Gå til innhold

Tar dere noe kosttilskudd?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

Jeg er i uke 17+2 i dag, jeg var hos jordmor for 2 uker siden og jeg tar fremdeles folat og tran. Ble anbefalt og drikke Biola, ta tran og forsette med folaten, jeg har ikke mye igjen i glasset mitt og jordmor sa at det var bra for meg og barnet og ta alt det.

Jeg deltar i en studie om gravide/ammende og vitaminer/sporstoffer og miljøgifter. Skal ta en del blodprøver gjennom svangerskapet pga det. Legen som jeg snakket med anbefalte f eks lifeline vitamintilskudd til gravide og ammende, og mente at de norske kostholdsrådene er litt for restriktive ang tilskudd i svangerskapet. I Danmark har de visst kommet litt lenger, og anbefaler bl.a folat hele svangerskapet. Ikke bare for babyen og forebygging av ryggmargsbrokk, men også pga at mor trenger det. Hun sa også at 90 % av ammende får ulike mangler, og jern er det vanligste. Ettersom hun forsker på det og har oppdatert kunnskap synes jeg det virket troverdig. Det tar jo ofte lang tid før forskningsresultatene blir implementert i nasjonale retningslinjer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...