Gå til innhold

når er øyefargen endelig?

Supersnusken

Anbefalte innlegg

Husker ikke når min forrige begynte å endre øyefarge, de var blå ved fødsel selvsagt, men er nå brune. Nr 2 er straks 3mnd og har fremdeles blå øyne, synes å huske at fargen begynte å endre seg før dette sist. Noen som vet når det er vanlig at fargen endres, hvis den skal det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer også på dette;-) Førstemann har blå øyne (2,5 år), og andremann (3 mndr) har fortsatt blå, men synes av og til de er litt gylne innerst... Er spent på om de blir brune eller forblir blå! Jeg har lest at øynene kan forandre farge de første 6-12 mndr, men også senere i enkelte tilfeller. Men regner med at de aller fleste forandrer til sin permanente farge i god tid før 12 mndr...

Anonymous poster hash: de3ab...8f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ta mange år, faktisk. Min lille nevø på 6 år endret plutselig øyenfarge fra mørke blå til grønne. Helt snålt!

Jenta vår fikk brune øyne først da hun var ett år gammel. Før det varierte de mellom mørke blå og grønne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to blåøyde barn og et med grønnbrune øyne og et med helt brune øyne.

Min erfaring er at hvis de har mørkeblå/svarte øyne de første ukene blir de brun evt grønn

Får de tydelig blå øyne de første ukene forblir de sånn. 

Har selv blå øyne, men i løpet av livet har det blitt stadig mer grønt helt innerst ved pupillen. Ser det samme på eldstesønnen som har blå øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår eldste på snart 3 har øyne som fremdeles er blå, men blir mer og mer grønnskjær i (pappaen har grønne). Yngste har fremdeles ved 8 mnd veldig blå øyne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Interessant det med at øynene blir mer og mer grønne, det har jeg også opplevd hos meg selv. Hadde brune øyne når jeg var liten, men nå er de mer grønne enn brune.

Min sønn ble født med mørke øyne med ubestemmelig farge, men nå er de mørkebrune. Tiden får vel vise om de får mer grønt i seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste her gikk fra knall blå til brune da hun var rundt 10mnd. Mellomste var født med mørke blå øyne og de ble mørk brune fra rundt 3-4mnd.

Anonymous poster hash: b9567...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde eldstemann knallblå øyne til han var 2,5 år. Da endret fargen seg til grå, og har vært det siden (han er 3,5 nå).

Endret av Zora-okt10+jun13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 uker senere...

Interessant det med at øynene blir mer og mer grønne, det har jeg også opplevd hos meg selv. Hadde brune øyne når jeg var liten, men nå er de mer grønne enn brune.

Min sønn ble født med mørke øyne med ubestemmelig farge, men nå er de mørkebrune. Tiden får vel vise om de får mer grønt i seg!

Grønn stær? ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine har hatt nesten sorte øyne ved fødsel. Gått over til mørkeblått etterhvert. Og eldste på nesten 3 har nå skikkelig lyseblå. Yngste på nesten 1 har fortsatt ganske mørkeblå. I gen av oss har brune så da vil jo neppe barna få brune heller siden brunt er dominant.

Anonymous poster hash: dbdb9...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...