeg kommer diltende etter med en positiv test om en 5-6 dager:) 

Her er det mange som er sving! Gratulerer Frk Kværner, fantastiske nyheter! Hvilke symptomer hadde du?Måtte mai blir en fruktbar måned for oss alle.

Her ruger jeg for harde livet, RD 5 er snart over og jeg kjenner masse stikkinger og murringer i magen, håper det betyr at et embryo eller to graver seg godt tilrette:) Bør jo kunne dette,tror dette er min 11. eller 12. innsetting.Skulle ønske jeg hadde skrevet dagbok for hver ruging med både symptomer og hva utfallet ble. Husker liksom ikke fra gang til gang. Ventetiden er grusom, og jeg syntes tiden går veldig sent...

Lykke til alle sammen, blir gøy å følge hverandre fremover, nå skal vi jammen med lykkes! har hengt her inne endel i vinter og jeg syntes det har vært mye negative tester, så nå må det snu:)

Så utrolig spennende. Tilhører ikke du Hausken også? Var der jeg hadde innsett å :) Hadde masse murringer fra rugedag 5 (teller innsett som dag 1). Føltes ut som små varme nålstikk i livmoren og eggstokkene Stakk fryktelig. Mensensmerter on-off også, nå har jeg bare mensensmerer og svært lite stikk. Føler meg småkvalm allerede, men mulig det er alt stresset og bekymringene for om jeg faktisk er gravid. Stikker litt i puppene også, men ikke noe som er spesielt merkbart. Så lite symptoer egentlig:p

Så utrolig spennnede. Var som sagt rugedag 5 de symptomene du beskriver kom;) Krysser fingrene for deg:o)

Høres jo lovende ut for min del da:) Akkurat sånn jeg har det, har vært gravid noen ganger så det kjennes veldig sånn ut, men jeg ble også skikkelig lurt en gang pga disse stikkingene og testet blendahvitt, så her er jeg bare forsiktig optimist enda:) Har ikke så veldig magefølelse enda, men den pleier å komme et par dager før test. Jeg hører også til Hausken ja! Håper virkelig jeg kommer diltende etter med en positiv test om en 5-6 dager:)

Hold meg oppdatert når du vet noe da;) utrolig spennende. Høres jo lovende ut da, men skjønner at du ikke vil ha noen forhåpninger. Prøver å ta det litt med ro jeg også, til jeg får svar på blodprøver og får tatt ultralyd :-). *Krysserfingrene*

Gjest Løvemusene

Bruker Synarela.

Blir kanskje innsett i uke 23, hvis ting går etter planen nå.

Men nå er nesesprayen min plutselig tom, tre dager for tidlig. Og det er problemer fra leverandør, og jeg får ikke ny før tidligst fredag, sannsynligvis lørdag. Så må ringe klinikken i morgen og høre hva jeg gjør nå. Kanskje jeg må bryte? Da blir det vel i så fall tre uker til jeg kan begynne helt på nytt.

Uff, nei får håpe det går bra 😯

Huff da! Har du mer igjen på resepten?? Ring rundt til apotekene, kanskje de har?? Mitt apotek her jeg bor på landet hadde den inne, fikk den med en gang! De store har kanskje det... Eller spør her inne i egen tråd om noen har en de ikke trenger, stadig vekk noen som selger det de har til overs! Bruker den selv nå, og var helt nedregulert på 14 dager.. Så utrolig uflaks du har! Krysse fingre!

Noen her inne som vet om det er vanlig at det fortsatt er ganske ømt dagen etter uttaket? Jeg sliter når jeg sitter, går, skal på do og med å ha på meg (ikke en gang så veldig stramm) bukse. Hvis det er vanlig så går det helt fint, det er ikke sånn at jeg ikke tåler det, jeg går bare og begymrer meg for at noe er galt og det får konsekvenser for innsettingen i morgen. Anyone?

Og for de som enda skal ha uttaket, det er VELDIG forskjellig fra person til person om det gjør vondt eller ikke. Så statistisk setter det bra for deres del at jeg kjenner det så godt, det går sikkert bare fint med dere :)

Annonse

Noen her inne som vet om det er vanlig at det fortsatt er ganske ømt dagen etter uttaket? Jeg sliter når jeg sitter, går, skal på do og med å ha på meg (ikke en gang så veldig stramm) bukse. Hvis det er vanlig så går det helt fint, det er ikke sånn at jeg ikke tåler det, jeg går bare og begymrer meg for at noe er galt og det får konsekvenser for innsettingen i morgen. Anyone?

Og for de som enda skal ha uttaket, det er VELDIG forskjellig fra person til person om det gjør vondt eller ikke. Så statistisk setter det bra for deres del at jeg kjenner det så godt, det går sikkert bare fint med dere :)

Jeg hadde det også slik, vet det er veldig vanlig å være øm etterpå. For min del var jeg øm og støl i ca 5 dager etterpå. Var vondt å tisse f.eks, gjorde vondt å "lette på trykket". Følte meg nesten litt påkjørt i dagene som kom. Gikk med breie bein og krokete rygg. Hehe. Akutte smerter skal man såklart være obs på, eller hvis du har kjempe vondt så Bør du kontakte klinikken. Men noe smerter må man regne med :)

Masse lykke til i morgen :)

AKKURAT sånn har jeg det også! Takk som deler FrkKværner, nå ble jeg lettet. Så det gikk bra med innsettingen, selv om du hadde det slik?

Bare hyggelig. Flott at vi kan dele erfaringer med hverandre her inne, det har hjulpet meg mange ganger også :-) Jeg syntes jeg fikk mer vondt etter 3 dager, da kom stølheten for fult, med alt var vekk på dag 5 ca :-) . Ja fikk satt inn embryoet to dager etter uttaket :)

Får håpe du kommer deg greit i løpet av et par dager Babel80. Jeg hadde det litt mer sånn den første gangen, synes denne gangen har gått (overraskende) greit. Går dog rolig rundt og forsøker å ta livet med ro. Ingen joggeturer denne uka akkurat! Kan trøste deg med at innsetting er mye mindre ubehagelig.

Jeg fikk satt inn et egg i dag. Det hadde delt seg i seks celler, og de sa det var bra. Og vi fikk fem på frys. Så det var visst også veldig bra basert på at det var åtte egg ut. Men de sa at vi skulle ta en test etter tre uker. Det synes nå jeg var lenge. Men de sa tre uker ved fersk forsøk og to uker ved frys. Skulle jo tro at det fester seg like kjapt selv om det er ferskt eller fryst? Ja ja, uansett har jeg som mål å vente i to uker før testing, men tre uker, det blir litt i lengste laget for min tålmodighet!

Fikk du forresten tak i noe nesespray elibjo slik at du kan bli ferdig nedregulert?

Får håpe du kommer deg greit i løpet av et par dager Babel80. Jeg hadde det litt mer sånn den første gangen, synes denne gangen har gått (overraskende) greit. Går dog rolig rundt og forsøker å ta livet med ro. Ingen joggeturer denne uka akkurat! Kan trøste deg med at innsetting er mye mindre ubehagelig.

Jeg fikk satt inn et egg i dag. Det hadde delt seg i seks celler, og de sa det var bra. Og vi fikk fem på frys. Så det var visst også veldig bra basert på at det var åtte egg ut. Men de sa at vi skulle ta en test etter tre uker. Det synes nå jeg var lenge. Men de sa tre uker ved fersk forsøk og to uker ved frys. Skulle jo tro at det fester seg like kjapt selv om det er ferskt eller fryst? Ja ja, uansett har jeg som mål å vente i to uker før testing, men tre uker, det blir litt i lengste laget for min tålmodighet!

Så bra, gratulerer så langt :-) Håper den lille klamrer seg godt fast der inne! Og fem på frys er jo kjempe flott det!

Føler meg litt bedre nå, så jeg regner med at jeg har kommet meg til jeg skal på jobb igjen på mandag.

Det med testdato, har ikke det noe med at kroppen må få ut alle hormoner som man har fått underveis, for å ikke få falsk positiv test? Synes også at tre uker er leeenge. For min del betyr det at jeg kan teste siste arbeidsdag før ferien....tror jeg prøver å vente til dagen etter, altså lørdagen. Har liksom ikke lyst til å være på jobb rett etter hverken positiv eller negativ test når det er rett før ferien.

Snakk om å ta ting på forskudd, har jo ikke fått høre om noen av eggene er befruktet enda! Men nå er jo klokken halv sju snart, så jeg regner med at det blir innsett i morgen!!!

Gjest Gullebolle

Mulig klinikkene har forskjellig praksis rundt dette. men vi fikk beskjed om to uker etter innsett skal man teste. Å vi har også ferskforsøk :)

Det er pga eggløsningssprøyta man må vente. drn kan sitte i opptil ti dager. :)

Har du begynt testingen enda? Her merker jeg det begynner å krible veldig:) Heldigvis 17.mai i morgen som går i ett. Og på søndag har vi også planer hele dagen, det hjelper litt å ha noe å gjøre. Prøver å holde meg til mandag! Men nå er jeg spent!

Syv eggposer som var fornuftig størrelse på i dag -den største 19, tolv andre som er på god vei også. Uttak på mandag :)

Under ULen var det nesten som jeg måtte be legen slutte på venstre side, du kjenner kanskje litt press sa hun, jeg kjente det skikkelig i flere timer etterpå.. De første timene på jobb var jeg sikkert ikke til særlig stor hjelp. Lurer på hvordan mandagen blir, når jeg kjente så mye i dag med vanlig UL.

Nå vurderer jeg om jegskal stryke bunadsskjorta til imorgen, eller bare droppe hele bunaden.

Så spennende 83jenta, krysser fingrene for mange fine egg på mandag:) Her er jeg så trøtt og sliten at jeg helst vil droppe feiringen i morgen....

Trøtt og sliten kjenner jeg meg igjen i, lagt på sofaen etter jobb hver eneste dag i nesten to uker, og nå kjenner jeg det skikkelig i magen også. Veldig spent på de neste ukene (tror mannen var litt lei jeg endte på sofaen igjen en dag.. "Er det slik du blir om du blir gravid burde vi kanskje droppe hele greiene" sagt humoristisk, men han fikk høre det.. Må ikke tulle med en dame full i hormoner, uansett hvilke hormoner det er :) ). Er vel bare å prøve å holde seg mest mulig opptatt, så man ikke ender opp med å teste hele tiden.

Masse lykke til med test når den tid kommer for din del, er vel ikke så mange dager igjen??:)

Har ikke bestemt meg om det blir bunad eller ikke i morgen, men skjorta er klar nå. Litt feiring blir det sikkert her, en liten tur på skolen etter toget (skal ikke gå i tog) og så en tur til familie for rømmegrøt senere på dagen -skal ta det rolig iallefall.

Gjest Gullebolle

Så spennende 83jenta, krysser fingrene for mange fine egg på mandag:) Her er jeg så trøtt og sliten at jeg helst vil droppe feiringen i morgen....

Trøtt og sliten kjenner jeg meg igjen i, lagt på sofaen etter jobb hver eneste dag i nesten to uker, og nå kjenner jeg det skikkelig i magen også. Veldig spent på de neste ukene (tror mannen var litt lei jeg endte på sofaen igjen en dag.. "Er det slik du blir om du blir gravid burde vi kanskje droppe hele greiene" sagt humoristisk, men han fikk høre det.. Må ikke tulle med en dame full i hormoner, uansett hvilke hormoner det er :) ). Er vel bare å prøve å holde seg mest mulig opptatt, så man ikke ender opp med å teste hele tiden.

Masse lykke til med test når den tid kommer for din del, er vel ikke så mange dager igjen?? :)

Har ikke bestemt meg om det blir bunad eller ikke i morgen, men skjorta er klar nå. Litt feiring blir det sikkert her, en liten tur på skolen etter toget (skal ikke gå i tog) og så en tur til familie for rømmegrøt senere på dagen -skal ta det rolig iallefall.

Hehe, sånn kan min mann og finne på å tulle med, huff! Ja da får de jammen med høre det:) Ja her slipper jeg ikke unna feiring selv om jeg gjerne skulle ønske det. Men har to små som skal gå i tog så må nok pynte oss opp hele gjengen:) Blir nok koselig, alltid gøy når de små koser seg. Ja tester i starten av neste uke, målet er å holde meg til over helga. Er vel på rugedag 8 i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...