Gå til innhold

få baby til å sovne selv?

andrelillegull

Anbefalte innlegg

Har også tvillinger å det å unngå gråt er rett og slett umulig. Men det betyr ikke at jeg ikke prøver så godt det lar seg gjøre å trøste de på best mulig måte.Heldigvis går det stortsett greit at jeg får den ene til å sovne først å så den andre etterpå. Noen ganger holder det å gi dem smokk å så sovner de, mens andre ganger må de bysses. Har jeg mulighet til å bysse dem i søvn då gjør jeg gjerne det. De er enda så små at det er godt å få gi den nærheten de etterspør. Jeg merker ogdå godt at jeg er myye tryggere på meg selv nå enn første gang, og det smitter over på barna som roer seg raskere. Å så lærer man å tolke gråten også.

Alle barn er ulike og trenger forskjellig så lenge de er under halvåret ser jeg ingen problem at de bysses eller ammes i søvn.

Mitt beste tips er å senke skuldrene, de går ikke i stykker om de gråter litt så lenge de vet at du er der i nærheten, men funker byssing og amming og det ikke sliter deg totalt ut så nyt det. Den tiden forsvinner så fort og plutselig blir de nesten for selvstendig ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest usababy

Har også tvillinger å det å unngå gråt er rett og slett umulig. Men det betyr ikke at jeg ikke prøver så godt det lar seg gjøre å trøste de på best mulig måte.Heldigvis går det stortsett greit at jeg får den ene til å sovne først å så den andre etterpå. Noen ganger holder det å gi dem smokk å så sovner de, mens andre ganger må de bysses. Har jeg mulighet til å bysse dem i søvn då gjør jeg gjerne det. De er enda så små at det er godt å få gi den nærheten de etterspør. Jeg merker ogdå godt at jeg er myye tryggere på meg selv nå enn første gang, og det smitter over på barna som roer seg raskere. Å så lærer man å tolke gråten også.

Alle barn er ulike og trenger forskjellig så lenge de er under halvåret ser jeg ingen problem at de bysses eller ammes i søvn.

Mitt beste tips er å senke skuldrene, de går ikke i stykker om de gråter litt så lenge de vet at du er der i nærheten, men funker byssing og amming og det ikke sliter deg totalt ut så nyt det. Den tiden forsvinner så fort og plutselig blir de nesten for selvstendig ;p

Bra skrevet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med at man ikke må gjøre den feilen å venne dem på byssing/amming kan bare sies av folk uten barn eller folk med "lette" babyer. Jeg hadde sikkert også sagt sånne ting om jeg bare hadde hatt det ene barnet vårt, som tok smokk og var lett å ikke venne på uvaner. Hun la seg kl 20 uten byssing fra dag en. De to andre derimot har hatt kolikk/reflux, ikke tatt smokk, og har hylt om de ikke har blitt bysset eller ammet.

Med første tok vi en "kur" da han var 5 mnd, ved å sitte sammen med ham imens han gråt, til han sammen med en av oss lærte å finne søvnen selv. Dette tok 3 kvelder, og vi var sammen med ham hele tiden.

Jeg synes det er milevis forskjell på å gå fra en gråtende baby og det å sitte der uten å bysse eller amme. Og jeg forstår ikke hvorfor folk velger førstnevnte, men det får være opp til hver enkelt.

Sistemann ammes i søvn ennå, men skal snart læres å sovne selv, siden søvnen generelt, om hun er som storebror, blir bedre da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...