Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #1 Del Skrevet 20. mars 2014 Lillebror er 6 uker, storesøster er 2 år og 3 mnd. I starten gikk det kjempefint, storesøster var kjempestolt og kosete mot lillebror. Vi har hele tiden passet på å gi storesøster masse oppmerksomhet. Men den siste uken har vi sett tendens til at storesøster har blitt litt vel voldsom med lillebror. De er ALDRI alene, en av oss foreldre passet alltid på, men likevel skjer dette: 1. hun klarer å fike til han fort som bare det, 2. Hun presser seg veldig hardt mot han når hun koser, 3. Hun har lagt hånda over ansiktet hans, 4. Kanskje det aller verste: nå istad rakk hun fader meg å ta tak i håret hans med begge hendelenog rive skikkelig til (ja, han har masse hår til å være så liten). Det overraskende ansiktsuttrykket og påfølgende smertehylet han kom med er noe av det verste jeg har opplevd som mor. Alt skjedde mens jeg hadde lillebror i fanget, og storesøster kom bort for å gi en klem. Jeg så strengt "nei", og "det er ikke lov til å lugge", og storesøster skjønte virkelig at hun gjorde noe dumt. Jeg vet ikke helt hvordan man skal reagere på slik oppførsel. Vi kan jo ikke isolere søsknene, storesøster må få lov til å gi kos osv, og vi kan viskelig ikke holde hendene hennes mens hun er i nærheten av han. Jeg aner ikke hva vi skal gjøre, jeg før helt vondt inni meg, og istad begynte jeg å gråte fordi lillebror fikk så vondt. Storesøster er jo bare snill til vanlig, men har tydeligvis blitt sjalu nå i det siste og synes det er vanskelig at jeg hele tiden må amme osv. Jeg skjønner jo det. Synes synd på begge barna, for jeg føler meg så utilstrekkelig overfor begge to. Ingen får nok av mamma, og det er vanskelig for alle sammen i familien. Ble litt rotete dette. Men er det noen som har noen tips eller erfaringer å komme med når storesøster er slem med lillebror? Anonymous poster hash: 05fd7...19f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #2 Del Skrevet 2. april 2014 Dere må i alle fall være veldig klare på at det ikke er akseptabelt å være slem med babyen. Ros henne masse når hun er snill med lillebror, si f eks at hun er verdens snilleste og beste storesøster og hvor heldige dere er som som har ei så snill og god jente. Prøv også å gi henne alenetid med deg, hvor du har fullt fokus på henne, da skjønner hun at hun ikke har mistet deg helt! Anonymous poster hash: ea444...a43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FirstAidKit Skrevet 3. april 2014 #3 Del Skrevet 3. april 2014 Takk for svar Det har faktisk blitt mye bedre nå. Hun er jevnt over veldig snill og kjærlig mot han, men bare ikke helt bevisst på sin egen kroppstyngde når hun feks skal kose han når han ligger på matta Men hun har ikke vært rett ut slem med han igjen, så det virker det som hun har skjønt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #4 Del Skrevet 5. april 2014 Så bra! Anonymous poster hash: ea444...a43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå