Gå til innhold

Noen flere overvektige her?

Anbefalte innlegg

Er så bekymra for at det ikke skal klaffe siden jeg er overvektig. Har ca 20 kg for mye. Har regelmessig mens og påvist el, men er så redd det ikke skal gå.

Noen med erfaringer rundt dette? Skal nevnes at jeg gjør akt jeg kan for å gå ned i vekt, har allerede gått ned 10 kg de siste 2 mnd , jeg trener og spiser sundt!

Anonymous poster hash: 2116f...d81
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144128881-noen-flere-overvektige-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ganske overvektig, er nå i uke 26 etter halvannet år prøving. Jeg får oppfølging på rikshospitalet, avdeling for overvektige gravide. Der prater jeg med ernæringsfysiolog og jordmor månedlig, og synes jeg har godt utbytte. Har foreløpig gått opp 3 kg, og det er jeg fornøyd med. Har ikke lyst til å skrive startvekt her, men er mer enn 20 kg for mye her.

Vet ikke om overvekten hadde noe å si på at det tok litt tid å bli gravide, men ettersom jeg vet at jeg ellers er helt frisk (altså ingen av de vanlige følgene av overvekt) så tror jeg heller at det var andre årsaker. Stress på jobb, generell ubalanse i kroppen etter en kjip depresjon osv.

Få legen din til å måle kolesterol, blodtrykk, blodsukker osv, så får du en god pekepinn på hvordan formen din er. :-)

Ellers kan jeg jo si at jordmor og ernæringsfysiolog er veldig klare på at høy startvekt selvfølgelig ikke er optimalt, men at det er mye viktigere å ikke Ha stort inntak av sukker og høy vektoppgang i løpet av svangerskapet. Selv en som er normalvektig eller under, får høyere risiko for både diabetes og forgiftning dersom vektoppgangen i løpet av svangerskapet er høy. De er tydelige på at jeg kan ha et lite ukomplisert svangerskap som en normalvekt, bare jeg gjør det beste ut av utgangspunktet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...