Gå til innhold

Hvor tidlig kan man ta UL? Vil gjerne vite hvor i svangerskapet jeg er.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

du kan jo ta det akkuratt når du vil ... men de ser ikek så mye den de første to ukene etter forventet mens.. mange ser en plommesekk og en prikk kanskje ikke et bankende hjerte og det er ofte det de fleste vil se.. men du kan ta ul når du vil privat :) jeg tok i 6.5 og i dag 11.5 :) fikk høre hjertet begge gangene men fosteret så jo ut som en kump med bein første gang .. i dag et ordentlig menneske :)

Har hørt at fra ca midten av uke 5 og utover er det muligheter. Men så tidlig får de vel egentlig bare konstantert at det er noe der, ikke om det er noe feil med det. Med mindre egget har bosatt seg utenfor livmoren da.

Jeg vet ikke hvor lett det er for dem å skulle finne ut over langt du er på vei så tidlig, men du kan jo bare ta en telefon til en privatklinikk som tilbyr ultralyd og legge frem problemstillingen for dem, de har garantert mer peiling enn vi her inne :)

Så lenge du har testet positivt er det mulig å dra på ul. I mitt forrige svangerskap fikk jeg ul straks jeg testet fordi de skulle sjekke om det var cyster der. Det viste seg at jeg kun var fire uker på vei, så de så ikke noe foster, kun en svart prikk som var livmora ;) Var til kontroll to uker etterpå, og i uke 6 så de mini.

Poenget er at uansett hvor tidlig du er der og sjekker så ser de jo nøyaktig hvor langt du er på vei. Så bestill deg time med en gang du så du får vite :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...