Love my kidz Skrevet 18. mars 2014 #1 Skrevet 18. mars 2014 Tenkte ikke dette skulle være en tråd med navneforslag altså, det kan vi jo bruke navnedebatten til. Bare lurte på om dere har startet å lage liste. Det har jeg, og den kommer jeg helt sikkert til å justere minst 100 ganger før mini blir født Så spent på hva vi ender opp med. Kanskje noen faktisk har navnet helt bankers også?
monson Skrevet 18. mars 2014 #2 Skrevet 18. mars 2014 JAAA! jeg har tenkt på navn i maaange år heheh Og jeg og sambo har pratet om flere navn som vi liker. Vi har ett jente navn og gutte navn som vi begge liker veldig godt, som vi kanskje ender opp med. Men, jeg elsker å lete etter navn, så vi kommer nok til å se på endel til
monson Skrevet 18. mars 2014 #3 Skrevet 18. mars 2014 Og de er: Lydia (så og si bankers) og gutte navn er Theodor, også har jeg blitt mere og mere glad i navnet Anthon
Bamsemams74 Skrevet 18. mars 2014 #4 Skrevet 18. mars 2014 Veldig fine navn Monson:) Vi er (eller jeg rettere sagt) absolutt i gang med tankeprosessen. Kan ikke la være... Men blir det en gutt til, så aner jeg virkelig ikke. Vi har en gutt sammen fra før og to hver fra tidligere forhold. Alle har klassiske norske navn. Men nå er jeg tom for ideer, så dette bør bli en jente! Da blir det ei Jenny, tror jeg;)
monson Skrevet 18. mars 2014 #6 Skrevet 18. mars 2014 Veldig fine navn Monson:) Vi er (eller jeg rettere sagt) absolutt i gang med tankeprosessen. Kan ikke la være... Men blir det en gutt til, så aner jeg virkelig ikke. Vi har en gutt sammen fra før og to hver fra tidligere forhold. Alle har klassiske norske navn. Men nå er jeg tom for ideer, så dette bør bli en jente! Da blir det ei Jenny, tror jeg;) Hehe får satse på jente da Takk for det Kjæresten min er gresk så vi ser hovedsakelig på greske navn da mange norske navn ikke høres rett ut på Gresk. Men, heldigvis så er de fleste navn jeg liker med gresk opprinnelse
bambusdrops Skrevet 18. mars 2014 #7 Skrevet 18. mars 2014 Jeg i grunn aldri funnet jentenavn av jeg har likt. Nå innser jeg at valg av guttenavn slett ikke er så enkelt som jeg først trodde! Mange av navnene jeg har tenkt på er nå blitt så populære at det byr meg i mot. Men det dukker vel opp til slutt:-)
Sokkedyret Skrevet 18. mars 2014 #8 Skrevet 18. mars 2014 Vi har snakket om barnebarn en god stund og jeg har en liste over navn vi liker. Nå når det blir reelt synes jeg det er mye vanskeligere å finne noe jeg virkelig liker.
monson Skrevet 18. mars 2014 #9 Skrevet 18. mars 2014 Vi har snakket om barnebarn en god stund og jeg har en liste over navn vi liker. Nå når det blir reelt synes jeg det er mye vanskeligere å finne noe jeg virkelig liker. Hvilke navn er dere har i listen nå da ?
Bamsemams74 Skrevet 18. mars 2014 #10 Skrevet 18. mars 2014 Jeg i grunn aldri funnet jentenavn av jeg har likt. Nå innser jeg at valg av guttenavn slett ikke er så enkelt som jeg først trodde! Mange av navnene jeg har tenkt på er nå blitt så populære at det byr meg i mot. Men det dukker vel opp til slutt:-) Det er jo en utfordring å finne et navn man liker, som ikke er blant de mest populære akkurat nå. For man ønsker jo helst at poden skal slippe å gå i klasse som to med samme navn osv. Problemet er jo at alle tenker på samme måte, så jo mer kreativ man er i navnevalget, jo mer mainstream kan man ende opp med å bli...
bambusdrops Skrevet 18. mars 2014 #11 Skrevet 18. mars 2014 Jeg i grunn aldri funnet jentenavn av jeg har likt. Nå innser jeg at valg av guttenavn slett ikke er så enkelt som jeg først trodde! Mange av navnene jeg har tenkt på er nå blitt så populære at det byr meg i mot. Men det dukker vel opp til slutt:-) Det er jo en utfordring å finne et navn man liker, som ikke er blant de mest populære akkurat nå. For man ønsker jo helst at poden skal slippe å gå i klasse som to med samme navn osv. Problemet er jo at alle tenker på samme måte, så jo mer kreativ man er i navnevalget, jo mer mainstream kan man ende opp med å bli... Ikke sant! Jeg har alltid likt Jakob, Sverre, Asgeir og Johannes. Men det appellerer ikke så mye nå, synes de dukker opp overalt :-) Jentenavn vet jeg sannelig ikke. Frida kanskje, men det er ikke akkurat originalt. Sofie er ett navn jeg kunne tenkt meg til å oppkall henne etter (om det blir en jente) men det er vel på topp 10 nå :-/ Marie er jo ett gammelt pent navn, men er jo heller ikke noe spesielt ved det.
Bamsemams74 Skrevet 18. mars 2014 #12 Skrevet 18. mars 2014 Jeg i grunn aldri funnet jentenavn av jeg har likt. Nå innser jeg at valg av guttenavn slett ikke er så enkelt som jeg først trodde! Mange av navnene jeg har tenkt på er nå blitt så populære at det byr meg i mot. Men det dukker vel opp til slutt:-)Det er jo en utfordring å finne et navn man liker, som ikke er blant de mest populære akkurat nå. For man ønsker jo helst at poden skal slippe å gå i klasse som to med samme navn osv. Problemet er jo at alle tenker på samme måte, så jo mer kreativ man er i navnevalget, jo mer mainstream kan man ende opp med å bli... Ikke sant! Jeg har alltid likt Jakob, Sverre, Asgeir og Johannes. Men det appellerer ikke så mye nå, synes de dukker opp overalt :-) Jentenavn vet jeg sannelig ikke. Frida kanskje, men det er ikke akkurat originalt. Sofie er ett navn jeg kunne tenkt meg til å oppkall henne etter (om det blir en jente) men det er vel på topp 10 nå :-/ Marie er jo ett gammelt pent navn, men er jo heller ikke noe spesielt ved det. Veldig fine navn alle sammen, syns jeg. Min eldste heter faktisk Johannes;) Frida og Sofie er flotte navn! Passe friske og passe feminine, etter min smak. Så lenge jeg klarer å holde meg unna topp-20, så er jeg egentlig fornøyd. Klarer jeg det, pluss at både jeg og min kjære liker det, så er alt vel. Men vi har veldig forskjellig smak, så det er en utfordring i seg... Andre jentenavn jeg liker, som kanskje er litt mindre vanlige, er Dagne og Vår. I tillegg liker jeg Astrid, som kanskje er gått av moten. Av guttenavn liker jeg Olai (men tror det er på veg opp). Men ingen av disse blir godkjent av min bedre halvdel:) Skal man være skikkelig orginal, bør man sannsynligvis velge et 80-tallsnavn...!
bambusdrops Skrevet 19. mars 2014 #13 Skrevet 19. mars 2014 Veldig fine navn alle sammen, syns jeg. Min eldste heter faktisk Johannes;) Frida og Sofie er flotte navn! Passe friske og passe feminine, etter min smak. Så lenge jeg klarer å holde meg unna topp-20, så er jeg egentlig fornøyd. Klarer jeg det, pluss at både jeg og min kjære liker det, så er alt vel. Men vi har veldig forskjellig smak, så det er en utfordring i seg... Andre jentenavn jeg liker, som kanskje er litt mindre vanlige, er Dagne og Vår. I tillegg liker jeg Astrid, som kanskje er gått av moten. Av guttenavn liker jeg Olai (men tror det er på veg opp). Men ingen av disse blir godkjent av min bedre halvdel:) Skal man være skikkelig orginal, bør man sannsynligvis velge et 80-tallsnavn...! :-D Johannes er så flott! Det syntes søskenbarnet mitt også, så da må jeg bare legge det fra meg 😐 Eller? Er redd man må litt lenger tilbake enn 80 tallet. Jeg forbinder 80 tallet med de korte og enkle navnene som Tina, Trine, Lise, Lene, Lena etc. Ikke at det er stygge navn, men de er fortsatt veldig vanlige i min omgangskrets. Ja, ikke nok at man skal bli fornøyd selv, men man skal også bli enig med partneren (!). Tror også vi har litt forskjellige preferanser. Jeg liker også navn som Astrid, Sigrid, Ingeborg, Veslemøy og Ingrid, men er redd det blir vanskelig å få gjennom hos han. Og ofte er det jo slik at pene navn ofte må utelukkes fordi en av oss har dårlige assosiasjoner med det.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #14 Skrevet 19. mars 2014 Mine favoritter er Tilde og Gullik. Disse navnene er brukt på begge sidene av familien, så da blir barnet liksom oppkalt etter enten farfar/oldefar eller oldemor/tipp oldemor Anonymous poster hash: e3bf8...3d4
mammaløve Skrevet 19. mars 2014 #15 Skrevet 19. mars 2014 Her har det plutselig blitt sånn at begge storesøskene har navn på -S, så da blir det liksom litt rart om minsten skal ha navn som begynner på en annen bokstav. Vi har snakket om Sigurd og Siv (liker norrøne/nordiske navn). Er det "harry" med søskenflokker med samme forbokstav? Vi trodde egentlig ikke at vi var helt "sånn"....
FruaR Skrevet 20. mars 2014 #16 Skrevet 20. mars 2014 Her er navnet på jente allerede bestemt, selv om jeg kun er 8 uker i dag. Hvis det er ei jente, blir det et godt norrønt navn på G, etter meg Gyda
Love my kidz Skrevet 20. mars 2014 Forfatter #17 Skrevet 20. mars 2014 Her har det plutselig blitt sånn at begge storesøskene har navn på -S, så da blir det liksom litt rart om minsten skal ha navn som begynner på en annen bokstav. Vi har snakket om Sigurd og Siv (liker norrøne/nordiske navn). Er det "harry" med søskenflokker med samme forbokstav? Vi trodde egentlig ikke at vi var helt "sånn".... Hehe om det er harry? Nei det er det da ikke, derimot er det knyttende og sjarmerende Minste vil sikkert bli snurt dersom han ikke er medlem i s-klubben så ville nok prøvd å funnet et navn på S
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2014 #18 Skrevet 20. mars 2014 Jeg og min ett år eldre bror har navn på s, mens lillesøsteren min har på N! Men er 8 års forskjell på meg og hun da:-) Aldri vært noe tema der egentlig, så tror du står ganske fritt:)) Anonymous poster hash: 5cad3...fc9
Bamsemams74 Skrevet 20. mars 2014 #19 Skrevet 20. mars 2014 Veldig fine navn alle sammen, syns jeg. Min eldste heter faktisk Johannes;) Frida og Sofie er flotte navn! Passe friske og passe feminine, etter min smak. Så lenge jeg klarer å holde meg unna topp-20, så er jeg egentlig fornøyd. Klarer jeg det, pluss at både jeg og min kjære liker det, så er alt vel. Men vi har veldig forskjellig smak, så det er en utfordring i seg... Andre jentenavn jeg liker, som kanskje er litt mindre vanlige, er Dagne og Vår. I tillegg liker jeg Astrid, som kanskje er gått av moten. Av guttenavn liker jeg Olai (men tror det er på veg opp). Men ingen av disse blir godkjent av min bedre halvdel:) Skal man være skikkelig orginal, bør man sannsynligvis velge et 80-tallsnavn...! :-D Johannes er så flott! Det syntes søskenbarnet mitt også, så da må jeg bare legge det fra meg Eller? Er redd man må litt lenger tilbake enn 80 tallet. Jeg forbinder 80 tallet med de korte og enkle navnene som Tina, Trine, Lise, Lene, Lena etc. Ikke at det er stygge navn, men de er fortsatt veldig vanlige i min omgangskrets. Ja, ikke nok at man skal bli fornøyd selv, men man skal også bli enig med partneren (!). Tror også vi har litt forskjellige preferanser. Jeg liker også navn som Astrid, Sigrid, Ingeborg, Veslemøy og Ingrid, men er redd det blir vanskelig å få gjennom hos han. Og ofte er det jo slik at pene navn ofte må utelukkes fordi en av oss har dårlige assosiasjoner med det. Har søskenbarnet ditt en Johannes? Da kommer det vel litt an på hvor mye dere har med hverandre å gjøre, tenker jeg...? Jeg er veldig fornøyd med det navnet på min gutt, og han er 17 nå så det har gått noen år,) Jeg ville ha Astrid om det ble en jente sist, men det gjorde det ikke. Og dessuten fikk jeg ikke sjefen med på det heller... He, he. Nei så lett er det IKKE! Må si at det var mange flotte navn inne på denne tråden! Jeg er så glad i norske navn med sjel og historie!
Optatium Skrevet 21. mars 2014 #20 Skrevet 21. mars 2014 Vi har tenkt masse på navn, fire år med prøving gjør det :-P Her ligger vi på Ingrid, Astrid eller Anna til jente, og Greger, Georg, Ola eller Karl til gutt. Gleder meg :-)
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2014 #21 Skrevet 21. mars 2014 Tør ikke å tenke på navn enda, bare 11 + 5 foreløpig så jeg venter litt. Mannen kommer stadig med forslag men jeg tror jeg må avvente litt. Forrige gang hadde vi navnet klart rundt uke 20. Veldig glad for at vi bestemte oss tidlig. Det ble veldig personlig siden vi ontalte babyen med navnet sitt. Siden fødsel endte med hastekeisersnitt og nøddåp var vi veldig glade vi slapp å tenke på navn på nyfødtintensiven. :( Anonymous poster hash: d02e3...c48
Bamsemams74 Skrevet 21. mars 2014 #22 Skrevet 21. mars 2014 Tør ikke å tenke på navn enda, bare 11 + 5 foreløpig så jeg venter litt. Mannen kommer stadig med forslag men jeg tror jeg må avvente litt. Forrige gang hadde vi navnet klart rundt uke 20. Veldig glad for at vi bestemte oss tidlig. Det ble veldig personlig siden vi ontalte babyen med navnet sitt. Siden fødsel endte med hastekeisersnitt og nøddåp var vi veldig glade vi slapp å tenke på navn på nyfødtintensiven. :( Anonymous poster hash: d02e3...c48 Oi! Det forstår jeg godt. Om jeg forstår deg rett, så gikk det bra? Vi kaster litt ball frem og tilbake, men noe alvor gjør vi ikke ut av navnevalget før etter vanlig ultralyd. Da vet vi jo kanskje kjønn også. Men det er klart det er et sjangsespill å bruke så mye tid og tankevirksomhet på en liten spire så tidlig i forløpet. Man er jo sårbar om noe går galt. Men så klarer jeg ikke helt å la være likevel...
trippeltopp Skrevet 22. mars 2014 #23 Skrevet 22. mars 2014 Jentenavnet er bankers, er det en jente i magen skal hun hete Ellinor. Er oppkalling, men begge to liker det navnet veldig godt.
monson Skrevet 22. mars 2014 #24 Skrevet 22. mars 2014 Jentenavnet er bankers, er det en jente i magen skal hun hete Ellinor. Er oppkalling, men begge to liker det navnet veldig godt. Aaah det er så fint navn! Men, her i gården liker ikke mannen det.. :-/ (skjønner det bare ikke)
trippeltopp Skrevet 22. mars 2014 #25 Skrevet 22. mars 2014 Jentenavnet er bankers, er det en jente i magen skal hun hete Ellinor. Er oppkalling, men begge to liker det navnet veldig godt. Aaah det er så fint navn! Men, her i gården liker ikke mannen det.. :-/ (skjønner det bare ikke) Er din som min så er han forbløffende bestemt når det kommer til navnevalg. Guttenavn sliter vi veldig med, for å si det sånn 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå