Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Da har jeg vært på sykehuset å tatt ut egg, det ble 7 egg! Så håper da at det blir å sette inn på torsdag, krysser fingrene for at ikke telefonen ringer imorgen :)  Så spennende med alle her som skal sette inn og bli rugere. Er jo nesten like spent på hvordan det går med alle her :) Som på meg selv :) 

Tvi tvi folkens! :D

Fortsetter under...

Gjest Gullebolle

Nå har jeg fått telefon fra Hausken, og det blir innsetting av 2 fine egg i morgen tidlig:) De måtte tine 4 for 2 av de klarte seg ikke. Men man kan jo ikke regne med at alle klarer seg. Nå er jeg spent på å bli ruger igjen, håper det går rette veien denne gangen:)

Åssen går det med deg Tanj75, fått høre noe om befruktingen? Dere andre?

Endret av Gullebolle

Nå har jeg fått telefon fra Hausken, og det blir innsetting av 2 fine egg i morgen tidlig:) De måtte tine 4 for 2 av de klarte seg ikke. Men man kan jo ikke regne med at alle klarer seg. Nå er jeg spent på å bli ruger igjen, håper det går rette veien denne gangen:)

Åssen går det med deg Tanj75, fått høre noe om befruktingen? Dere andre?

Hei, fikk ut 7 egg igår, noe som var ett bra antall sa de :D Så intet nytt idag, er vel godt nytt tenker jeg.  Så da blir det innsett imorgen hvis telefonen ikke kimer idag :)

Lykke til med innsett imorgen, blir kjempespennende å høre fremover :D Babystøv i massevis er herved drysset over oss alle sammen :D

Så spennende å lese om alle som er godt i gang! Har selv fått uttak til tirsdag. Var på kontroll i dag og legen så 9-10 eggposer. Noen som vet hvordan det er med sammenheng mellom antall eggposer og antall egg ut? 14 Husker ikke eggposer sist, men fikk ut fem egg. Vil jo gjerne ha noen flere nå. De har jo også økt dosen min fra sist!

Håper innsetting har gått bra for dere som skulle det i dag :)

Så spennende å lese om alle som er godt i gang! Har selv fått uttak til tirsdag. Var på kontroll i dag og legen så 9-10 eggposer. Noen som vet hvordan det er med sammenheng mellom antall eggposer og antall egg ut? 14 Husker ikke eggposer sist, men fikk ut fem egg. Vil jo gjerne ha noen flere nå. De har jo også økt dosen min fra sist!

Håper innsetting har gått bra for dere som skulle det i dag :)

Hei!

Det e ett maks ett egg i posen:) når legen så 7 til meg på fredag , sa hun det var maks 7 egg:) fikk ut 7 på tirsdag, og satte inn ett perfekt egg Idag, som legen sa:)

Annonse

Da har jeg vært på st Olavs Idag, det ble innsett av ett egg, det var så bra sa legen at han mente at vi ikke skulle sette inn to, de hadde også allerede fyrst ned to egg,da det var av så bra kvalitet. Og de skulle dyrke ytterligere to, så det får vi brev om. Slimhinner og alt bar fine, så nå må dere sende masse babystøv, så får vi tro at dette er gullegget. Ble så optimistisk Idag, når legen var det :) :)

Gullebolle, hvordan ble det til deg? Fikk du satt inn Idag?

Og hvordan gikk det med deg Babel80?

Endret av Tanj75

Åh, det høres veldig lovende ut :-) Og godt å ha et par på lager - kan liksom puste ut og slappe av litt mer da.

Så nå gjenstår bare den siste tålmodighetsprøven, ventinga!

Hva gjør de egentlig når de dyrker det mer? Gjør de det på alle sykehus forresten?

Gjest Gullebolle

Gratulerer som ruger Tanj75:) Høres jo kjempelovende ut! det egget må nok være prima kvalitet og er helt sikkert gullegget! Deilig med noen på frys og:) Her møtte jeg opp på klinikken kl 10 i dag. Fikk beskjed at eggene hadde delt seg til 8 celler over natten som var bra, MEN det var visst noe væskeliknende i cellene så de ville ikke sette de inn. De hadde tint 2 nye som så veldig fine ut og satt inn de, så da ble jeg og ruger  i dag:) Men der røyk det jammen med 6 egg fra frysen, inderlig glad for at jeg har så mange, men skal det fortsette sånn så blir det ikke til så mange forsøk, merker det er ekstra vanskelig nå som vi har bestemt oss for å sette sluttstrek om det ikke blir noe av de på frysen:(  Men håper virkelig det er gulleggene som ble satt inn i dag:) Sykepleieren snakket om at det hadde passet perfekt med tvillinger for oss nå siden de andre begynner å bli store hehe! Men holder en knapp på en om gangen jeg!

Var på ultralyd/konsultasjon i dag. Alt så bra ut og progynova har gjort jobben sin. Det blir tilbakesetting av et egg på mandag. Jeg ville egentlig ha to, men de mente at det ikke var så medisinsk forsvarlig, siden jeg er kortvokst. Men forrige gang så maste de med det og ville gjerne sette inn to. Skal prøve og slappe av tiden framover, ingen testing før testdagen. Så får vi se hvordan det går 😀 😆

Igang med progynova.

UL 19 mai og forhåpentligvis innsett 21-23 mai :-)

Noen av dere som vet hvorfor man må gå så lenge på Progynova og Lutinus dersom man får positiv test etter et fryseforsøk? Det står i papirene mine at dersom en test er positiv så skal man gå på det i 12 uker.

På ferskforsøket skulle jeg ikke gå på noenting etter positiv test.

Oi, her er det mange som er godt i gang, sååå spennende :) Håper på masse gode egg, og ikke minst positive tester om noen uker :) Jeg har akkurat begynt på medisinene til fryseforsøket, har bare ett egg, så er såå nervøs på om opptiningen går bra :) 

Vi3+1?! :) I mine papirer står det at jeg skal gå på det til uke 10, dersom det blir positiv test, aner ikke hvorfor,har ikke fått spurt dem enda. Men jeg synes det er helt greit, da vet jeg at kroppen får det den trenger. Men jeg har fått noe helt annet enn jeg har hatt på ferskforsøkene. :) De vet vel hva de gjør, men jeg lurer også på det :) Vi ligger vist ganske likt vi da :)

Annonse

Kan bli mange egg på meg - var rundt 20 eggposer som var på samme størrelse, to tre som var litt større, men det var ingen eggposer som var store nok enda, så må fortsette med sprøyter og litt høyere dose puregon de neste dagene. Ny kontroll på tirsdag, så håper høyere dose gjør susen.

Kan bli mange egg på meg - var rundt 20 eggposer som var på samme størrelse, to tre som var litt større, men det var ingen eggposer som var store nok enda, så må fortsette med sprøyter og litt høyere dose puregon de neste dagene. Ny kontroll på tirsdag, så håper høyere dose gjør susen.

Oi det var maaaange! Krysse fingran for mange fine egg:) :)

Oi det var maaaange! Krysse fingran for mange fine egg:) :)

Ja de telte og telte :) håper litt høyere dose gjør at de er "klar" neste uke og at det er iallefall noen gode egg(hadde vært greit med noen i fryseren også). Håper på uthenting neste fredag og innsett mandagen. Ellers blir det ikke uttak før mandag 19. (Krysser fingrene for uttak neste fredag)

Ul igår og alt så fint ut. Innsetting tirsdag om tining går greit. De ringer mandag så da blir det en spennende tlf. Har fire i frysen, tre to dagers og ett fem dagers egg. Regner med det går greit, har ikke hatt særlig stort frafall før.

Gjest Løvemusene

Det er noe med at på ferskforsøk er kroppen mer i normal syklus, og produserer progesteron selv. Det gjør den ikke ved fryseforsøk. Derfor må man bruke Lutinus eller annen progesteronstøtte mye lenger ved frys enn ved fersk 😊

Hmm jeg måtte gå på Lutinus til jeg var 12 uker på vei, etter ferskforsøk, og har aldri abortert så det var ikke fare for det. De opererer sikkert forskjellig fra sykehus til sykehus 😊

Igang med progynova.

UL 19 mai og forhåpentligvis innsett 21-23 mai :-)

Noen av dere som vet hvorfor man må gå så lenge på Progynova og Lutinus dersom man får positiv test etter et fryseforsøk? Det står i papirene mine at dersom en test er positiv så skal man gå på det i 12 uker.

På ferskforsøket skulle jeg ikke gå på noenting etter positiv test.

Jeg har hatt innsett av frys i naturlig syklus nå, skal bare ta en lutinus hver dag. Grunnen til det er at jeg ikke har tatt et eneste medikament nå, fulgt min egen syklus og dermed produserer progesteron selv. Kommer til å gå på det som en ekstra støtte dose til uke 12 etter eget ønske :-)

Jeg skal gå på noe som heter utrogestan tiluke 10, dersom det blir innsett og positiv test. Tror de gjør det litt forskjellig fra klinikk til klinikk. Jeg kommer også til å be om å få gå på lutinus lenger ved neste ferskforsøk, om jeg blir gravid da.... Hvor hører du til da Vi3+1 ?

Åhhhhhh... Tiden går sååååååå saaaakte. Er nå 3 dager siden innsett, og er kjempeutålmodig på å få teste. Er kvalm og trett , sannsynligvis av lutinusen. Holdt på å sovne i stolen flere ganger i kveld. Måtte det bare gå fort frem til testdato!

Gjest Gullebolle

Åhhhhhh... Tiden går sååååååå saaaakte. Er nå 3 dager siden innsett, og er kjempeutålmodig på å få teste. Er kvalm og trett , sannsynligvis av lutinusen. Holdt på å sovne i stolen flere ganger i kveld. Måtte det bare gå fort frem til testdato!

Samme her, tiden går sååå sent.....disse nesten 2 ukene er de verste! Ja for ikke å glemme om man faktisk blir gravid så blir det igrunn like psykisk slitsomt i flere uker:) Nei, her må jeg bare prøve å få tiden til å gå, har ingen magefølelse heller enda, kjenner fint lite. Men vi får bare smøre oss med tålmodighet. Når skal du teste? Fått testdag 21.05, men tester nok en dag eller to før, men holder meg alltid til RD 11 eller 12, selv om det er vanskelig! 

så lenge klarer jeg ikke holde meg nei. kommer til å teste for å se nå eggløsnings sprøyten er ute av kroppen :) testdato er vel neste torsdag til meg. Ingen følelse av noe enda. har litt murringer i magen . små stikninger, så er jo litt bekymra for det. men det er vel også normalt :)

Da skulle jeg få satt inn gullegget... Men dem overlevde ikke tiningen. Jeg har lyst til å skrike, grine, le, hoppe opp og ned av fortvilelse. Hvorfor kan ikke det gå min vei? 😵 må prise vel at vi har en liten sjarmørtroll i huset, men jeg har så lyst til flere. Jeg og mannen er enig at vi legger det litt på hylla og pusser opp i huset og tar en velfortjent ferie før vi setter i gang til høsten. Førstemann kom jo allikevel naturlig så ingenting er umulig 😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...