Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #1 Skrevet 20. mars 2014 Sist kom kvalmen som bare det i uke 6... jeg er 5+2 i dag... kjenner av og til at jeg er småkvalm... Også reagerer jeg på lukter, spesielt noe mat (salami, og lignende), noen såper/vaskemidler, og dårlig ånde....... :-( Håper nesten kvalmen blir like ille denne gang! ;-) Det er et godt og sikkert tegn Anonymous poster hash: d4983...700
bambusdrops Skrevet 20. mars 2014 #3 Skrevet 20. mars 2014 Jeg reagerer veldig på lukten av alkohol. Hvis det står en åpnet flaske vin i samme rom som jeg oppholder meg i, eller hvis sambo tar seg en øl. Det stanker gjær. Ellers, jeg er snart i uke 10, først nå den siste uken jeg har vært småkvalm, som regel i forbindelse med middag og diverse lukter, men heldigvis ikke spydd :-)
RosaParasoll Skrevet 20. mars 2014 #4 Skrevet 20. mars 2014 Jeg er litt små bekymra egentlig, forrige svangerskap var kvalmen helt forferdelig og var 100% sykemeldt i 2-3 mnd, nå merker jeg ingenting. Innbilder meg innimellom at jeg kanskje er litt uvel, men det er gjerne de hektiske morgnene hvor jeg ikke får spist frokost før jeg sitter i bilen på vei til jobb. Men hvis jeg er ærlig med meg selv, så ville jeg blitt litt uvel da uansett. Vet jo at svangerskap ikke trenger å være like, men det er jo liksom det eneste jeg har å sammenligne med.
Poteto Skrevet 20. mars 2014 #5 Skrevet 20. mars 2014 Sist var eg ikkje kvalm i det hele tatt, men denne gang håper eg faktisk at eg blir litt kvalm, er som ei sier her, eit sikkert tegn. Mistet i november, så heller kvalm enn ingenting Er 4+3 nå, men merker ingenting.
Love my kidz Skrevet 21. mars 2014 #6 Skrevet 21. mars 2014 Er ikke så veldig kvalm denne gangen og det er så deilig! Kjenner det litt nårjeg begynner å bli sulten bare og det er ikke så voldsomt. Merker ikke noe særlig ekstra luktesans ennå heller. Kan det være at jeg får et annet kjønn denne gangen?
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #7 Skrevet 21. mars 2014 Kvalmen kom i uke 6 hos meg. Ble skikkelig ille i uke 7, var nær innleggelse en periode etter det. Så dabbet det av et par uker og jeg fikk spist litt mat. Nå er jeg i uke 11 og blitt like dårlig som i uke 7 igjen. Håper jeg slipper unna sykehuset. I forrige svangerskap var jeg også ganske kvalm men fikk i meg nok mat og kastet ikke opp. Spørs om det er jente denne gangen da, hørt at man blir dårligere da... Anonymous poster hash: 59a14...b6b
Marsipan Skrevet 21. mars 2014 #8 Skrevet 21. mars 2014 Kvalmen kom for fullt i uke 6. Har også vært sinnsykt svimmel. Svangerskapet denne gangen har vært grusomt mye verre enn med førstemann, er fortsatt kvalm/uggen innimellom og spyr jevnt og trutt. Er nå 18+3. Lukter er også verre, sist slet jeg kraftig med spesielt parfyme. Denne gangen er det "alt", stakkars mannen min Jeg kan bl.a ikke ha hvitløk/løk i huset, heiv potteplantene i stua for de lukta jo vondt og verandadøra har vært ekstremt mye åpen i vinter (ligget mye på sofa kan du si).
Sokkedyret Skrevet 21. mars 2014 #9 Skrevet 21. mars 2014 Her kom kvalmen i uke 6. Ble verre og verre før jeg ble 100% sykemeldt i en uke i uke 8. Var svimmel og dårlig og gått ned i vekt. Nå er jeg 11+2 og kvalmen er litt bedre men fortsatt ganske slitsomt. Blir verre når jeg ikke spiser og når jeg blir sliten. Prøver å tenke at det er positivt å være kvalm og det er et godt tegn men synes det kan gå over nå!! Reagerer mye på lukter. Særlig røyk, kaffe, parfyme, kroppslukt, og alkohol.
Lise880 Skrevet 21. mars 2014 #10 Skrevet 21. mars 2014 Begynte å bli kvalm og spy for en uke siden. Er 9+0 i dag. Lurer på om jeg reagerer på vitamenene, spyr alltid ca en halvtime etter at jeg har tatt de, og ser at de kommer opp igjen. Burde jeg ta mer vitaminer eller bare droppe de?
tromsøjenta Skrevet 22. mars 2014 #11 Skrevet 22. mars 2014 Da jeg var gravid for fire år siden var jeg ekstremt kvalm. Det begynte i uke 5, fullt sykemeldt fra uke 7-15. Kastet mye opp. Var kvalm hele svangerskapet, men det ble gradvis litt bedre fra uke 15. Spøy til uke 33... Gikk mye ned i vekt og var tynnere enn noensinne da babyen var kommet ut. Fikk gutt da. Denne gangen er jeg kvalm innimellom, men ikke så mye at jeg spyr. En del mat byr meg imot, spesielt middag som er favorittmåltidet mitt til vanlig. Veldig var for en del lukter. Synes det lukter veldig spesielt i kjøleskapet... Er 9+2 nå og har vært til ul, så vet at det er noe der :-)
micke78 Skrevet 22. mars 2014 #12 Skrevet 22. mars 2014 Kvalmen begynte 6+1 og jeg vet ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom de neste ukene... Håper de går fort Jeg venter tvillinger, det er kanskje ekstra ille da... Reagerer på all matlukt, så gubben har spist frokostblanding til middag i to dager nå, stakars..
Love my kidz Skrevet 22. mars 2014 #13 Skrevet 22. mars 2014 Haha må bite i meg at jeg ikke er så kvalm denne gangen, for nå er jeg det likevel :S Spyr ikke da, men ekkelt å gå å kjenne på det ustanselig også! Er i 7.uke. Jeg løset det ved å småspise hele tiden, har lyst på så mye! ! Mange mister matlysten ved kvalme, men her er det motsatt
Love my kidz Skrevet 22. mars 2014 #14 Skrevet 22. mars 2014 Begynte å bli kvalm og spy for en uke siden. Er 9+0 i dag. Lurer på om jeg reagerer på vitamenene, spyr alltid ca en halvtime etter at jeg har tatt de, og ser at de kommer opp igjen. Burde jeg ta mer vitaminer eller bare droppe de? Vil råde deg til å ta vitaminene sammen med middagsmåltidet, aldri på tom mage
RosaParasoll Skrevet 22. mars 2014 #15 Skrevet 22. mars 2014 Ahh.. I dag kom kvalmen. Hadde store problemer mens jeg var hos foreldra mine i dag men heldigvis så mistenker de ikke noe enda.
Bamsemams74 Skrevet 23. mars 2014 #16 Skrevet 23. mars 2014 Jeg tror kvalmen kom ca. rundt uke 6, men er veldig usikker på terminen. Har tre gutter fra før og har aldri hatt noen særlige problemer med dette i de andre svangerskapene. Da har jeg bare vært litt kvalm når jeg ble veldig trøtt om kvelden og sånn. Sistemann er bare 1,5 år, så det er jo ikke så lenge siden sist heller! Men denne gangen er det helt pyyyyyton. Nå forstår jeg hva alle venninene mine har klaget over... Jeg er stort sett kvalm fra jeg setter føttene i gulvet om morgenen til jeg sovner om kvelden. Våkner jeg om natten, så er jeg kvalm da også. En morgen og to har vært ok, men ellers lider jeg meg gjennom dagene....Og så er det så forferdelig kjedelig!!! Hva gjør dere andre for å få dagene til å gå?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå