Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange som har klart det uten å gå over på ivf?

Skrevet

For vår del var det aldri et alternativ med inseminering, rett på IVF i hovedsak pga oddsene for at det skal gå rette vei :)

Skrevet

Det er mange ting å tenke på når man tar det valget.

Alder, kostnader (spesielt hvis du må betale selv), hvor travelt du føler du har det etc.

Større påkjenning med ivf enn inseminering.

Hvis du er ung og frisk hadde jeg absolutt prøvd inseminering først, jeg begynte med det selv og ble gravid på første forsøk (men det gikk ikke bra).

Skrevet

Lyktes på 3 forsøk med inseminering :) Skal igang med søskenforsøk (inseminering) snart. Er 29 år.

Anonymous poster hash: 89990...a4f
Skrevet

Vi hadde 3 inseminasjoner før vi gikk over på ivf. Lyktes da på første forsøk. I ettertid skulle jeg kanskje ønske vi hadde gått raskere over på ivf selv om det er en større påkjenning, dyrere og mer "pes".

Skrevet

Denne må jeg følge med på. Er ny her, og har i morgen første UL på forsøk med lavdosestimulering og AIH. Problemet er meg (se nick, red. anm.), og jeg er også 36 år, så det blir nok med kun ett forsøk før IVF.

Vi fikk oppgitt at det var ca 20% sjanse, på nettet ser jeg at klinikkene spriker mellom 10 og 20%. Jeg måtte hatt både bedre tid og mer penger for å holde på med denne metoden lenge. I hodet er jeg allerede på vei til ivf:-)

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg har to barn laget ved insiminering.

Første satt på 4. forsøk,

Andre satt på 1. forsøk.

Skrevet

Vi gikk rett på IVF men slimhinnen min i livmora ble ikke optimal, kun 5 mm og jeg tror den helst bør være 7 mm for at det befruktede egget skal feste seg. Neg test uker etter.

Neste forsøk ble avbrutt fordi det bare var en follikkel, også denne gang var endometriet for smalt, kun 4 mm. Klinikken lot meg velge, jeg valgte å avbryte men å stimulere frem follikkelen (vha fortsatt medisinering i form av injeksjoner) og når follikkelen ble 19 mm satt jeg EL-sprøyte. Startet så med full medisinering med østrogener (progynova+ estradot i store doser) og da må endometriet ha blitt tykt nok for da ble jeg gravid!

Tolker dette som at jeg som har probl. med å få endometriet tykt nok, sannsynligvis ikke vil lykkes med tilbakesetting av embryo på dag 3, som er vanlig.

Det vil også si at man ikke kan vite hvordan man responderer på de ulike medisinene som brukes for å oppnå graviditet. Noen må få skreddersydd ett opplegg etterhvert som man ser hvor skoen trykker. Dette er slitsomt og kan ta lang tid i tillegg til at det kan bli dyrt, men men sånn er det bare. Alle passer ikke inn i den skisserte A4 behandlingen som klinikkene først tar utgangspunkt i.

Trøst deg med at du er igang med forsøkene! Lykke til!

Skrevet

Er ikke igang enda:) men søknad blir sendt i slutten av mnd:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...