Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #1 Skrevet 19. mars 2014 Del gjerne din oppskrift! Anonymous poster hash: c8a64...f55
BikkjeBisk Skrevet 19. mars 2014 #3 Skrevet 19. mars 2014 Ja deler den gjerne.Tar å klipper opp en pakke med Toros spaghettisaus, heller pulveret oppi kjelen og tilsetter 4 dl vann. La det småputtre litt etter at det har kokt opp. God appetitt!
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #4 Skrevet 19. mars 2014 Haha Mannen og jeg liker to ulike spaghettisauser best. Så hver gang dette står på menyen blir det en liten diskusjon om hvilken av de ferdiglagde sausene vi skal velge. Så i dag tenker jeg å lage en fra bunnen av for å se om vi finner en begge syns er god HI Anonymous poster hash: c8a64...f55
Fru vims Skrevet 19. mars 2014 #5 Skrevet 19. mars 2014 Saus til spagetti : Steke kjøttdeig, hakke løk og gjerne hvitløk, og så har det oppi pannen. Steker det videre. Har oppi en boks med tomat pure`. og passe mengde med vann(gjerne glasset med tomatpurre 2 ganger). Krydrer. Og lar det koke litt. Enkelt og greit og veldig godt.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #6 Skrevet 19. mars 2014 Saus til spagetti : Steke kjøttdeig, hakke løk og gjerne hvitløk, og så har det oppi pannen. Steker det videre. Har oppi en boks med tomat pure`. og passe mengde med vann(gjerne glasset med tomatpurre 2 ganger). Krydrer. Og lar det koke litt. Enkelt og greit og veldig godt. Takk, fru vims! Anonymous poster hash: c8a64...f55
Fru vims Skrevet 19. mars 2014 #7 Skrevet 19. mars 2014 Kan gjerne tilsette friske tomater og champinjong.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #8 Skrevet 19. mars 2014 Takk for tips! Jeg fant denne oppskriften da jeg googlet rundt. Er det noen av dere som har prøvd den? http://www.diggmat.com/2009/03/verdens-beste-spaghettisaus-pastasaus-tomatsaus-veldig-veldig-god/ Anonymous poster hash: c8a64...f55
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #9 Skrevet 19. mars 2014 Jeg surrer litt løk, hvitløk, ingefær, chili og pepperrot i jerngryte. Har i kjøttdeig, bruner det, så i med en boks knuste tomater. Lar det småsurre så lenge som mulig. Smaker til med salt, pepper, paprikakrydder, sukker og annet krydder Liker at det er litt sterkt vi da.. Anonymous poster hash: 62e55...aec
MammantilNurket Skrevet 19. mars 2014 #10 Skrevet 19. mars 2014 Litt finhakket finhakket løk, hvitløk og ev. tørket basilikum+oregano varmes forsiktig i olivenolje. Tilsetter hakket tomat. Lar det putre og kose seg en stund. Smaker til med salt, pepper og litt sukker. Bruner kjøttet (gjerne 50/50 med svinekjøttdeig og karbonadedeig) i pannen. Har tomatsausen over. Hvis jeg har friske urter tilsettes de nå. Lar det stå og hygge seg en liten stund på svak varme før servering. Serverer med pasta, salat, parmesan og dryss av friske urter
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #11 Skrevet 19. mars 2014 Her er min: Fres ca 1/2 løk og et par fedd hvitløk - pass på så du ikke brenner hvitløken Tilsett ca 1/2 kg kjøttdeig og fres videre Tilsett 1 liten boks tomatpure og en normalboks med flådde/knuste tomater Spe i en buljongterning Salt, pepper, oregano og basilikum og til slutt hiver jeg i et par spiseskjeer fløte så sausen får litt rundere smak. Anonymous poster hash: feaf2...eaf
Modesty Blaise. Skrevet 19. mars 2014 #12 Skrevet 19. mars 2014 Vi lager den ca sånn: Finhakk en løk, og en liten kinesisk hvitløk. Ha litt smør i en kjele, og la løken bli blank i smøret. Ha oppi ca 1 ss tomatpure, og varm den kjapt. Ta opp i urter og krydder. Her må du smake deg frem men tenker at vi bruker noe sånn som dette: 1 ss basilikum Litt under en ss oregano 1 ts timian 1 ts salvie 1 lauberblad ( husk å ta det ut før du skal servere) 1 ts chilliflak 1/2 ta sukker Salt og pepper. Ha oppi ca 500 g hakkede tomater La dette koke i 20 min, bruk stavmikser hvis du ønsker det til slutt.
junimamma81 Skrevet 19. mars 2014 #13 Skrevet 19. mars 2014 Jeg har to bokser hakkede tomater, en boks tomatpuré i en kjele. Hakker løk og hvitløk og har oppi. Kutter 3-4 gulrøtter i små firkanter og har de oppi. Litt olje,smaker til med salt og pepper ( bruker ikke salt nå da han på 9mnd også spiser denne sausen). Koker en stund og har oppi kjøttdeig til slutt.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #14 Skrevet 19. mars 2014 Tusen takk, snille damer her inne altså! Anonymous poster hash: c8a64...f55
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #15 Skrevet 19. mars 2014 Steke en pakke kjøttdeig, en løk, 1/2 squash, litt kålrot og ofte en grønn paprika og hvitløk. Blande med tomatsaus fra fryseren, litt melk, en buljongterning og en halv pakke kremost. Krydrer med pepper, timian, basilikum og bergmynte. Tomatsaus: Kjør masse godt modne tomater i blender og kok opp. Bland i moste gulerøtter og sellerirot og kok i minst en time. Fryses ned i og tas frem etter behov. Anonymous poster hash: 4d505...bc0
Mononoke Skrevet 19. mars 2014 #16 Skrevet 19. mars 2014 Google verdens beste spaghettisaus (fra diggmat). Den er veldig god og enkel. Kjør gulrot og selleri i kjøkkenmaskin. Strø over pittelitt sukker før du heller over buljongen. Krydre med salt, pepper og oregano før servering
Mrs. Kaizer Skrevet 19. mars 2014 #17 Skrevet 19. mars 2014 Jeg lager det i dag og i dag hadde jeg oppi gulerøtter, løk, hvitløk, paprika, blomkål, hermetisk tomat, tomatpuré, buljongterning og sukker. Krydrer ned oregano og basilikum etterhvert. Koker det sammen i ca 30 min og moser det med stavmikser. 3 av 4 unger elsker dette, men tviler på de hadde likt det dersom de visste ingrediensene:-)
PRobert Skrevet 19. mars 2014 #18 Skrevet 19. mars 2014 Steker løk, kjøttdeig og gulrot før jeg lemper oppi en tomatpure, en pakke fløte og det krydderet jeg vil ha. Denne sausen blir veldig fyldig, noen foretrekker nok å bruke halvt om halvt med vann og fløte, det går helt fint. Har brukt melk også når jeg har vært tom for fløte.
BellaSuz Skrevet 19. mars 2014 #19 Skrevet 19. mars 2014 Bruker denne oppskriften, holder til mange porsjoner som jeg fryser ned i fryseposer og bruker både til pizza og pasta. NYDELIG!! http://www.diggmat.com/2009/03/verdens-beste-spaghettisaus-pastasaus-tomatsaus-veldig-veldig-god/
BellaSuz Skrevet 19. mars 2014 #20 Skrevet 19. mars 2014 Takk for tips! Jeg fant denne oppskriften da jeg googlet rundt. Er det noen av dere som har prøvd den? http://www.diggmat.com/2009/03/verdens-beste-spaghettisaus-pastasaus-tomatsaus-veldig-veldig-god/ Anonymous poster hash: c8a64...f55 Jeg har prøvd den! Linket forresten til den under her, så ikke du hadde lagt den ut. Men jeg anbefaler den på det varmeste altså :-)
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #21 Skrevet 19. mars 2014 Dette er en saus vi bruker, både til pasta og til lasagne eller andre ting som trenger det. 1 hakket løk mørnes i smør med pitelitt sukker. på slutten har du i litt salt, pepper og ellers det krydderet du ønsker. Ha oppi en boks eller to hakkede tomater (kan godt ta av litt av fukten ved å sile det i en sikt eller lignende) Rasp et par gulerøtter oppi. Liker du søt saus kan du raspe ett søtt eple, syrlig, ett surt eple. Litt olje om du ønsker. Paprika kan og raspes oppi. Smak til med salt,pepper,sukker,presset lime eller sitron og bare la den koke godt når du er fornøyd med smaken Barna elsker det Anonymous poster hash: 2b26b...70e
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #22 Skrevet 19. mars 2014 Dette er en saus vi bruker, både til pasta og til lasagne eller andre ting som trenger det. 1 hakket løk mørnes i smør med pitelitt sukker. på slutten har du i litt salt, pepper og ellers det krydderet du ønsker. Ha oppi en boks eller to hakkede tomater (kan godt ta av litt av fukten ved å sile det i en sikt eller lignende) Rasp et par gulerøtter oppi. Liker du søt saus kan du raspe ett søtt eple, syrlig, ett surt eple. Litt olje om du ønsker. Paprika kan og raspes oppi. Smak til med salt,pepper,sukker,presset lime eller sitron og bare la den koke godt når du er fornøyd med smaken Barna elsker det Anonymous poster hash: 2b26b...70e Har også litt suppebuljong, eller grønnsaksbuljongterning oppi for smaken sin skyld. Anonymous poster hash: 2b26b...70e
PrinsesseHengepupp Skrevet 19. mars 2014 #23 Skrevet 19. mars 2014 Gulrot og løk i små terninger freses i olje sammen med en god slump hvitløk. Tilsetter en boks hakkede tomater og 2-3ss tomatpuré når det er blitt blankt. Smaker til med basilikum, oregano, salt og pepper. Lar putre 10 min. Rører inn ettpar ss olivenolje og parmesan før servering. Bruker kun spagettini, ikke spagetti. Revet parmesan på toppen ved servering.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #24 Skrevet 19. mars 2014 Steker løk og gulrøtter i biter. (Bruker en del gulrøtter for å få opp volumet pga økonomien). Steker kjøttdeig. Heller over en boks hakkede tomater med basilikum eller oregano. Smaker til med litt salt/pepper, hvis det trengs. Superenkelt og veldig godt Anonymous poster hash: dd2b2...748
Soon to be mum Skrevet 19. mars 2014 #25 Skrevet 19. mars 2014 Vi har en sånn litt "man tager hva man haver"-oppskrift på tomatisert pastasaus med kjøttdeig: * Stek en pakke kjøttdeig, eller karbonadedeig, vi bruker det siste godt. * Tilsett en litt hakket løk og stek til denne er blanket * Før du tilsetter noe mer, skyver du kjøttdeigen og løken litt til siden i panna (vi lager alltid sausen i en sautepanne), og ha rødvin i panna (mengde etter smak, vil tippe vi bruker ca 1-2 dl) og la det "frese" litt oppi der, før du blander det med kjøttet og fortsetter * Tilsett en boks gode, hermetiske tomater, vi bruker som regel hakket tomat * Nå tilsetter vi andre typer grønnsaker vi måtte ha for hånden, for eksempel hakket fersk sopp, finhakket eller revet gulrot, finhakket seleri, hakket paprika. You name it. Bruk det du har og liker. * Smak til sausen med salt, pepper, basilikum (fersk eller tørket) eller oregano, en god oksefond (ikke blandet ut i vann, men rett fra flasken oppi sausen), litt sukker (vær obs på mengden her hvis du har hatt opp i søte grønnsaker som for eksempel gulrot og paprika). * Det kan også være godt å ha oppi litt finrevet, fersk parmesan. Ved servering hender vi strør på revet hvit ost (den typen du liker best) og/eller parmesan.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå