Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #1 Skrevet 20. mars 2014 Hjelp Anonymous poster hash: 3da6f...edc
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #2 Skrevet 20. mars 2014 jeg har gitt opp, poseris her, og det fungerer gull Anonymous poster hash: a14a6...def
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #3 Skrevet 20. mars 2014 jeg har gitt opp, poseris her, og det fungerer gull Anonymous poster hash: a14a6...def bruker poseris men vet ikke helt hva jeg skal gjøre. skal jeg klippe den opp og steke først? Anonymous poster hash: 3da6f...edc
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #4 Skrevet 20. mars 2014 Boil in bag. Hadde jeg vært religiøs hadde jeg takka gud for den oppfinnelsen. Ellers står det på rispakken åssen man koker vanlig ris også. Anonymous poster hash: 40360...1e4
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #5 Skrevet 20. mars 2014 nei, du koker i posen, det er det som er så fantastisk, perfekt resultat hver gang, og ingen fastbrente riskorn i bunnen av panna, hurra!!! Anonymous poster hash: a14a6...def
moota m storebror&lillebror Skrevet 20. mars 2014 #6 Skrevet 20. mars 2014 Det står på pakken. Ha vann i gryta. Ha i ris. Kok så lenge som det står på pakken. Slå av ev. vann. Godt med litt smør i.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #7 Skrevet 20. mars 2014 med melk? Anonymous poster hash: 3da6f...edc
moota m storebror&lillebror Skrevet 20. mars 2014 #8 Skrevet 20. mars 2014 nei, du koker i posen, det er det som er så fantastisk, perfekt resultat hver gang, og ingen fastbrente riskorn i bunnen av panna, hurra!!! Anonymous poster hash: a14a6...def Fastbrent ris?? Prøv med litt smør i gryta
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #9 Skrevet 20. mars 2014 Har du "boil in bag", så er det bare å fylle ei stor panne med vann, og ha baggene nedi når det koker Jeg pleier å legge "baggene" i en spaghettisil(eller dørslag, som det heter for oss litt mer avanserte) etter kokingen er gjort, så de får renne av seg før jeg åpner dem Men du - det står på pakken hvordan du skal gjøre det..... Anonymous poster hash: 7cac0...348
SuperFries Skrevet 20. mars 2014 #10 Skrevet 20. mars 2014 Dette må da være tøys. Steke først? Med melk? :-D
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #11 Skrevet 20. mars 2014 Hun tuller folkens;-) Anonymous poster hash: 5b164...905
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #12 Skrevet 20. mars 2014 Jeg er så forvirret :S har ikke gjort dette før Anonymous poster hash: 3da6f...edc
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #13 Skrevet 20. mars 2014 Jeg er blitt spurt, på ramme alvor, hvordan man lager micro-popcorn... Dagens ungdom kan ikke en gang lage brunsaus. De lager alt med vann og pulver nå for tiden. Anonymous poster hash: 8321a...8e5
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #14 Skrevet 20. mars 2014 Kjøp dere riskokeren fra tupperware. Den koker perfekt ris i micoen. Det er mye billigere ( kjøper store poser med ris ) går kjappere, og plastbollen er en drøm å rengjøre mot kaseroller. Anonymous poster hash: 93574...a0f
HvittHus Skrevet 20. mars 2014 #15 Skrevet 20. mars 2014 Fikk aldri til ris før jeg fikk riskoker av et av barna. Et genialt hjelpemiddel.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #16 Skrevet 20. mars 2014 nei, du koker i posen, det er det som er så fantastisk, perfekt resultat hver gang, og ingen fastbrente riskorn i bunnen av panna, hurra!!! Anonymous poster hash: a14a6...def Fastbrent ris?? Prøv med litt smør i gryta huff, føler jeg har prøvd ALT, men koke ris....det får jeg bare ikke til Prøvd å steke den litt i olje før koking, prøvd å vaske den, prøvd å være helt nazi på nøyaktighet med forholdet vann/ris og koketid, men uansett hva jeg gjør er det masse riskorn som danner et slags teppe i bunnen av panna, som man må skrape ut, og som gjerne er litt brent. Skjønner ikke dette, er ikke SÅÅÅÅ dårlig på kjøkkenet, hvorfor får jeg ikke til ris????? Anonymous poster hash: a14a6...def
Elsker livet Skrevet 20. mars 2014 #17 Skrevet 20. mars 2014 Jeg koker risen etter anvisning på pakken. Men etter å ha kokt opp, skrur jeg nesten av plata og lar risen dampe ut tiden. Brenner risen seg fast er det bare å la gryta stå i kaldt vann en stund.
sologsommer Skrevet 20. mars 2014 #18 Skrevet 20. mars 2014 Faren min lager perfekte hver gang (kanskje jeg skulle begynde og gjøre det samme.........) Han koker de som pasta. Masser av vann og ris. Vet ikke hvor lenge de koker, men smak dere frem. La vandt renne av i en sil
moota m storebror&lillebror Skrevet 20. mars 2014 #19 Skrevet 20. mars 2014 nei, du koker i posen, det er det som er så fantastisk, perfekt resultat hver gang, og ingen fastbrente riskorn i bunnen av panna, hurra!!! Anonymous poster hash: a14a6...def Fastbrent ris?? Prøv med litt smør i gryta huff, føler jeg har prøvd ALT, men koke ris....det får jeg bare ikke til Prøvd å steke den litt i olje før koking, prøvd å vaske den, prøvd å være helt nazi på nøyaktighet med forholdet vann/ris og koketid, men uansett hva jeg gjør er det masse riskorn som danner et slags teppe i bunnen av panna, som man må skrape ut, og som gjerne er litt brent. Skjønner ikke dette, er ikke SÅÅÅÅ dårlig på kjøkkenet, hvorfor får jeg ikke til ris????? Anonymous poster hash: a14a6...def Panna? Ehm koker du ris i en panne? Prøv i en tykkbunnet gryte. Ev. teflon. Du må ikke ha sterk varme, og du må røre hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #20 Skrevet 20. mars 2014 Jeg synes boil in bag, hurtigris og annet juks smaker forferdelig kjipt. Jeg kjøper ris på "innvandrerbutikk". Store sekker, god kvalitet. Måler opp mengde ris. Skyller godt i dørslag med kaldt vann, (skylling er superviktig for å få god og luftig ris!) lar renne av seg, freser riskornene i varm gryte med litt olje og salt mens jeg rører, heller på riktig mengde vann, lar koke 10 min på middels varme, med lokk. Lar gryta stå på ettervarmen på plata, med lokk, 10 minutter til, og så er risen ferdig. Aldri fastbrent, tørr, smakløs el l. Anonymous poster hash: af0c7...d9d
#Ariadne# Skrevet 20. mars 2014 #21 Skrevet 20. mars 2014 Kok opp vann . Ha i ris og salt . La koke opp på nytt . Skru platen på 1. Sett lokk på kjelen . Vent 30 min . Perfekt ris
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #22 Skrevet 20. mars 2014 Du hiver ris i ei gryte, og koker det opp med vann (mengde av både ris og vann ser du på pakka). Hell litt olje i gryta, så blir det ikke brent, og risen blir ikke så klebrig når den er ferdig. Bruk grytelokk. Det står på pakka hvor lenge den skal koke. Pass på at risen ikke kokes tørr før tiden! Da kan du ta litt mer vann i, eller om det er 5 min igjen av koketiden, kan du ta den av plata, med lokk på, og bare la den stå de minuttene. Nærmer risen seg ferdig, og det er mye vann igjen, så skru opp varmen og ta av lokket for å koke ned vannet. Ellers kan jeg anbefale denne oppskriften; http://www.matprat.no/oppskrifter/kos/lokstekt-ris Anonymous poster hash: 13aff...0d9
Von Hertelhofen Skrevet 20. mars 2014 #23 Skrevet 20. mars 2014 1 del ris til 1,5 del vann. Kok opp, men skru ned lav temp når det koker.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #24 Skrevet 20. mars 2014 Hvis det er et seriøst spørsmål så måler jeg opp to deler vann og en del ris, for eksempel 6 dl vann og 3 dl ris. Kok opp vannet under lokk og ha i litt salt, ca en teskje. Skyll risen i og ha den i det kokende vannet. Skru ned temperaturen med en gang. Sett på lokket og la stå i ro i ca 20 min. Tilsett litt ekstra vann om det blir for tørt. Anonymous poster hash: f39e7...2f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå