Gå til innhold

Noen som kan forklare meg dette?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I tillegg kan egg- eller sædkvaliteten være dårlig pga feil kosthold, alder, røyking, alkohol, mye koffein, medikamenter og andre faktorer. Man kan også ha feil hormonbalanse av mange av de samme grunnene (+lite søvn, mye stress) og da er det vanskelig å bli gravid.

Det var det jeg kom på i farten.. :)

I tillegg kan egg- eller sædkvaliteten være dårlig pga feil kosthold, alder, røyking, alkohol, mye koffein, medikamenter og andre faktorer. Man kan også ha feil hormonbalanse av mange av de samme grunnene (+lite søvn, mye stress) og da er det vanskelig å bli gravid.

Det var det jeg kom på i farten.. :)

uff da... mye å tenke på... jeg spiser det "samme" som sist... er to år eldre enn sist.... røyker ikke, drikker ikke, tar ingen medikamenter.... lite søvn: ja.... stess på jobb: ja.... er vel alder og hormonbalanse da .... alder kan jeg ikke gjøre noe med, men hva med hormonbalansen ??? noe å gjøre der ???

Annonse

Det er vel nettopp slik at det IKKE fins et enkelt svar på dette. Dessverre.

Det er jo slik at selv om man har sex ved eggløsning er det bare en viss % sjanse for graviditet hver måned. Normalen er jo ikke å få det til på første forsøk, men mener ca 80% er gravide innen et år.

Flere faktorer spiller jo inn på fruktbarhet; røyking, overvekt, alder for å nevne noen.

Anonymous poster hash: f7796...787

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...