Gå til innhold

Får jeg dekket bukplastikk? Obs! Lite fint bilde!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde ikke operert bort dette. Ville slanket meg og trent meg opp. Syntes du virkelig at penger som kunne blitt brukt av helsevesenet til livsnødvendig behandlinger av kreft, heller skal brukes på at du skal se litt bedre ut?

Anonymous poster hash: 68332...78b

Skrevet

Det er 5 år siden til meg. Har to venninner som også har fått det dekket og har ikke vært så ille som deg. Det kommer kanskje an litt på hvilken klinikk du bkir henvist til da. Ingen her som kan svare helt sikkert, du må bare prøve 😊

Skrevet

Jeg fikk operasjonen for 6 år siden. Jeg hadde større heng enn deg, atopisk eksem som var veldig plagsom og delte magemuskler. Først ble jeg henvist til det lokale sykehuset, der fikk jeg avslag. Så ble jeg henvist til privat klinikk, der fikk jeg ja.

Så tror du skal ha flaks for å få det.

Anonymous poster hash: f52ca...cca
Skrevet

Jeg ville ha ventet ett par år og sett hvor mye huden trekker seg sammen først. Jeg tror ikke du får det dekket, enda i alle fall. Jeg vil også si at det var en nokså normal mage få år etter svangerskap, og med tanke på at du har gått ned 20 kg. i tillegg, ser du flott ut. Huden trenger tid for å trekke seg sammen.

Skrevet

Jeg syns ikke dette er ille nok, for å få dekket bukplastikk.

Trener du? Kanskje det vil hjelpe?

For meg (uten at jeg er ekspert) ser det ut som at mye kan bedres med et sunt kosthold og trening.

Skrevet

Du taper ingenting på å bed fastlegen sende henvisning i allefall :)

Det er regler, men det er litt forskjellig fra klinikk til klinikk på hvor strenge de er :)

Jeg fikk dekt det for noen år siden :)

Anonymous poster hash: 9627e...367
Skrevet

Jeg fikk også dekket for litt siden. jeg hadde bare bulende mage og ikke heng. ingen problemer med sopp ect heller. så du får nok dekka det : ) lykke til.

Anonymous poster hash: 84fe2...4ed

Hvor da?

Anonymous poster hash: 148fb...177

Skrevet

Takk for mange svar.. Var faktisk utrolig lettende å høre at dette ikke er helt unormalt; jeg hadde inntrykk av at hengemage var det bare damer over 60 som fikk.

Jeg slanker meg ennå ja, men jeg har en bmi på 22 nå, og synes igrunnen jeg begynner å bli tynn nok. Blir jeg tynnere nå, mister jeg alt av rumpe og lår.. Kan prøve og trene litt til ja, men det har ikke hatt nevneverdig effekt i de 2 mnd jeg har prøvd. Men jeg har kanskje heller ikke vært så motivert, da jeg synes å ha lest at slike problemer ikke kan trenes bort.

Takk for mange praktiske tips!

HI

Anonymous poster hash: c7235...4bb

Skrevet

Jeg ville prøvd hvis jeg var deg. Mye kan trenes, men det spørs vel om det er mulig å få et slikt heng til å  trekke seg opp. Snakk med legen du! Lykke til:)

Skrevet

Til de som sier at dette kan ordnes med sunt kosthold og trening så tar de feil. Når huden er blitt strekt så mye, så går ikke det tilbake av seg selv. huden må rett og slett fjernes.

Men jeg syns jo ikke at bilde ditt er det verste jeg har sett. Og du har jo ikke bare løst skinn, her har du litt ekstra du kan jobbe med. trener du magemusklene og slanker deg enda mere vil huden nok bli enda slappere og du vil kanskje få innvilget en opperasjon.  

Skrevet

Jeg håper virkelig ikke staten betaler for noe som ikke gir seg fysiske plager bare fordi du ikke liker det selv. Er selv plaget med masse aknearr i ansiktet etter alvorlig akne i oppveksten og staten hjelper ingenting på det. Man kan ikke akkurat hjemme ansiktet sitt... Har sikkert brukt 200.000 kr i forskjellige ansiktbehandlinger.

Anonymous poster hash: 0860b...0d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...