Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akkurat vært på første ultralyd og det gikk kjempe bra!! Fikk se bebien og høre hjertelyd og se at alt var bra :) Fikk vite at jeg var 10+4. 

Men det som står på ultralydbildene mine er at fosteret er 6,5 cm. Og er ikke dette mye?? Husker ikke hva gynekologen sa jeg, men står ihvertfall på bildene mine målene, og står 6,5. Lest rundt på nettet og dette høres veldig mye ut, har jeg misforstått? Er ikke dette målene på foster men noe annet? 

Hvis noen vet :) Eller har vært på ultralyd uke 10 :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Crl (crown rump lenght) er mål av foster. Det som står øverst på ul bildet er målbar noe annet, er ikke sikkert hva. Når de måler crl markerer de hodet og rumpe også kommer det en stripplete linje og lengden vises nede i høyre hjørnet(hvertfall på meg) så det stemmer nok med at det er me med 6,5 cm. Jeg var på ul i går 11+0 og fosteret var 4,4 cm.

Anonymous poster hash: b059f...2ed

Skrevet

Jeg var på ul da jeg var 12+2 sist gang og da var han 7cm:)

Skrevet

embla spurte du om livmortappen din når du var der ?? :) 

Gratulerer med en frisk baby! :D Jeg skal på første og tidlig UL på mandag! :) 

Skrevet

Ahh takk for svar! Da skal den være 3,70 cm i følge crl :)

Monson; vet du hva, det glemt jeg helt når jeg fikk se på ultralyd! Men, jeg regner med at det med livmortappen er helt normalt, ettersom alt er greit med fosteret, og gynekologen sa ingenting om det :)

Skrevet

Jeg var på ultralyd når jeg var 10+0, og da var fosteret 3,5 cm langt :) Gynekologen sa det var normalt :) Så det hørtes mer riktig ut med 3,7

Skrevet

^Så bra å høre! :) Syns det er ganske utrolig at gynekologen kunne si at jeg var akkurat 10+4 dager utifra det egentlig, liksom, 4 dager! Skjønner ikke hvordan de kan få det med akkurat dager utifra mål :)

• 4 uker senere...
Skrevet

Det målet som er 6,5 cm er størrelsen på ultralydbildet hvis du skjønner. :-) spurte om det på min ultralyd i fjor sommer og..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...