Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Når jeg sitter her å leser på de forskjellige debattene slår det meg hvor fantastisk mange flotte navn som egentlig finnes!!! Og det beste av alt er at vi alle er uenige, så da har alle de flotte navnene en mulighet til å bli brukt og videreført!!! :D

Det er så godt at vi ikke alle er helt enige i hva som er pene navn og ikke, for da blir ikke alle navnene like eller liknende!!!

Jeg vil også rose dere som tør å gå mot strømmen, å velger de navnene dere elsker til tross for at mange rundt dere, og her inne, mener dere er gale, det mener de vel mest fordi de ikke er enige med dere. For sånn er engang vi mennesker skapt, "er du ikke enig i min logiske sans, eller i mitt syn på hva som er vakkert så er du gal". Kommentarer som: "ungen din kommer til å bli mobbeoffer" hagler over den som velger å tenke litt annerledes, noe som ikke er reelt for mobbing bunner sjeldent i mobbeofferet, men i selve mobberen. (jeg sikter ikke til noen spesielle nå, er bare generell).

Men sannheten er at vi trenger alle navnene, vi trenger både Ole, Per, Kari, Oleander, Loke, Olivia, Nero, Angus, Trine, Caroline, Sol, Pernille, Cornelia, Wilhelm, Mathilde, Arne, Geir og Petrine..... For de er alle vakre navn på sin måte, selvom kanskje ikke alle mennesker syns at de forskjellige navnene er flotte så har de sin egen sjarm og passer perfekt på en liten søt beibi.... :D

Lykke til med navnevalg alle sammen.... :D

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144128402-fantastisk-med-uenighet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg er enig i det du skriver og er alltid uenig når noen hevder at barn vil bli mobbet pga navn. Allikevel, når noen spør direkte om hva vi synes om ett navn, må de nesten forvente å få ærlige svar. Hvis eg synest ett navn er blodharry, så må den som spør tåle det. Men forhåpentligvis er de personene så trygg på sin smak at de velger det de elsker. Det gjør hvertfall eg ( dattera mi har ett navn under 10 personer har)

Anonymous poster hash: aa6e5...5b6

Jeg er helt enig i det du skriver.

Og jeg er og enig i at når folk spør om meningene til andre om navn, så må de også godta at folk er uenig med dem.

Men.. det er forskjell på å være uenig og direkte "stygg" i måten man svarer på. Og de "styggeste" kommentarene kommer gjerne fra anonyme bruker. Go figure! 

Da virker det som den eneste hensikten med innlegget var å få den som skrev HI til å føle seg skikkelig dårlig.

Jeg syns folk kan svare på en måte de ville ha svart en person om de snakket med de ansikt til ansikt - og selvsagt er det da lov å være uenig. Og som HI her skrev, så er det jo bra at vi er litt uenige også.

Jeg hadde ihvertfall ikke likt at absolutt alle likte mine navn, for det betyr jo at de vil havne på topp 10 lista iløpet av kort stund og det er jo akkurat det jeg ønsker å unngå :P

Ja, ærlighet må man tåle. Men det blir veldig mye hyggeligere om man viser ærligheten på en respektfull måte også...

Jeg skrev ikke dette som kritikk til noen, men mer som en hyllest til alle de forskjellige navnene som finnes. Etter min mening er det ingen navn som er verre eller bedre enn andre. Selvfølgelig er jeg den første til å si at jeg elsker noen navn og aldri i verden ville kalt mine barn et annet navn. Det betyr bare at det er min smak, ikke at det er stygge eller mindreverdige navn, og det betyr iallefall ikke at alle som er uenige med meg er stygge med barna sine!!!

Endret av bumbel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...