Gå til innhold

Sykemelding ved frivillig operasjoner... Noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har veldig lyst til å ta silikon, men har jeg forstått det riktig at jeg ikke får sykemelding siden jeg velger dette selv, og at det strengt tatt ikke er nødvendig?

Leser en blogg hvor en jente har tatt bukplastikk, selvvalgt. Og hun har fått fire ukers sykemelding. Er det derfor mulig å få sykemelding ved silikon også?

Anonymous poster hash: fd7ba...d79
Gjest Frisk bris
Skrevet

Jeg ville gjort det rett før ferie, hadde ikke hatt samvittighet til noe annet ovenfor arbeidsgiver eller kollegaer.

Skrevet

Kommer vel litt anpå arb.giver, men i utgangspunktet er reglene slik at ved operasjoner du tar av ikke helsemessige årsaker må du søke permisjon.

Anonymous poster hash: 52dba...027
Skrevet

Du har ikke krav om sykemelding ved kosmetisk kirurgi uten medisinsk indikasjon.

Anonymous poster hash: 318e8...9ff

Skrevet

Du får selvfølgelig ikke sykemelding for å ta silikon. Synes du virkelig skattepengene skal gå til sånt?

Anonymous poster hash: 764c3...ddd

Skrevet

Hvis dette er en operasjon du dekker selv har du ikke rett på sykepenger. Dette gjelder også bukplastikk. Men, mange får jo bukplastikk dekket, og da har du rett på sykepenger.

Skrevet

De som får sykemelding ved bukplastikk tar det ikke bare av kosmetiske grunner men har også en medisinsk grunn til å ta det. Har en venninne som fikk dekket bukplastikk pga delte magemuskler og brokk, hun fikk selvfølgelig sykemelding selv om operasjonen er frivillig.

En kollega tok silikon, og hun tok ut ferie etterpå for hun hadde ikke krav på sykemelding.

Anonymous poster hash: b84a6...017
Skrevet

Jeg fikk ikke sykemelding da jeg tok selvvalgt fettfjerning.

Måtte ta ut ferie.

Har to stk på jobben som har tatt bukplastik, men dette har de fått dekt og da fikk de også sykemelding.

Anonymous poster hash: 035c0...a39
Skrevet

Nei, jeg syns ikke at skattepenger skal gå til slikt. Slik jeg forstår det på bloggen har hun valgt dette selv av utsendemessige årsaker, ikke medisinske. Derfor stusset jeg på at hun hadde fått fire ukers sykemelding.

Men jeg skal ærlig innrømme at hvis hun får sykemelding for noe som ikke er medisinsk begrunnet, så kunne jeg virkelig tenke meg det selv. Hun har tatt dette på privat klinikk og betalt dette selv, det er ikke dekket av det offentlige, derfor jeg spør.

Skrevet

Hvorfor fikk hun sykemelding når dette er gjort privat og ikke av medisinske årsaker??

Skrevet

Nei, jeg syns ikke at skattepenger skal gå til slikt. Slik jeg forstår det på bloggen har hun valgt dette selv av utsendemessige årsaker, ikke medisinske. Derfor stusset jeg på at hun hadde fått fire ukers sykemelding.

Men jeg skal ærlig innrømme at hvis hun får sykemelding for noe som ikke er medisinsk begrunnet, så kunne jeg virkelig tenke meg det selv. Hun har tatt dette på privat klinikk og betalt dette selv, det er ikke dekket av det offentlige, derfor jeg spør.

Leger har ikke lov til å skrive ut sykemelding for kosmetiske operasjoner som ikke er nødvendig medisinsk sett. Man må skrive diagnose/problem til NAV og de godtar ikke brystforstørrelse/silikon som diagnose.

Jeg har selv tatt silikon og gjorde det en torsdag hvor mandagen var helligdag. Tok derfor kun 2 dagers fri og var tilbake på jobb tirsdagen etter. Gikk greit siden jeg har kontorjobb. Vondt men ikke verre enn at det gikk.

Bukplastikk kan være for et reelt medisinsk problem og derfor opp til lege om sykemelding er nødvendig da det er "godkjent" av NAV.

Anonymous poster hash: d1fac...466

Skrevet

Man kan få dekket silikon dersom man er så plaget av brystene at man får psykiske problemer.

Anonymous poster hash: 80a73...abc

Skrevet

Man kan få dekket silikon dersom man er så plaget av brystene at man får psykiske problemer.

Anonymous poster hash: 80a73...abc

Ikke nå lenger nei, de siste par årene har de strammet mer og mer inn på dette. Nå får man bare dekket om man har en medisinsk grunn. Eneste medisinske grunnen jeg vet om for å få brystforstørrelse er fjerning av bryst pga kreft eller den sykdommen/syndromet som gjør at man aldri kommer i puberteten og dermed aldri utvikler bryster...

Anonymous poster hash: b84a6...017

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...