Gå til innhold

Hva tenke dere å gjøre med barnetrygden?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Høres ut som en genial plan :)
Hvertfall hvis barnet får glede av pengene seinere og ikke dere finner på å kjøpe ny spisestue eller noe annet artig :P Hehe..

Jeg for min del trur jeg blir nødt til å bruke de ekstra kr. i mnd. Har ikke akkurat økonomi å rope hurra for og føler jeg spinker og sparer på alt som går an fortida. Men hvis det stabiliserer seg og blir bra og forutsigbart vil jeg absolutt vurdere å spare til min skjønne lille snusk :)

Anonymous poster hash: 793df...4ff

Høres ut som en genial plan :)

Hvertfall hvis barnet får glede av pengene seinere og ikke dere finner på å kjøpe ny spisestue eller noe annet artig :P Hehe..

Jeg for min del trur jeg blir nødt til å bruke de ekstra kr. i mnd. Har ikke akkurat økonomi å rope hurra for og føler jeg spinker og sparer på alt som går an fortida. Men hvis det stabiliserer seg og blir bra og forutsigbart vil jeg absolutt vurdere å spare til min skjønne lille snusk :)

Anonymous poster hash: 793df...4ff

Neineinei, jeg tenker at de pengene som settes inn på den kontoen blir der, men om jeg ser en mnd at vi trenger litt ekstra eller barnet trenger noe så går det jo selvfølgelig an å ikke sette pengene inn på konto men heller bruke dem akkurat den mnd :-) Men jeg vil aller helst spare så mye som mulig :-)

Anonymous poster hash: 288b0...042

Burte vært behovsprøvd. De som har lite burte få ekstra, og de som har så mye at det bare blir en ekstra sparing burte ikke få noe. 

Anonymous poster hash: e1359...094

Enig i at de som har lite burde fått ekstra, men ikke i at de som "har nok" ikke burde få noe. Jeg har tenkt å spare pengene til feks. bolig til barnet mitt i framtiden, og det kan jeg gjøre fordi samboeren min tjener bra, ikke fordi jeg gjør det selv.

Anonymous poster hash: 288b0...042

Burte vært behovsprøvd. De som har lite burte få ekstra, og de som har så mye at det bare blir en ekstra sparing burte ikke få noe.  Anonymous poster hash: e1359...094

Ut fra svaret ditt, så regner jeg med at du har lite penger. Og ikke unner andre som kan spare for barna sine.

Vi setter den inn på sperra konto som er til barnet.

Anonymous poster hash: 77ab5...be2

Annonse

Vår barnetrygd går inn i "det store sluket".

Vi tenker at den beste sparingen vi gjør for oss og barna er å betale ned lånet rask.

Men jeg skjønner godt de som sparer den, synes det også er kjempelurt, det bare var ikke slik vi valgte.

Endret av Laybik + Maja

Vi kommer til å spare barnetrygden på en egen, sperret konto som barnet kan benytte til boligkjøp eller lignende i voksen alder.

Selvsagt fint å få dette ekstra tilskuddet, men synes det skulle ha vært behovsprøvd - vi hadde klart oss helt fint uten og jeg mener skattepengene kunne vært benyttet til andre og mer hensiktsmessige formål.

Vi setter inn på sparekonto til guttungen. Her kan vi vel ta ut, men vi tenker på de pengene som ikke-penger. Lurte på om vi skulle opprette boligsparing for barn, men kom frem til at han kanskje vil bruke pengene på noe annet fornuftig, f.eks utdanning. Vi har begge tilgang til kontoen som står i mitt navn. Gjør det samme med neste. Har vokst opp med dårlig økonomi, føles godt å ha mulighet til å spare til barna - men strengt tatt hadde vi vel klart oss uten. Det er likevel et flott prinsipp at alle barn i Norge "verdsettes" likt :)

Annonse

Jeg har personlig aldri hatt muligheten til å spare barnetrygden til barna mine..de har gått inn i husholdningsbudsjettet og har brukt dem på mat, klær til dem og ellers annet vi måtte trenge. Mye fordi jeg har vært alene med de to eldste og har derfor trengt alle penger jeg kunne få til å klare hverdagen. Men det er ingen tvil om at jeg, dersom jeg hadde hatt muligheten til det, hadde ønsket å spare hele barnetrygden til barna mine, så de hadde hatt en buffer når de skal ut i studier, kjøpe bolig, ta lappen etc senere. Så skjønner godt dere som gjør det og det skal dere gjøre med god samvittighet. Mine foreldre hadde heller aldri mulighet til å spare barnetrygden til meg og broren min når vi var små. Faren min fikk derimot en ny datter når jeg var 21 år. Da hadde han en helt annen økonomi og kunne spare hele barnetrygden hennes hver mnd..hun er nå snart 10 år og har en veldig fin sum stående på sparekonto :)

Til jeg får meg jobb etter endt permisjon osv. går den inn i budsjettet mitt! Kommer til å åpne konto til henne med en gang og avtale med faren at vi sparer 100 kr. hver i mnd. på den fra ganske tidlig av, men å sette 1000 kr. inn i mnd. er veldig unødvendig... 

Jeg skal i 80 % perm av en helt normalt inntekt og vi flytter inn i splitter nytt hus og trenger en del på begynnelsen, så sparing blir det ikke veldig mye av med en gang :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...