Gå til innhold

Får jeg dekket bukplastikk? Obs! Lite fint bilde!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter svangerskap og keisersnitt ser magen sånn her ut...:( har to tette barn som begge er tatt med keisersnitt, og har nylig gått ned 20 kilo.

Tror dere jeg får dette dekket eller skal jeg bare begynne å spare? Noen som vet hva det koster?

Anonymous poster hash: c7235...4bb

post-42-45097_thumb.jpg

Skrevet

Bilde 2

HI

post-42-2084_thumb.jpg

Skrevet

Nei, det tror jeg ikke. Kriteriene for å få det dekket er ganske strenge. Du må vel ha 4 cm heng (rett meg om jeg tar feil) og/eller plages av soppinfeksjoner for å få det.

De har og sluttet å ta det av de som akkurat har gått ned mye, nå er det nok et krav på å holde vekten i rundt 2 år, mener jeg svigermor sa (hun var en av de siste som fikk det før de la om rutinene)

Anonymous poster hash: 70a90...dd4
Skrevet

Gå til legen med dette så vil han se om det er noe han kan sende henvisning om videre. Du må ha overheng og plager med sopp/eksem, tror jeg

Anonymous poster hash: 74db3...918

Skrevet

Det er mulig! Som nevnt over her bør du gå til legen og få en vurdering. En bukplastikk koster vel rundtom 40 000 kr.

Anonymous poster hash: bd543...77e

Skrevet

Holde vekten i to år?! De kriteriene begynner snart å bli unødvendig strenge. Skal det være enklere å få en slankeoperasjon enn bukplastikk etter feks graviditet? :/

Overheng har jeg jo helt klart, på ca 3 cm. Ingen sopp..

Skrevet

Jeg fikk det dekket å så ikke like ille ut. Hadde ikke et heng da jeg sto oppreist. Hadde mye strekkmerker som gjorde at magen aldri ville trekke seg tilbake og den var blitt litt skeiv. Fikk lege til å sende henvisning til aleris privat sykehuset i Trondheim. Kom inn på konsultasjon etter en mnd og ble operert 5 mnd etter det. Lykke til 😊

Skrevet

Har du problemet under henget? altså med sår, infeksjoner, sopp? Er vel i utgangspunktet et krav om 4cm(?????) heng før det blir beregnet som "unormalt/fysisk avvik", men at slike fysiske plager blir hensyntatt? Vet ærlig talt ikke helt, har lest om det noen gang, i forhold til at ei jeg kjenner skulle få dekt plastisk operasjon, og da var leste jeg litt generelt for kravene til dette.

Søk litt selv på nettet, private klinikker har ofte info om dette,- evt du sender en mail og spør. Veien og gå vil uansett være og kontakte en plastikkirurg som tilbyr det inngrep du vil ha, får time til vurdering,- også vil DE søke om og få det dekt ut fra deres vurdering av behov. Har faktisk hørt om ei som fikk dekt silikoninlegg,- fordi de var så små/underutviklet. Noe hun ikke var forberedt på,- men som til slutt ble veldig positivt...(høres jo skikkelig glad-nyhet ut, men tenk og sitte og høre at puppene man har vært "passe misfornøyd" med hele livet og skjemtes over, er så "unormale" at man faktisk FÅR operasjon..... Hadde jo vært slau over og være misfornøyd med egen kropp som nærmere 40åring....Også hadde hun liksom vært "blind for" hvor ille det faktisk var",- som hun sa selv)

Anonymous poster hash: e2881...24f
Skrevet

Jeg er myyye mer belastet enn deg. Jeg har gått ned 60 kg og født 3 barn. Får IKKE dekket.

Du ser ut som en fotomodell i forhold til meg...

Begynn å spare, du - eller ta opp lån!

Anonymous poster hash: d5a7f...69a

Skrevet

Jeg tror du har en god mulighet! Ta deg en tur til legen så kan legen hjelpe deg videre! 

Anonymous poster hash: aa378...6e1
Skrevet

Jeg fikk det dekket å så ikke like ille ut. Hadde ikke et heng da jeg sto oppreist. Hadde mye strekkmerker som gjorde at magen aldri ville trekke seg tilbake og den var blitt litt skeiv. Fikk lege til å sende henvisning til aleris privat sykehuset i Trondheim. Kom inn på konsultasjon etter en mnd og ble operert 5 mnd etter det. Lykke til

Er dette lenge siden? Jeg har ikke heng når jeg står, men når jeg sitter ramler den ut. Har strekkmerker over hele magen og den ligner en rosin. Og så henger det litt hud over navlen. Skulle ønske jeg fikk dekt, men må vel punge ut.

Anonymous poster hash: bd543...77e

Skrevet

Dette får du nok ikke dekket. Jeg hadde 8 cm heng etter 2 keisersnitt og to tette og veldig store barn over 4,5 kg og 55 cm. Jeg fikk det dekket.  Magen så ut som et kart over europa og det fettforkle av et heng jeg hadde var ikke til å leve med. Hadde jeg ikke fått det dekket hadde jeg betalt det selv.

Anonymous poster hash: 5e8e3...f29
Skrevet

Takk for svar.

Magen er svært hemmende, når jeg sitter foreksempel legger magen seg over musa liksom, og litt over lårene.. Det er jo helt forferdelig.

40 000 ja.. Får begynne å spare.:(

Har vært hos lege, men han ante ingenting om denne prosessen; så han skrev en henvisning til UNN i Tromsø.. Er privatklinikker bedre å henvendes til? Får jeg reisen dekket dit da? Kunne jo tatt konsultasjonen om de dekker det, så ta resten selv.. Kan ikke gå rundt på denne måten, jeg er under 25 år!

Hi

Skrevet

Søk på malin hammersgård sin blogg. Hun har nylig gjort det etter at ha født tre barn. Betalte 60000kr ca. Det ble super fint:-) hun har lagt ut før og etter bilder.

Anonymous poster hash: e2641...268

Skrevet

Takk for svar.

Magen er svært hemmende, når jeg sitter foreksempel legger magen seg over musa liksom, og litt over lårene.. Det er jo helt forferdelig.

40 000 ja.. Får begynne å spare. :(

Har vært hos lege, men han ante ingenting om denne prosessen; så han skrev en henvisning til UNN i Tromsø.. Er privatklinikker bedre å henvendes til? Får jeg reisen dekket dit da? Kunne jo tatt konsultasjonen om de dekker det, så ta resten selv.. Kan ikke gå rundt på denne måten, jeg er under 25 år!

Hi

Det er hemmende at magen legger seg framover når du sitter? Kjære vene, det er da normalt, så lenge du ikke er ei barbiedokke av plast. folk får finne seg i å ha normal kropp og ikke kreve offentlig dekking av skjønnhetsforvirringa si.

Anonymous poster hash: 283f2...1e4

Skrevet

Iiih, du glemte å beskjære bort tissen :( glad jeg har spist allerede.

Anonymous poster hash: 7b2fd...b94

Skrevet

kan ikke forstå at noen mener at dette skal dekkes av det offentlige helsevesenet..

Jeg ser omtrent akkurat sånn ut som deg - har født to barn på 2 år, og la på meg 25 kg+ i begge svangerskapene.. Har i tillegg gått ned slik at jeg nå er noen kilo under startvekten!

huden er strekt og kommer aldri til å trekke seg hundre prosent sammen igjen, uansett hvor mye jeg trener eller slanker meg..

Men det kunne ALDRI falle meg inn at jeg skulle få en operasjon for å dekke det på statens regning..

Greit hvis du er veldig plaget med sopp osv, slik at det er en medisinsk grunn.. men at det ser stygt ut + at magen henger og legger seg over musa/lårene når man sitter er da absolutt ingenting farlig..

Anonymous poster hash: 3552c...7a6
Skrevet

HÆ? Er du virkelig seriøs? Mener du at dette, se bildene ovenfor, er normalt? :o

Skrevet

Hvis legen har sendt henvisning så mener han nok at du kan oppfylle kravene.

Skrevet

Jeg fikk dekket og hadde ikke heng når jeg stod :) Du taper ingenting på å prøve :)

Anonymous poster hash: d4a7a...3d6

Skrevet

HÆ? Er du virkelig seriøs? Mener du at dette, se bildene ovenfor, er normalt? :o

ikke unormalt etter to tette svangerskap nei

Anonymous poster hash: 3552c...7a6

Skrevet

Jeg fikk tvillinger for 4 år siden og magen min ser verre ut en din.

Legen min menete jeg burde ha krav om opperasjon og hendviste meg til privatklinikk her i Drammen. Legen jeg der fikk snakke med sa han gjerne skulle ha hjulpet meg, men at regelverket var blitt veldig strengt.

Hvis du skal få det dekket må du ha 2-4 cm overheng. Eller fyskiske plager.

Av bilde ditt ser jeg jo at det ikke bare er løs hud på magen din. du har noe ekstra fett og kanske litt slappe magemuskler. (dette er ikke for å være slem, men) en mulighet for deg er kanskje å slanke deg mere, da vil huden bli enda slappere og du vil muligens få krav på opperasjon.

Anonymous poster hash: 82f24...868
Skrevet

Jeg fikk også dekket for litt siden. jeg hadde bare bulende mage og ikke heng. ingen problemer med sopp ect heller. så du får nok dekka det : ) lykke til.

Anonymous poster hash: 84fe2...4ed
Skrevet

Tror det kommer veldig an på hvem som skal burdere deg om du får det dekket eller ikke. Veninna mi som ikke hadde like mye heng som deg fik det dekket for et år siden. Hun hadde gått opp masse i svangerskapet og slanket det vekk igjen. Hun ble litt sår under henget som var grunnen til at hun fikk det dekket. Gå til legen å få henvisning, så får du se hva de sier. Hvis legen ikke henviser ville jeg ha prøvd en annen lege om jeg var deg

Anonymous poster hash: 2469d...49d
Skrevet

De har blitt veldig strenge, og man får ikke lenger dekket om det ikke er medisinske grunner til det (sopp, eksem, så delte magemuskler at det blir brokk o.l.). Er det bare kosmetiske grunner vil man ikke lenger få det dekket.

Men det lønner seg å få henvisning til en privat klinikk, finn ut hvilken klinikk i nærheten av der du bor som har refusjonsordning med nav (det står gjerne på nettsiden deres). Også greit å vite at de klinikkene som har refusjonsordning med nav har bare en viss kvote penger i året, så på slutten av året er det ingenting å hente, lønner seg å komme inn så tidlig på året som mulig.

Veldig mange av disse private klinikkene har gratis førstekonsultasjon, så du kan ringe og få en time til vurdering uten henvisning. Da vil kirurgen se på seg og kunne fortelle om dette er noe du kan få dekt eller ikke, er det noe som kan dekkes av nav sender han deg til fastlegen for å få en henvisning og du får ny time. Er det ikke noe som kan dekkes vil du få en pris på hva det koster deg å gjøre det selv (og evt info om hva slags nedbetalingsordninger de har om du vil ta det "på krita".

Venninnen min gjorde det etter tvillingsvangerskap, hun fikk det dekket fordi det var mellom 5 og 7 cm glippe mellom magemusklene hennes og da fjernet de overflødig hud i samme slengen. Hun ble kjempefin.

Anonymous poster hash: 502fa...46c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...