Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Løp på apoteket!!! Gaviscon eller Link er bra!!! Virker fort og effektivt når plagene først er der!

Ellers, for å forebygge, unngå kullsyre, koffein, sterke krydder, eddik, sukker, rødt kjøtt - i det hele tatt matvarer som gir sur mage! Pøs på med bær, grønnsaker, frukt, nøtter, vann og nøytral mat i stedet...

Hjelper i alle fall for meg :)

Ikke løp, da blir det verre :P 

Gaviscon er for meg helt forferdelig! Skummer opp i munnen og er bare ekkelt! Link har jeg ikke prøvd, men jeg har brukt Novaluzid i en evighet nå. Begynte med halsbrann tidlig i svangerskapet for å si det pent :( 

Ellers funker melk. Mange sier det ikke gjør det, men jeg er uenig. Ikke pøs på med bær og frukt for det er mye av det som kan gi mer halsbrann også! 

Også funker det faktisk å ligge på venstresiden :) 

http://www.apotek1.no/produkter/gaviscon-mikstur-500ml-405472p

Denne var løsningen for meg, det er som #3 sier, tyggetablettene er rett og slett forferdelige, egentlig alle forskjellig typer. De skummer opp i munnen og får en konsistens som er helt umulig å svelge. Jeg brakk meg konstant! I tillegg legger tyggetablettene seg i mellom tennene så man blir aldri kvitt den ekle smaken. 

Men denne miksturen er fantastisk. den har en umiddelbar virkning, smaker ikke så godt men det er bare å skylle munnen med vann. Absolutt verdt og prøve. 

Den er også laget spesielt for gravide, og kan taes ofte, alt etter behov :)

http://www.apotek1.no/produkter/gaviscon-mikstur-500ml-405472p

Denne var løsningen for meg, det er som #3 sier, tyggetablettene er rett og slett forferdelige, egentlig alle forskjellig typer. De skummer opp i munnen og får en konsistens som er helt umulig å svelge. Jeg brakk meg konstant! I tillegg legger tyggetablettene seg i mellom tennene så man blir aldri kvitt den ekle smaken. 

Men denne miksturen er fantastisk. den har en umiddelbar virkning, smaker ikke så godt men det er bare å skylle munnen med vann. Absolutt verdt og prøve. 

Den er også laget spesielt for gravide, og kan taes ofte, alt etter behov :)

Så enig! Flytende Gaviscon reddet meg sist jeg gikk gravid og det ser jammen ut til å skje igjen :)

Jeg har slitt med mye mer halsbrann/sure oppstøt, kvalme og oppkast denne gangen og synes smaken av Gaviscon er bedre enn spysmak :)

Annonse

Bra at det smaker bedre enn spy, i hvert fall ;-) Den inneholder aluminium ser jeg, det er ikke helt på resepten for de små i magen, så jeg tror jeg for min del skal prøve alle andre triks først. Men hvis det blir for ille... Ellers får jeg leve som en baby og holde meg til hipp sin babygrøt ;-)

Gaviscon har blitt brukt av gravide i mange år. Mamma hadde også brukt det for 30 år siden under graviditet. Det er den som anbefales av leger og det er ikke påvist at barnet i magen påvirkes av det. Jeg blir helt tullete av å ha halsbrann så det er vel bedre at ting roer seg og mor har det litt bedre. Jeg tar ikke ubegrenset, men det blir 2-3 tabl hver dag. Legen min sa at Gaviscon var beregnet for gravide.

Haha, jeg skal ikke løpe! :-) (bekkenløsning...) Men er det aluminium i de tablettene..? Takk for gode råd, begge to! Det virker foreløpig bedre etter at jeg spiste en porsjon babygrøt fra hipp...;-) Vi får se hvordan det går.

Det er kalsium og magnesium :)

Edit: Var faktisk littegranne aluminium! Men det er så lite at det ikke er farlig ;)

Endret av DaenerysStorm

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...