kmama Skrevet 19. mars 2014 #1 Del Skrevet 19. mars 2014 Jeg sniker meg inn her selv om jeg ikke hører til dette forumet riktig ennå... Vi har en liten gutt på 8 mnd. som har sovet dårlig de siste månedene, og nå har jeg begynt å grue meg til evt. vanskelig legging og tidlige morgener pga sommertid og lyse kvelder/netter/morgener. Er derfor på jakt etter noen tips til hvordan en kan få soverommet mørkt nok. Vi har i dag persienner + gardiner, og det blir da ganske lyst når det er dagslys ute. Tidligere har vi prøvd såkalt lystett rullegardin (IKEA), men det hjalp ikke stort, for lyset kommer jo inn over og på sidene. Hvordan får dere det mørkt nok på soverommet til at ikke de små tror at det er dag 24 timer i døgnet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MamsenMedToSmå Skrevet 19. mars 2014 #2 Del Skrevet 19. mars 2014 Vi har utvendige markiser som gjør det veldig mørkt og fint. Men det er kanskje litt drastisk å gå til innkjøp av det De lystette rullgardiene dere hadde, har de vært riktige mål ift vinduet? Da skal det jo ikke være 'sprekker' hvor lyset kommer inn. Ikea lager vel neppe etter mål,men mange andre gjør det, f.eks princess. Så ja,det eneste forslaget jeg har et å bestille lystett rullgardin etter vindusmålene deres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
.Lillemy. Skrevet 20. mars 2014 #3 Del Skrevet 20. mars 2014 Minstemann her var helt lik når han var mindre, måtte ha de helt mørkt for å sove. Vi gikk til innkjøp av denne: http://lilleprinsen.no/epages/Lilleprinsen.sf/no_NO/?ObjectPath=/Shops/Lilleprinsen/Products/512503 men kjøpte den på ebay til halv pris, helt genial, og hadde den også med til syden når vi var der for ett år siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*oktobergutt 12* Skrevet 20. mars 2014 #4 Del Skrevet 20. mars 2014 Minstemann her var helt lik når han var mindre, måtte ha de helt mørkt for å sove. Vi gikk til innkjøp av denne: http://lilleprinsen.no/epages/Lilleprinsen.sf/no_NO/?ObjectPath=/Shops/Lilleprinsen/Products/512503 men kjøpte den på ebay til halv pris, helt genial, og hadde den også med til syden når vi var der for ett år siden. Genialt! Takk du har reddet sommeren min! min på 17 mnd har allerede begynt å våkne tidlig og hører "pipp pippene " ute! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
.Lillemy. Skrevet 20. mars 2014 #5 Del Skrevet 20. mars 2014 Hehe :-) Så bra du var fornøyd med tipset ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kmama Skrevet 20. mars 2014 Forfatter #6 Del Skrevet 20. mars 2014 Takk for alle tips! Ja, vi har faktisk en slik blendingsgardin på storesøsters rom, og den er virkelig lystett. Problemet med den er at sugekoppene ikke holder vekten av gardinen - den er ganske tung. De første nettene falt den derfor ned midt på natten. Vi har derfor måttet bruke ståltråd og kroker øverst og kraftig tape på sidene for å få den til å holde oppe, og dermed må den være slik hele døgnet i sommerhalvåret. Lillebror sover hos oss, og vi har tre vinduer, så jeg hadde håpet å slippe å gå like drastisk til verks der - kjekt å kunne slippe inn litt dagslys om dagen... Har hørt om noen som bruker en slags mørkleggingsfolie fra Biltema. Noen som har erfaring med dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
.Lillemy. Skrevet 20. mars 2014 #7 Del Skrevet 20. mars 2014 Teipe på bossekk? Henge pledd over gardinstangen og ned på sidene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #8 Del Skrevet 21. mars 2014 Vi har lystett rullgardin, lystett gardiner også legger jeg et teppe på toppen mørkere får det ikke blitt Anonymous poster hash: 0bc31...8f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
S_Dreams Skrevet 21. mars 2014 #9 Del Skrevet 21. mars 2014 (endret) De blendingsgardinene man får kjøpt på IKEA og andre steder, går som oftest an å klippe/kutte til slik at de passer det vinduet du har. Vi kjøpte en 100 cm gardin til et 90 vindu og kuttet av slik at den passet inni. Men kjøp svart el mørk gardin. Har prøvd meg både på hvite og rosa blendingsgardiner, og det funker bare ikke. Det går også an å kjøpe rullegardiner med skinner på sidene, slik at det blir helt tett, men de koster en del mer. F.eks. noe som dette: http://www.avskjerming.no/moerklegging.247848.no.html Endret 21. mars 2014 av S_Dreams Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludviksmamma Skrevet 31. mars 2014 #10 Del Skrevet 31. mars 2014 våre vinduer er 90 cm brede. vi kjøpte lystette rullegardiner på Jysk, 110 cm brede, dvs de stikker utfor på begge sider... da selfølgelig festet UTPÅ, ikke inni karmen... da slipper dere lys stripene som kommer gjennom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tromsøprinsen Skrevet 13. april 2014 #11 Del Skrevet 13. april 2014 Vi har lystette rullegardiner og litt tykke (men ikke lystette) gardiner. Drar ikke gardinene for, og da er de så tette (pga folder seg) at lysglippen på sidene ikke vises. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå