Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #1 Skrevet 18. mars 2014 Hei, vi har hatt en pus på besøk her noen dager, litt til og fra. Hun virker ganske ung, og er tillitsfull og menneskjekjær, så tydelig hun har et hjem et sted. Jeg hadde litt kattemat liggende, så hun (jeg tror i hvert fall det er en hunkatt ) har fått litt av det, hun var ganske sulten. Men jeg har ikke kattekasse/kattesand, så hun kan ikke være her inne i natt. Til saken: Jeg har søkt på dyrebar.no og etter fb-grupper om savnede katter, men finner ikke denne katten noen steder. Noen som vet om noen andre nettsider som brukes for å etterlyse katter? Dette er i Oslo. Det kan jo hende hun bor like ved, men i så fall er det jo rart at hun ikke vil dra hjem, så jeg lurer på om hun kan ha gått seg bort… Hun kunne for så vidt gjerne blitt hos oss, men jeg regner med at det er en familie der ute som savner henne og vil ha henne hjem... Anonymous poster hash: e50a3...22f
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #2 Skrevet 18. mars 2014 Jeg kan legge til at hun ikke har noen tatovering i øret, så jeg går ut fra at hun ikke er chippet. Hvis hun ikke finner hjem får vi vel dra til dyrlege eller etsted vi kan sjekke etter chip, det er visst noen som ikke tatoverer i tillegg til chip, har jeg hørt. Anonymous poster hash: e50a3...22f
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #3 Skrevet 18. mars 2014 Du må ho ikke gi den mat! Da har du jo fått den til å ville bli. Anonymous poster hash: 86607...fa6
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #4 Skrevet 18. mars 2014 Første regel: mat aldri en ung katt som er i fin form. De bytter fort hjem.. Anonymous poster hash: a6cae...114
MammantilNurket Skrevet 18. mars 2014 #5 Skrevet 18. mars 2014 Er det den lille stripete som tusler rundt på Bekkestua?
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #6 Skrevet 18. mars 2014 Huffda… Men hun virket veldig sulten og sliten. Jeg ville ikke snu ryggen til en ensom katt heller. Hva er det best å gjøre nå, da? Anonymous poster hash: e50a3...22f
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #7 Skrevet 18. mars 2014 Er det den lille stripete som tusler rundt på Bekkestua? Nei, dette er i Oslo. Anonymous poster hash: e50a3...22f
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #8 Skrevet 18. mars 2014 Når du gir den mat kan du jo takke deg selv da.. Heng opp bilde av den i nabolaget/butikken. Anonymous poster hash: 240eb...ab9
skjotta Skrevet 18. mars 2014 #9 Skrevet 18. mars 2014 Tattovering i øret er en måte å merke katten på, chip en annen. Katten vår er chippet, hun er ikke tatovert for det...
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #10 Skrevet 18. mars 2014 Det er vel ingen som tatoverer katter lengre. Min eldste katt er 14 år og er ikke tatovert. Kun chippet Anonymous poster hash: 8aa07...308
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #11 Skrevet 18. mars 2014 Det er vel ingen som tatoverer katter lengre. Min eldste katt er 14 år og er ikke tatovert. Kun chippet Anonymous poster hash: 8aa07...308 Jeg trodde det var vanlig å merke dem i øret også, så man vet de er chippet? Jeg kjenner flere katter som er det, men det kan jo hende det varierer. Uansett vil jeg fortsatt gjerne ha litt konstruktiv tilbakemelding på hva som er best å gjøre nå… Det var absolutt ikke min intensjon å lure katten til å bli hos oss, men når det dukker opp en søkende, mjauende katt som virker sulten trodde jeg det var greit å gi den mat, selv om jeg ser at dere sier noe annet nå... Anonymous poster hash: e50a3...22f
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #12 Skrevet 18. mars 2014 Huffda… Men hun virket veldig sulten og sliten. Jeg ville ikke snu ryggen til en ensom katt heller. Hva er det best å gjøre nå, da? Anonymous poster hash: e50a3...22f Du har faktisk "stjålet" en katt ved å gi den mat. Gi den til dyrlege eller dyrebeskyttelsen. Anonymous poster hash: 86607...fa6
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #13 Skrevet 18. mars 2014 Det er ikke nødvendigvis slik at katter bytter hjem bare noen mater dem... Så lite folk tenker om katter!Det som KAN skje er at om katten er så ung at den ikke finner veien hjem, eller ikke trives godt der den er, så kan foring gjøre at katten ser på det som en god mulighet til å starte på nytt. Man skal heller ikke la katter gå sultne. Hadde tatt bilde og hengt opp. Anonymous poster hash: 2a3fa...1a3
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #14 Skrevet 18. mars 2014 Herregud folkens, Hi ber om råd, ikke hets. Var jo nettopp en katt som døde fordi folk ikke slapp den inn og ikke ga den mat.... Anonymous poster hash: ef55b...42d
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #15 Skrevet 18. mars 2014 Takk til dere to siste, jeg satt og følte meg som verdens verste person nå etter de andre svarene… Hvis den fortsatt er her i morgen, skal jeg låne et kattebur av noen venner og ta den til dyrlegen for å sjekke om den er chippet. Det jeg aller helst vil er jo at katten skal være hos eierne sine som sikkert er veldig glad i den, så søt som den er. Anonymous poster hash: e50a3...22f
Daquiry Skrevet 18. mars 2014 #16 Skrevet 18. mars 2014 Min katt ble chippet forrige uke, og da satte hun en tatovering i øret hvor det står ID.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #17 Skrevet 18. mars 2014 Takk til dere to siste, jeg satt og følte meg som verdens verste person nå etter de andre svarene… Hvis den fortsatt er her i morgen, skal jeg låne et kattebur av noen venner og ta den til dyrlegen for å sjekke om den er chippet. Det jeg aller helst vil er jo at katten skal være hos eierne sine som sikkert er veldig glad i den, så søt som den er. Anonymous poster hash: e50a3...22f Du gjorde akkurat det man bør gjøre. Ikke føl deg som en dårlig person, det du har gjort beviser det motsatte! Om alle var som deg hadde verden vært et bedre sted! Lykke til med pusen Anonymous poster hash: 2a3fa...1a3
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #18 Skrevet 18. mars 2014 Dra til dyrlegen og sjekk om den er chippet, dette er gratis. Hvis den ikke er det sett inn annonse på FB på en lokal gruppe og evt i lokalavisen. Kan også be dyrebeskyttelsen legge ut annonse på sin lokale FB side. Hvis ingen melder seg og den ikke før hjem kan du etter en tid anse den som en katt uten hjem. Da kan du enten beholde eller be dyrebeskyttelsen finne hjem til den. Da kan du f.eks være fosterhjem til de finner permanent hjem. Neida, en skal ikke mate alle katter som dukker opp på "døra", men regner ned HI ikke ga den mat med en gang. En skal være bra hjerteløs for å overse en skrikende og sulten liten pus<3 Anonymous poster hash: 06dfd...62d
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #19 Skrevet 18. mars 2014 Dra til dyrlegen og sjekk om den er chippet, dette er gratis. Hvis den ikke er det sett inn annonse på FB på en lokal gruppe og evt i lokalavisen. Kan også be dyrebeskyttelsen legge ut annonse på sin lokale FB side. Hvis ingen melder seg og den ikke før hjem kan du etter en tid anse den som en katt uten hjem. Da kan du enten beholde eller be dyrebeskyttelsen finne hjem til den. Da kan du f.eks være fosterhjem til de finner permanent hjem. Neida, en skal ikke mate alle katter som dukker opp på "døra", men regner ned HI ikke ga den mat med en gang. En skal være bra hjerteløs for å overse en skrikende og sulten liten pus<3 Anonymous poster hash: 06dfd...62d Du kan også kjøpe et halsbånd på dyrebutikken beregnet for katter. Fest en lapp til det og skriv noen ord og tlf nummeret ditt;-)) en venninne av meg kom i kontakt med eierene av en katt på den måten Anonymous poster hash: 06dfd...62d
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #20 Skrevet 18. mars 2014 Du gjorde helt rett i å gi den mat! Det er bare en myte at katter "bytter" hjem, dersom de får mat der. En GAMMEL myte sådan. Jeg blir oppriktig glad inni meg når jeg leser innlegget ditt. Kjempebra at du tar så mye ansvar! Du kan prøve å henge opp lapper rundt om kring og på lokalbutikken ol. Legg også ut annonse på dyrebar. Men du må fortsette å mate den til du finner eieren Lykke til Anonymous poster hash: ad5e4...2b0
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #21 Skrevet 18. mars 2014 En sulten katt må da få mat. Og de bytter ikke hjem på det grunnlaget, da har de gått seg bort. Skulle de byttet hjem på det grunnlaget er det mange katter som hadde byttet hjem. Min gamle raidet skålene til flere nabokatter og kom alltid hjem om den ikke er merket kan du høre med dyrebeskyttelsen hva som er best å gjøre i ditt område, hvilke sider som annonseres på. Her er ihvertfall lokale savnet/ funnet sider. Anonymous poster hash: 95a00...ace
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #22 Skrevet 18. mars 2014 Unge katter kan lett gå seg bort. At man ikke skal gi dem mat er ikke noen absolutt regel. Det er selvsagt ikke lurt å gi en katt mat første gang man ser den. Men er katten på søken rundt i et par dager så bør man selvsagt gi dem mat. Ta bilde av den. Heng opp på de nærmeste butikker og lyktestolper o.l. Jeg har funnet flere katte eiere på den måten. Lykke til. Så flott at du er villig til å ta den til deg dersom det viser seg at ingen savner den. Anonymous poster hash: d4a7a...dda
Dama på bygda Skrevet 19. mars 2014 #23 Skrevet 19. mars 2014 Du virker som en god sjel:) Bare tenker på den stakkars katten på Os som ingen tok seg bryet med å ha omsorg for:( Katter spiser der det er mat, trenger ikke skifte hjem av den grunn. Sjekk evt chip hos dyrkelsen, evt heng opp lapper og ring dyrebeskyttelsen så kan de annonsere. Om du kan ha katten i mellomtiden er det supert. Og visst den ikke har noen som melder seg er det enda bedre om dere ønsker å gi den et hjem:)
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #25 Skrevet 19. mars 2014 Huffda… Men hun virket veldig sulten og sliten. Jeg ville ikke snu ryggen til en ensom katt heller. Hva er det best å gjøre nå, da? Anonymous poster hash: e50a3...22f Du har faktisk "stjålet" en katt ved å gi den mat. Gi den til dyrlege eller dyrebeskyttelsen. Anonymous poster hash: 86607...fa6 Å herregud ditt surmaga ekle hespetre, gå å legg deg! Anonymous poster hash: 52fed...941
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå