Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #26 Skrevet 19. mars 2014 Det er vel ingen som tatoverer katter lengre. Min eldste katt er 14 år og er ikke tatovert. Kun chippet Anonymous poster hash: 8aa07...308 Det er sant og en stor uting. Nå må man fysisk frakte med seg katten til en dyrlege for å få den sjekket. Tidligere kunne man bare lese av nummeret selv. Dermed er det omtrent ingen private som sjekker lengre. Man bare regner med at katten ikke er merket. Anonymous poster hash: 17f49...5f5
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #27 Skrevet 19. mars 2014 Du gjorde helt rett i å gi den mat! Det er bare en myte at katter "bytter" hjem, dersom de får mat der. En GAMMEL myte sådan. Jeg blir oppriktig glad inni meg når jeg leser innlegget ditt. Kjempebra at du tar så mye ansvar! Du kan prøve å henge opp lapper rundt om kring og på lokalbutikken ol. Legg også ut annonse på dyrebar. Men du må fortsette å mate den til du finner eieren Lykke til Anonymous poster hash: ad5e4...2b0 Ingen gammel myte. Dessverre. Har skjedd flere ganger med den ene katten her da hun var yngre. Så tillitsfull og kosete, og gikk gjerne inn til folk. Hendte flere ganger at hun var borte for å så dukke opp igjen, langt fra mager. Et vanlig problem når man har katt er at andre gir katten din mat. Bra at man gir en sulten hjemløs katt mat, men du skulle nok ha ventet litt. Anonymous poster hash: 6c61f...e9a
Anne-B. Skrevet 19. mars 2014 #28 Skrevet 19. mars 2014 Jeg har også matet en katt som søkte til oss i to ukers tid, ville inn og gav seg ikke. En dag smatt den inn og på kjøkkenet, matsøppelboksen stod på gulvet da. Katta rev den over ende og glefset i seg noen laksebiter som var igjen etter middagen. Så da kjøpte vi tørrfor og tok den inn til oss, postet bilder på en fb-gruppe for savnede dyr og fikk slik tak i eieren. Det viste seg at den hadde gått ute i to mnd på vinterstid, de hadde vært her i området og lett etter den neste hver dag fordi de hadde bodd her før. Katta hadde tatt seg en vandretur til gamle trakter. Det var mange som sa at vi ikke måtte mate ham, men vi fulgte heldigvis vår egen fornuft. Eier var glad og takknemlig, for han var dypt savnet. Fint gjort av deg.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #29 Skrevet 19. mars 2014 Samme her Min katt er chippet OG tatovert i øret : ID Anonymous poster hash: ddbaa...73e
Todii Skrevet 19. mars 2014 #30 Skrevet 19. mars 2014 Jeg hadde gjort det samme, vi trenger flere mennesker som deg, HI Sjekk på facebook om det er noen "katt savnet/funnet"-side i området du bor og legg ut bilde av pus. Veldig mange finner igjen dyrene sine på sånne sider
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #31 Skrevet 19. mars 2014 Hei, vi har hatt en pus på besøk her noen dager, litt til og fra. Hun virker ganske ung, og er tillitsfull og menneskjekjær, så tydelig hun har et hjem et sted. Jeg hadde litt kattemat liggende, så hun (jeg tror i hvert fall det er en hunkatt ) har fått litt av det, hun var ganske sulten. Men jeg har ikke kattekasse/kattesand, så hun kan ikke være her inne i natt. Til saken: Jeg har søkt på dyrebar.no og etter fb-grupper om savnede katter, men finner ikke denne katten noen steder. Noen som vet om noen andre nettsider som brukes for å etterlyse katter? Dette er i Oslo. Det kan jo hende hun bor like ved, men i så fall er det jo rart at hun ikke vil dra hjem, så jeg lurer på om hun kan ha gått seg bort… Hun kunne for så vidt gjerne blitt hos oss, men jeg regner med at det er en familie der ute som savner henne og vil ha henne hjem... Anonymous poster hash: e50a3...22f Hvor i Oslo er dette og hvordan ser katten ut? Anonymous poster hash: 65c7b...4e5
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #32 Skrevet 19. mars 2014 Hei, vi har hatt en pus på besøk her noen dager, litt til og fra. Hun virker ganske ung, og er tillitsfull og menneskjekjær, så tydelig hun har et hjem et sted. Jeg hadde litt kattemat liggende, så hun (jeg tror i hvert fall det er en hunkatt ) har fått litt av det, hun var ganske sulten. Men jeg har ikke kattekasse/kattesand, så hun kan ikke være her inne i natt. Til saken: Jeg har søkt på dyrebar.no og etter fb-grupper om savnede katter, men finner ikke denne katten noen steder. Noen som vet om noen andre nettsider som brukes for å etterlyse katter? Dette er i Oslo. Det kan jo hende hun bor like ved, men i så fall er det jo rart at hun ikke vil dra hjem, så jeg lurer på om hun kan ha gått seg bort… Hun kunne for så vidt gjerne blitt hos oss, men jeg regner med at det er en familie der ute som savner henne og vil ha henne hjem... Anonymous poster hash: e50a3...22f Hvor i Oslo er dette og hvordan ser katten ut? Anonymous poster hash: 65c7b...4e5 Østensjø bydel. Ganske liten pus, flerfarget (sort, brun og mest hvit), korthåret. Nå har jeg etter råd her kjøpt halsbånd til den, så hvis den dukker opp igjen sender jeg den avgårde med beskjed til eier om å ta kontakt. Takk for alle innspill, jeg tror kanskje dette var en pus som hadde vært borte en stund første gang den kom, men nå har funnet hjem igjen. Forhåpentligvis er den fornøyd hjemme nå, hvis ikke forsøker jeg å finne frem til eier og ordne opp. Kanskje jeg ga den mat for tidlig som noen har sagt, det var i så fall virkelig ikke meningen. Jeg satser på at alt ordner seg for pus og eiere. Anonymous poster hash: e50a3...22f
CaptainHindsight Skrevet 19. mars 2014 #33 Skrevet 19. mars 2014 Blir så glad for at det finnes mennesker som deg HI Bedre å mate en katt en gang for mye enn for lite.
n74 Skrevet 19. mars 2014 #34 Skrevet 19. mars 2014 Det er vel ingen som tatoverer katter lengre. Min eldste katt er 14 år og er ikke tatovert. Kun chippet Anonymous poster hash: 8aa07...308 Det er sant og en stor uting. Nå må man fysisk frakte med seg katten til en dyrlege for å få den sjekket. Tidligere kunne man bare lese av nummeret selv. Dermed er det omtrent ingen private som sjekker lengre. Man bare regner med at katten ikke er merket. Anonymous poster hash: 17f49...5f5 Vår katt er chippet og har en tatovering i øret (tror det står ch - altså ikke et nr so det gjorde på den gamle hunden vår).
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #35 Skrevet 7. mai 2014 SIden jeg leste en annen trist tråd om katt her på forumet nå nettopp, kom jeg på denne tråden min. Vil bare takke for alle svar og si at en annen familie i nabolaget også hadde hatt den på besøk, og de har nå tatt den inn (etter etterlysning av eiere og ingen svar), så den lever godt hos dem. Den kommer fortsatt på besøk til oss av og til, men nå får den selvsagt ikke mat da vi vet at den har et sted den hører hjemme. Anonymous poster hash: e50a3...22f
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #36 Skrevet 7. mai 2014 SIden jeg leste en annen trist tråd om katt her på forumet nå nettopp, kom jeg på denne tråden min. Vil bare takke for alle svar og si at en annen familie i nabolaget også hadde hatt den på besøk, og de har nå tatt den inn (etter etterlysning av eiere og ingen svar), så den lever godt hos dem. Den kommer fortsatt på besøk til oss av og til, men nå får den selvsagt ikke mat da vi vet at den har et sted den hører hjemme. Anonymous poster hash: e50a3...22f Dette var altså hi... Anonymous poster hash: e50a3...22f
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #37 Skrevet 7. mai 2014 Det var godt å høre, flott at det finnes mennesker som du/dere!! Anonymous poster hash: 8995f...21b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå