Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har litt jeg lurer på.....

Jeg fikk epidural under fødsel, men legen brukte hele 7 forsøk før den var på plass... Det er 12 uker siden fødsel og jeg har fortsatt vondt i området der den ble satt... Både når jeg tar der og bøyer meg. Andre som har erfart dette? Er det vanlig at det gjør vondt lenge etterpå?

En annen ting... Gutten ble tatt med tang, jeg ble klippet og det revnet litt her og der. Fortsatt kan man se "rett hjem" når jeg har bena fra hverandre... Det er helt åpent inn liksom. Skal det være sånn???

Når jeg promper så hender det seg ofte at prompen går fremover?? Hehe hvis dere skjønner hva jeg mener, og den er langt fra lydløs :P mye luft, aldri plaget med det før fødsel.... Andre med samme problemer?

Kan det være sydd feil?

Har ikke fått vært hos legen enda på sånn kontroll....

Fortsetter under...

Jeg hadde epidural som bare virket på halve kroppen, og hadde vondt som i type muskelstølhet i mange uker etter fødsel, men ikke der den ble satt. Det var mer nede i korsryggen på den ene siden.

Stingene mine løsnet bare et par dager etter at jeg kom hjem, og de ville ikke sy på nytt, så det blafrer godt i vinden her også ja.. Fikk beskjed på kontroll at det kommer til å gro etterhvert, men at det vil ta lang tid. Personlig tror jeg det er tull, for nå er det 6 mnd etter fødsel, og det ser fortsatt ut som det gjorde.

Det eneste som plager meg er at det er litt ubehagelig å trene da det kjennes veldig åpent ut.

Anonymous poster hash: c42cb...ee4

Ingen konkrete svar å komme med egentlig.

Ang underliv. Har dere hatt sex ennå da ? Isåfall så kan jo mannen svare om det kjennes ut som før.

Klarer du å knipe rundt en finger så du kjenne det ? For å få kontakt med denne knipemuskelen kan du prøve å stoppe strålende når du tisser...klarer du det ? Jeg har også, vært og følt må slappere nedentil etter fødsel men har aldri kikket oppi der for å se om dets er anderledes ut.

Ta en seksukets kontroll hos en gyn... Ikke fastlege. Det hadde jeg gjort.

Da kan du også ta opp det med ryggvondten.

Syns det skjer så mye rart med kroppen etter fødsel jeg..... Har inntrykk av at det meste er normalt og at det går seg til : )

Nei ikke noe sex her i gården, mannen forduftet for 6 mnd siden. Jeg klarer og stoppe strålen stort sett ja, men når jeg virkelig må på do, da klarer jeg ikke stoppe den helt...har gjort knipeøvelser nesten hver dag, men skal innrømme at det var mer i starten enn nå.

Jeg får nok bestille hos en gyn ja... Fastlegen min er ikke spess flink på dette ved graviditet, fødsel og kvinner generelt føler jeg :P

Kroppen er virkelig ikke den samme nei..Men er jo ikke gått mange mnd enda så mye kan skje enda :)

Jeg følte det tok 6 mndr før underlivet kjentes som før etter første fødsel. Så gi det enda litt tid. Men synes absolutt du skal bestille time hos gynekolog eller fastlegen for å sjekke, det er jo en grunn til at man anbefaler alle en sjekk!

Anonymous poster hash: d46a2...0e9

Jeg ble også klippet under fødsel og har som deg problemer med luft..

Her kommer det spesielt mye når jeg sover/ligger i senga og spriker med beina osv. Så ofte om nettene/morgenen kommer det luft ut i form av fiselyder. Skikkelig ekkelt syns jeg. Babyen min er 4 mnd, har ikke hatt sex enda.

Legen sa underlivet trengte tid for å leges...ikke vet jeg :-/

Anonymous poster hash: c9a26...05b

Annonse

Kjenner igjen det med merkelig underliv, ja.

Her var jeg bombesikker på at jeg hadde både livmorfremfall og fremfall av tarmen de første ukene. Jeg fikk verken tisset eller bæsjet skikkelig. Bestilte en time hos gyn, og han sa at alt var i skjønneste orden. Jeg har også vært plaget med at luften går fremover, som du beskriver. Merkelig, for det stopper på en måte mellom kjønnsleppene, og blir liggende der. Huffamei, sorry detaljene altså!

Vi har prøvd oss på sex igjen, men jeg har null lyst, og gjør det kun for mannen. Han sier at alt virker som det gjorde før fødselen, han merker ingen forskjell.

Jeg prøver å være tålmodig, men jeg vet at jeg fikk skikkelig juling der nede, da pjokken ble tatt med sugekopp. Ble også klippet, og fremdeles kjenner jeg at det gjør vondt og strekker i stingene, snart 4 måneder etter fødselen.

Har ingen råd dessverre, ville bare fortelle at jeg kjenner meg igjen.

(Velger å være anonym denne gangen.)

Anonymous poster hash: 69eda...480

Takk for svar folkens :) Høres ut som om det hvertfall ikke er unormalt da, og at flere har erfart det samme..men Gud som jeg gleder meg til alle plagene forhåpentligvis blir borte ig ting faller tilbake til normalen!

Jeg opplevde mest plager ifht lekkasjer etter første fødsel, litt fordi jeg var dårlig på å knipe i svangerskap - også etterpå dessverre, og sikkert fordi fødsel var tøff og det ble tangforløsning. Så mørbanka i lang tid etterpå. Hadde rett og slett ikke muskler i bekkenbunnen igjen til å knipe att når jeg måtte tisse, også litt problemer med luft - som nevnt av flere som gikk fremover i skjeden omtrent ..

Det med urinlekkasje er skikkelig kjipt, vanskelig å løpe, hoppe og trene når kun en liten dråpe i blæra renner ut.. :-( Men, ble jeg flinkere til å knipe i neste svangerskap? Nei, ikke akkurat :laugh: Likevel føles det som jeg har bedre knipemuskler denne gangen, etter en god fødsel uten komplikasjoner!

Litt avsporing av tråden, men slår et slag for åpenhet om kjipe bekkenbunnsmuskler :fnise:

Har ikke vært en ræcer på å knipe jeg heller..Hverken før eller etter :/ får vel kanskje sette i gang... Har ikke gjort all verdens med trening enda men vet at om jeg virkelig må på do ig har holdt meg lenge, klarer jeg ikke knipe att..Hverken for luft eller tiss!

Haha, så komisk at vi er flere som fjerter fremover! Trodde jeg var den eneste som opplevde det. Sitter liksom fast luftbobler mellom leppene noen ganger. Raaaaart....!

Anonymous poster hash: 2a0d4...db3

Får henge meg på fjerte fremover..hehe

Syns det er helt forferdelig, men nå lo jeg godt siden jeg ikke er alene. Legen kunne ikke hjelpe, har sjekket etter "hull", så alt er liksom bra da..Ye right..jeg plages også med sår og kløe på et lite område ved siden av kjønnsleppen, men ikke noe galt(ofte veldig rød) Etter siste fødsel fikk jeg kun et lite rift og sydde et sting..lett fødsel uten dop(hadde epudural på første mann)

Annonse

Haha, så komisk at vi er flere som fjerter fremover! Trodde jeg var den eneste som opplevde det. Sitter liksom fast luftbobler mellom leppene noen ganger. Raaaaart....!Anonymous poster hash: 2a0d4...db3

Jaaaaa, jeg trodde også jeg var den eneste. Utrolig merkelig følelse!

Får henge meg på fjerte fremover..hehe

Syns det er helt forferdelig, men nå lo jeg godt siden jeg ikke er alene. Legen kunne ikke hjelpe, har sjekket etter "hull", så alt er liksom bra da..Ye right..jeg plages også med sår og kløe på et lite område ved siden av kjønnsleppen, men ikke noe galt(ofte veldig rød) Etter siste fødsel fikk jeg kun et lite rift og sydde et sting..lett fødsel uten dop(hadde epudural på første mann)

Det såret du snakker om kan være herpes. Jeg var til sjekk ca 8 uker etter fødsel pga noe lignende, og gyn sa det lignet på herpes. Det var forresten akkurat der jeg ble klippet, så tror det satte seg noe "rusk" i såret da de sydde. Det er bedre nå, 4 måneder etter fødsel, men fremdeles ikke helt bra.

Jeg var ømme der de hadde satt epiduralen i litt over ett år, men nå kjenner jeg ikke noe. ( Dette var etter fødsel nr. 1).Etter fødsel nr to opplever jeg av og til det du sier med med fisen, skikkelig merkelig!

Anonymous poster hash: 2751b...0d1

Fremoverfjerting her også... ;) Snart ni år etter fødsel. Haha! Jeg har trodd det har vært på grunn av fett, altså stor rumpe som skviser sammen sånn at det blir lettere for lufta å presse seg fremover enn bakover. 

Det verste er jo de gangene man sitter og det går fremover, og så popper lufta opp i skjeden...  :sukk:

Legen har sjekket meg, også med tanke på herpes og sopp. Men er ikke noe direkte sår, heller ikke etter rift, dette er liksom(hvordan skal man forklare) nede i "hifepipen" på ene siden fra ytre til indre..?? Ble det forståelig? Usj, ikke lett dette hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...