Gå til innhold

Mye dritt i taket i stua og kjøkkenet, hva bør jeg vaske med for og få vekk dritt og fett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Salmiakk er jeg ikke så stor fan av, men det må kanskje til?

Anonymous poster hash: f2c76...988
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er best å bruke salmiakk, evt. Ajax e.l. også male etterpå.

Anonymous poster hash: 2a3ae...377
Gjest Beatrix Potter
Skrevet

Jeg er ny husmorkjerring, og kan heller ikke fordra Salmiakk. Jeg bruker Ajax Orginal Universalrengjøring overalt i hele kjøkkenet. Lukter skikkelig godt og er veeeeldig effektiv på å få fjerna fett fra alt!

Skrevet

Bruk vanlig gulvvaskemiddel. Det samme som du vanligvis bruker. Det å vaske tak og vegger er ingen heksekunst som krever spessialmidler.

Anonymous poster hash: 216d0...7bb
Skrevet

salmiakk med en liten dæsj grønnsåpe, gir god lukt hvertfall :) 

Anonymous poster hash: d76ed...6b9
Skrevet

Mener du det? Svigermors oppskrift, og det lukter dritt, lenge. Heldigvis trenger vi ikke så sterk kost her i huset. Det holder stort sett med rent vann, og er det skikkelig fettete bruker jeg zalo e.l.

Skrevet

Noen dråper salmiakk (det lukter ikke av noen dråper) og litt zalo.

Det tar fett uten for mye skrubbing.

Anonymous poster hash: 81606...8ab

Skrevet

Ville vasket med salmiakk og grønnsåpe. Det tar fett så du slipper å skure deg ihjel

Skrevet

Hvis du skal vaske for å male er nok salmiak best, men som regel vasker man jo bare for å få det rent, ikke for å få godt heft for maling.

Skrevet

Kjøp noe som heter kraftvask, brukes til vask av hus. Blant litt kraftvask med vann, spray på og la det virke i noen minutter, så er det bare å dra kluten over. Blir rent og hvitt :-D

Skrevet

Mener du det? Svigermors oppskrift, og det lukter dritt, lenge. Heldigvis trenger vi ikke så sterk kost her i huset. Det holder stort sett med rent vann, og er det skikkelig fettete bruker jeg zalo e.l.

hehe jepp det mener jeg. Kanskje du bruker feil mengde ;) 

Synes ikke det lukter lenge, og jeg synes det fjerner lukt også. Spesielt på bad. 

Grønnsåpe til å vaske bad- det lukter rett og slett urin!

Skrevet

Kjøp noe som heter kraftvask, brukes til vask av hus. Blant litt kraftvask med vann, spray på og la det virke i noen minutter, så er det bare å dra kluten over. Blir rent og hvitt :-D

Les på pakkningen før du bruker kraftvask. Det er kraftige greier som brukes til å rengjøre mtordeler ol som er innsmurt med gammelt fett og olje. Jeg må si jeg lurer litt på hvor møkkete det er hjemme hos dere om dere må til med slike midler innendørs.

Kraftvask matter med fargen og gjør overflaten mer "ru" slik at maling fester seg bedre. Det gjør imidlertid også at skitt fester seg bedre siden og blir vanskligere å bare tørke av.

Skrevet

Les på pakkningen før du bruker kraftvask. Det er kraftige greier som brukes til å rengjøre mtordeler ol som er innsmurt med gammelt fett og olje. Jeg må si jeg lurer litt på hvor møkkete det er hjemme hos dere om dere må til med slike midler innendørs.

Kraftvask matter med fargen og gjør overflaten mer "ru" slik at maling fester seg bedre. Det gjør imidlertid også at skitt fester seg bedre siden og blir vanskligere å bare tørke av.

Vi kjøpte ett hus i høst, taket i stua og kjøkken så ikke ut, testet flere ting, og kraftvask var det eneste som tok det. Nå er det snakk om bare noen dråper da ;-)

Skrevet

hehe jepp det mener jeg. Kanskje du bruker feil mengde ;)

Synes ikke det lukter lenge, og jeg synes det fjerner lukt også. Spesielt på bad.

Grønnsåpe til å vaske bad- det lukter rett og slett urin!

Men grønnsåpe brukes vel ikke til bad? Grønnsåpe er til tre, fliser trenger ajax og slike produkter.

Jeg får rett og slett åndenød av salmiakklukt, orker det bare ikke, hverken i små eller store mengder.

Anonymous poster hash: 553e9...b60

Skrevet

Salmiakk + zalo. Funker fntastisk mot fett og gammelt støv.

Anonymous poster hash: acd50...5d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...