Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg og samboeren er ikke helt enig om hva vi skal gjøre i påsken. Som høygravid med 1,5 mnd igjen til termin rundt påsketider vil jeg være hjemme. Han vil gjøre som tradisjonen vår er: dra på hytta på fjellet sammen med familien hans, uten strøm og vann. Jeg tenker det er galskap med alle mine tissepauser (utedo flere ganger om natta - nei takk) og det å være en ski/scootertur og 45 min bilkjøring unna sykehuset.

Er jeg tverr og vanskelig!? Føler det litt sånn... Og jeg mener at han burde være hjemme sammen med meg, er dere enig? Hva skal dere andre høygravide i påsken?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144128820-planer-for-p%C3%A5sken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener du ikke er vanskelig i det hele tatt! Vi har nettopp hatt vår siste helgetur og da bodde vi på hotell, men nå som jeg straks er høygravid så merker jeg at jeg ikke vil være langt hjemmefra. Formen er helt ok, men jeg hadde ikke syntes noe om utedo, lang biltur, snøscooter (!) osv når man er såpass nærme termin. Jeg fikk kynnere og murringer i magen av humpete bilvei så snøscooter synes jeg høres fælt ut.. Men hvorvidt han kan dra alene er en annen sak.. Kanskje han kan være noen dager på hytta m familien og noen dager hjemme med deg?! :)

Mine planer er å gjøre så lite som mulig, kanskje føde, hehe;)

Nei det hadde jeg aldri gått med på! Da hadde jeg bedt han reise aleine hvis det virkelig er så viktig. Men synes jo han bør kunne droppe det i år og være hjemme med deg. I påsken skal vi bare kose oss hjemme med vårt nye tilskudd til familien. Har termin 1. April så han et uansett kommet før påske :-)

Endret av Fru Pinne

I påska er det 4 uker til termin, planen var hyttetur (med innedo og dusj) og scooter, men jeg har ombestemt meg og flyr heller på besøk hjem til mamma og pappa. Det er jo en risiko og ta, men jeg vil besøke dem en siste gang før lillingen kommer i mai :) Mannen tok det hele så som så. Jeg var jo ærlig å sa hva jeg ville, jeg ønsker ikke hindre han i gjøre det han vil heller, men han synes jo det var dumt jeg ikke skulle være med på hytta og sa noe sånn som "nei da blir det ikke no hyttetur", men det sa han bare for å gi meg et lite stikk :P

Anonymous poster hash: d576e...ff2

Annonse

I påsken er det ca. 6 uker til termin og vi skal være fem dager i Paris :-) Siste ferie før den lille skatten kommer - tror det blir veldig koselig. Men er jo så individuelt hva man orker på slutten av graviditeten, så det beste er sikkert å lytte til magefølelsen!

... Krysser for øvrig fingrene for at vi ikke ender opp med en liten franskmann :-)

Jeg har termin i påsken, men det er store muligheter for at vi går rolige dager i møte, med bebis i hus før påske.

Jeg er 36 uker nå og hadde ALDRI orket å være på hytte langt fra folk, med utedo. Hadde ikke satt meg på en scooter heller.

Kunne ha reist bort (hvis jeg ikke stod i fare for tidlig fødsel), men skulle hatt tilgang på god seng, vannklosett og dusj.

Anonymous poster hash: 5ac37...f19

Har 6 uker igjen til termin i påska. Og her sto valget mellom hyttetur med innvendig "snurredass", ikke innlagt vann og strøm via solcellepanel, et stykke fra veien med ski/gange for å komme frem

- eller fritidshus med innlagt vann og strøm som vi kan kjøre helt frem til..

Vi har to barn, så å sitt hjemme hele påska å ikke unne dem noe er uaktuelt! Men for å komme til hytta er vi avhengig av ferge, og for å komme til fritidshuset er vi kun avhengig av bil med en fjellovergang å tenke på. Ved fritidshuset har familien også scooter og fjellhytte vi kan tilbringe dagtider ved sammen, og resten av familien har mange fine skiløyper over fjellovergangen. Samtidig kan jeg kose meg i hagen der, med sol & vår (evt snø), jeg kan lage mat til resten kommer fra tur, jeg kan fyre i stampen, ungene får oppleve påsketradsjonen tross (nesten) høygravid mamma, kun 2 timer kjøring fremover 6 timer med ferge/kjøring etc.

Så valget her falt på fritidshuset med hele storfamilien og viiiii gleder oss til det!!:D Hat kjøpt inn litt påskepynt idag og et par nye påskeegg til ungene :)

Det ble ikke hytta av samme grunner som HI ift utallige toalettbesøk på natta i en snurredass, samt små hyttesenger uten komfor, halsbrann, tørst uten tilgang på konstant vann, kronglete vei for å komme frem, avhengig av ferge osv. MEN det skal også sies at det er mange (!) gravide som bor både 45 min og lengre unna sykehuset, folk som bor ut i de små øygrupper og i distriktene... Så det siste jeg hadde tenkt på var de 45 minuttene! Seekingen flyr alltid ;)

Det "verste" med våre 2 timers kjøring til fritidshuset er bekkenet mitt, som har verket siden uke 15.. Men det overlever jeg!:)) Ta dere heller turer dagtid, og kos dere med påsketradsjonen :D det er en herlig høytid md masse frisk luft og glade store & små :)

Takk for tilbakemeldingene, folkens :)

Vi har forresten ingen andre barn å ta hensyn til. Vi får se hva det blir til her, men jeg blir iallefall hjemme. Har bedt han om å være sammen med meg, og han har til dels uttrykt forståelse for det etter en del diskusjoner... Jeg har foreslått å dra på dagsturer rundt omkring til familie og venner, men sove hjemme. Skjønner at han vil være på fjellet og koble ut når han har fri, men jeg mener at vi tross alt er to om dette svangerskapet. Synes det et urettferdig at jeg skal måtte være alene fordi han vil gjøre noe jeg ikke kan pga graviditeten. Jeg kunne jo også tenkt meg å reise vekk når jeg endelig har fri fra jobb, men ikke til fjellhytta uten strøm og vann...

Det er jo relativt liten sjanse for at du føder når di har igjen 1 og en halv måned, men skjønner at hyttelivet kan bli en smule slitsomt nå mot slutten :/ Men om mannen din blir borte ei natt eller 2, så vil det jo mest sannsynlig gå greit, og skulle noe begynne, så er ikke 45 min kjøretid så veldig ille, jeg har 2 timers kjøretur til sykehuset fra der jeg bor. Men nå er jeg gravid for 2. gang, hadde det vært min første graviditet hadde jeg nok tenkt akkurat som deg ;)

Håper det ordner seg uansett, og masse lykke til med fødselen når den kommer :)

Anonymous poster hash: 5acfe...93c

Annonse

Utedo hadde jeg ikke orka :P Annet enn det kunne jeg fint reist på hyttetur med 1,5 måned igjen... 

Selv går jeg ut i perm skjærtorsdag så gidder ikke akkurat å legge planer for påsken for å si det sånn! Hadde håpet hun kanskje dukka opp rundt de tider! Eller så skal jo liksom huset være ferdig til da, men vi får vel se på det ;)

Vi har også hytte med utedo, ikke innlagt vann/strøm og vi må kjøre scooter for å komme fram. Noen fra familien min skal dit i påsken og vanligvis pleier jeg å være med også..men jeg er nok litt usikker på om jeg orker å bli med i år. Jeg har først termin 19. juni, men har et bekken som plager meg, er stor, sover dårlig og er generelt veldig sliten. Nå skal det sies at vi bor på fjellet allerede, så trenger ikke reise på hytta for å få ordentlig påskestemning :) Vi har 3 timers kjøring til sykehuset, så 45 minutter er jo bare en kjapp svipptur unna, det hadde jeg overhodet ikke bekymret meg for :) Vi får også besøk av mine svigerforeldre fra Danmark siste del av ferien, så sånn sett er det godt å være hjemme og ha huset i orden til de kommer :) Aking, ski og scooterkjøring får vi uavhengig av hytte..men skjønner din reservasjon mot å reise til et sånt sted selv nå. Selv om det kanskje ikke bli fødsel, så er man jo sliten og orker mindre på slutten av et svangerskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...