Pratsom Skrevet 17. mars 2014 #26 Skrevet 17. mars 2014 Uææ Jeg blir helt deppa av alle årslønnene her inne! Jeg jobber såå hardt, er såå sliten... og alt jeg tjener er 260.000! I en 100% stilling! Kundeservice Har kun 3 år yrkesfag fra vgs, så forventer jo ikke så veldig høye summer, men... Mange her kan jo vise til maange år med erfaring innenfor diverse områder. Moren min har jo en kjempegod jobb nå, og hun har kun jobbet seg oppover. Selv er jeg nokså ung, så har (foreløpig) ikke så mange års erfaring. Men av en eller annen grunn føler jeg at kravet om utdannelse er større i dag enn før? Føler liksom ikke jeg kommer meg opp uten utdannelse Noen tips til retninger/bransje med muligheter for grei lønn, uten lang utdannelse, årevis med erfaring osv?
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #27 Skrevet 17. mars 2014 Utrolig mange smålige mennesker her inne. Jeg har høy utdannelse, men tjener ikke all verdens. Det betyr ikke at jeg er bitter på dem uten utdannelse som tjener bedre enn meg. Flott at alle kan få en god jobb! Anonymous poster hash: 4271c...a49
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #28 Skrevet 17. mars 2014 Har 400.000 i året og jobber med regnskap. Selv om jeg ikke har noe Utdannelse så synes jeg ikke det er all verdens. Jeg er tross alt 30 år og har jobbet i mange år. Får sannsynligvis en del høyere lønn i år da Anonymous poster hash: 124be...4a1
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #29 Skrevet 17. mars 2014 Sprøtt at mennesker uten utdannelse skal tjene mer enn de som faktisk har høyskoleutdannelse, som appåtil sitter igjen med et saftig studielån!Anonymous poster hash: 386e6...c67 Å, hvorfor det? Å studere på høyskolen er frivillig det, for dem som måtte ønske å bruke årene på det.. Mannen min har vgs utdannelse, men tjener bortimot 800.000,- i året.Anonymous poster hash: 71752...1c2 Fordi jeg syntes at det er noe som skurrer når de med høyere utdanning,og som spesialiserer seg innen et felt,skal tjene dårligere enn de som kommer rett fra vgs! Anonymous poster hash: 386e6...c67 kommer rett fra vgs? Jeg er 32 år, og tjente 1,3 mill i fjor. Jeg har kun vgs. Jeg har jobbet siden jeg var 13 år, og har jobbet meg oppover. Min praktiske læring ved å jobbe er på ingen måte mindre verdt en en utdannelse. Utdanning er teoretisk og mange av fagene er ofte lite relevante og lite brukt når man faktisk begynner å jobbe. Anonymous poster hash: 80c3a...ee6
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #30 Skrevet 18. mars 2014 Sprøtt at mennesker uten utdannelse skal tjene mer enn de som faktisk har høyskoleutdannelse, som appåtil sitter igjen med et saftig studielån! Anonymous poster hash: 386e6...c67 Ja det ER unektelig sprøtt som du sier. Men det er flere faktorer her også. Jobbe offentlig eller privat. Og så er det noen bransjer som ikke har så bruk for utdannelse da bransjen krever egen opplæring. Ta min bransje. Finans og økonomi. Jeg hadde ikke god lønn når jeg begynte. Mine ledere har sett noe i meg og satset på meg. På en måte er jeg nå utdannet da jeg har fått bedriftens egen "skole". Jeg har jobbet meg oppover og tjener nå godt. Min opplæring kombinert mer 18 års erfaring gjør meg veldig attraktiv på markedet og jeg kan nå jobbe innen for mitt fag i hvilken som helst lignende bedrift. Ofte blir jeg forsøkt headhuntet. Å si at jeg er uten utdannelse er egentlig litt feil, men nei jeg har ikke tradisjonell høyskoleutdanning. Noen ganger føler jeg meg utrolig takknemlig for de muligheter jeg har blitt gitt men jeg føler også at dette er noe jeg har jobbet beinhardt for. Så det kommer ikke av seg selv å få høyere stilling og årslønn som kanskje overstiger de med 5 års høyskole. Anonymous poster hash: f0b74...936
("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge Skrevet 18. mars 2014 #31 Skrevet 18. mars 2014 Jobber som kokk å tjener rundt 400 000 til 500 000 kr i året.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #32 Skrevet 18. mars 2014 Jeg tjente over 400 000 som renholder uten fagbrev eller erfaring, nå jobber jeg som pedagogisk leder i barnehage og tjener endel under 400 000. Anonymous poster hash: c4ed5...c72
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #33 Skrevet 18. mars 2014 450000, er utdannet lærer, men jobber på kontor i offshorebransjen nå. Har ingen relevant utdannelse mot det jeg jobber med, har 2 års erfaring, og god mulighet for å tjene mer med mer erfaring. Angrer ikke! Anonymous poster hash: 27f95...b2d
Katapult Skrevet 18. mars 2014 #34 Skrevet 18. mars 2014 Nå jobber ikke jeg fulltid pga studier. Men har mulighet til det om jeg vil. Da kan jeg ligge på 550,000 ca i året (grovt regnet). Er miljøarbeider i det private.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #35 Skrevet 18. mars 2014 Jobber som kokk å tjener rundt 400 000 til 500 000 kr i året. Får du det som ufaglært kokk? Hvor lenge har du jobbet? Jeg er institusjonskokk med fagbrev og har jobbet 19 år. Har kun 365 800 kr Anonymous poster hash: 38813...675
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #36 Skrevet 18. mars 2014 Null utdannelse 550.000 i fam. Bhg i Oslo. Anonymous poster hash: f1bea...90c
("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge Skrevet 18. mars 2014 #37 Skrevet 18. mars 2014 Jobber som kokk å tjener rundt 400 000 til 500 000 kr i året. Får du det som ufaglært kokk? Hvor lenge har du jobbet? Jeg er institusjonskokk med fagbrev og har jobbet 19 år. Har kun 365 800 kr Anonymous poster hash: 38813...675 Jeg har jobbet i fem år. Nå er det en privat bedrift da, så det kan nok være det som er utslagsgivende
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #38 Skrevet 18. mars 2014 Jobber som kokk å tjener rundt 400 000 til 500 000 kr i året. Får du det som ufaglært kokk? Hvor lenge har du jobbet? Jeg er institusjonskokk med fagbrev og har jobbet 19 år. Har kun 365 800 kr Anonymous poster hash: 38813...675 Jeg har jobbet i fem år. Nå er det en privat bedrift da, så det kan nok være det som er utslagsgivende Jobber privat nå jeg også og har gjort det de siste 4,5 årene. Anonymous poster hash: 38813...675
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #39 Skrevet 18. mars 2014 Jeg er hjelpepleier og har en årslønn mellom 6 og 700000. Ansatt i privat helsevesen. Bestemmer selv når og hvor mye jeg vil jobbe. Helt gull med små barn. :-)Anonymous poster hash: cd65d...581 Det har jeg vanskelig for å tro gitt. I USA da eller?Anonymous poster hash: 7e286...7e5 Hvorfor skulle jeg lyve om det ? Jeg har mange ufaglærte kolleger som tjener det dobbelte. Her er det snakk om bonusordninger og div. Helsepersonell burde sjekke ut det private istedenfor å slite seg ut for luselønn. Jeg hadde jobbet i over 20 år i offentlig sektor før jeg satset på det private. Har ikke angret en dag. Anonymous poster hash: cd65d...581
Isola&Lille+julegave Skrevet 18. mars 2014 #40 Skrevet 18. mars 2014 Jeg lurer på hvorfor i alle dager jeg brukte 6 år av mitt liv på universitetet, men all den tapte arbeidsinntekten det medførte, gjelden jeg fikk og må betale på i årevis, og ikke minst med tanke på de dårlige lønnsitsiktene jeg har i mitt yrke fremover. Whats the fucking point?!
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #41 Skrevet 18. mars 2014 Jeg er hjelpepleier og har en årslønn mellom 6 og 700000. Ansatt i privat helsevesen. Bestemmer selv når og hvor mye jeg vil jobbe. Helt gull med små barn. :-)Anonymous poster hash: cd65d...581 Det har jeg vanskelig for å tro gitt. I USA da eller?Anonymous poster hash: 7e286...7e5 Hvorfor skulle jeg lyve om det ? Jeg har mange ufaglærte kolleger som tjener det dobbelte. Her er det snakk om bonusordninger og div. Helsepersonell burde sjekke ut det private istedenfor å slite seg ut for luselønn. Jeg hadde jobbet i over 20 år i offentlig sektor før jeg satset på det private. Har ikke angret en dag. Anonymous poster hash: cd65d...581 Kjenner mange som jobber i det private, men ingen lavt utdannede som tjener sånne summer. Noen spes spl har det hvis de jobber masse overtid. Anonymous poster hash: 7e286...7e5
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #42 Skrevet 18. mars 2014 Sprøtt at mennesker uten utdannelse skal tjene mer enn de som faktisk har høyskoleutdannelse, som appåtil sitter igjen med et saftig studielån!Anonymous poster hash: 386e6...c67 Å, hvorfor det? Å studere på høyskolen er frivillig det, for dem som måtte ønske å bruke årene på det..Mannen min har vgs utdannelse, men tjener bortimot 800.000,- i året.Anonymous poster hash: 71752...1c2 Fordi jeg syntes at det er noe som skurrer når de med høyere utdanning,og som spesialiserer seg innen et felt,skal tjene dårligere enn de som kommer rett fra vgs!Anonymous poster hash: 386e6...c67 Men du skjønner vel at de færreste har 800 000 fra første året? Starter som oftest med en lavere lønn og arbeider seg oppover. Hvorfor skulle det være mer lønnsomt å lese seg til en utdannelse enn å faktisk jobbe for å tilegne seg kunnskap? Anonymous poster hash: d7e78...c22 Ser den, men ser ikke du min?Anonymous poster hash: 386e6...c67 Enig med dere. Jeg har 3-årig høyskole og jobber innenfor et komplisert felt i helsevesenet. Er ofte på forskjellige kurs som gir meg mer ansvar og oppgaver i jobben. Men får ikke noe bedre betalt for det. Tjener 363 000 i året Elsker jobben min og føler virkelig at jeg jobber meg oppover i den forstand at jeg hele tiden tilegner meg mer kunnskap og erfaring. Har nå begynt på en videreutdanning som vil gi meg litt mer i årslønn, men blir ikke så veldig stor forskjell i det store og det hele. Går kanskje opp 50 000 i året. Min samboer har ikke fullført vgs engang og tjener 580 000 i året. Vi jobber i staten begge to Anonymous poster hash: 2c378...980 Men om du har 3årig høyskole og full ansiennitet bør du vel være i stilligsgruppe 4 og dermed ha høyere lønn?? jeg tjener det samme i staten (helse sørøst) og har ikke høyskole... Anonymous poster hash: d42f3...dc3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå