Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #1 Skrevet 19. mars 2014 Jeg er syk, og var borte fra jobb igår. Fri i turnus fra jobb idag. Ser foreløpig ikke ut til at jeg blir bedre til imorra.. Hvis jeg tar en egenmeldingsdag imorra også.. Blir det da to eller tre dager jeg bruker? Anonymous poster hash: 29438...212
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #2 Skrevet 19. mars 2014 Selv om du har fri imellom, så regnes de dagene du har fri også. Det er dager i strekk, og man kan ikke hoppe imellom. Anonymous poster hash: c6a15...3ae
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #3 Skrevet 19. mars 2014 3 mener jeg. Trodde at hvis du er syk fra torsdag til tirsdag, så har du brukt 6 egenmeldingsdager selv om du har frihelg. http://www.virkepluss.no/kunnskap/spoersmaal-og-svar/Sider/Hvor-mange-dager-kan-arbeidstaker-benytte-egenmelding.aspx Fra: http://www.notodden.kommune.no/For-ansatte/Informasjonsside/Egenmelding/ Ved egen sykdom:Forutsetter 2 måneders tilsettingsforhold. Ved opphold i mer enn 14 dager regnes ny opptjeningsperiode på 2 måneder. Begrenset til 24 dager i en 12 månedersperiode. Perioden følger ikke kalenderåret. Inntil 8 dager i løpet av en 16 dagersperiode Helg/fridager regnes med i perioden hvis fraværet begynner før perioden og fortsetter etter (for eksempel helg). Ved ny egenmelding innen 16 dager medregnes tidligere egenmeldingsdager. Når det er brukt 8 egenmeldingsdager i en 16 dagersperiode, må du arbeide sammenhengende i 16 kalenderdager før egenmelding igjen kan brukes. Egenmelding som etterfølges av legeerklæring, anses som brukte egenmeldingsdager. Dersom du er syk utover egenmeldingsperioden og sykemelding ikke leveres, faller retten til lønn i egenmeldingsperioden bort. Ved delvis sykemelding kan ikke egenmelding brukes Anonymous poster hash: 80705...199
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #4 Skrevet 19. mars 2014 Takk for svar Anonymous poster hash: 29438...212
ellen-propellen Skrevet 19. mars 2014 #5 Skrevet 19. mars 2014 Egenmeldingsdager er sammenhengende og tar ikke hensyn til fridager med mindre det er ett opphold på 16 dager imellom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå