Musemorbr / Skrevet 17. mars 2014 #1 Skrevet 17. mars 2014 Jeg har ringt føden for råd, og de sier i og for seg at det virker greit og at jeg bare skal skylle med klorhexidin, men jeg føler meg ikke helt trygg på dette likevel. Det lukter død og fordervelse. Virkelig sånn at det merkes flere meter unna. Navlestumpen er på vei av og henger i en tynn tråd. Under er det fuktig, litt geleaktig, men ikke væskende. Litt av kanten rundt er litt rød, men det kan være grunnet gnissing fra klær. Bleia lå over før, men er nå brettet under for å ikke irritere. Hva ville dere ha gjort? Legevakta er ikke et alternativ, for jeg tror ikke en helt fersk turnustass vet så mye om dette. Da blir det heller fastlege/ helsestasjon i morgen. Men er jeg kanskje litt hysterisk her nå? Bør jeg avvente og bare skylle sånn som hun på føden sa?
Serepta Skrevet 17. mars 2014 #2 Skrevet 17. mars 2014 Den lukter død og pine før den faller av ja. Minsten her hadde det litt på samme måte. Litt gul væske, men renset det og lot det komme mye luft til. Når stumpen falt av ble det fort mye bedre . Hadde avventet.
Bustetroll Skrevet 17. mars 2014 #3 Skrevet 17. mars 2014 Det er vel helt normalt Jeg var også livredd da tappen skulle ramle av. Den bare hang der, og det var guffe under. Jeg rev også av mye av tuppen ved et uhell (bodyen hang seg fast:o) men alt var normalt
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #4 Skrevet 17. mars 2014 Det virker som om du ikke har tørket den godt nok. Skal du vaske med klorhexidin, må du la området tørke helt før påkledning, hvis ikke blir det vondt verre. Ingen av mine barn har hatt røde eller illeluktende navler. Anonymous poster hash: 639a1...c25
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #5 Skrevet 17. mars 2014 Høres normalt ut Anonymous poster hash: c9007...993
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #6 Skrevet 17. mars 2014 Litt stinkende var navelen på minstemann husker jeg. I dagene før den falt av. Jeg hadde kanskje vært litt sløv med å tørke og sprite den. Men etter et par dager med intensivt vask og tørk under hvert bleieskift, pluss at jeg passet på at navelen fikk luft under bleia, så ordnet det seg. Men lukten ble ikke helt borte før navlen ramlet av og såret tørket. Anonymous poster hash: c432a...c4c
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #7 Skrevet 17. mars 2014 Her luktet det også heelt grusomt! Helsesøster så på navlen og sa at det var normalt så lenge huden rundt navlen ikke ble rød. Anonymous poster hash: de2ed...fa8
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #8 Skrevet 17. mars 2014 Da vet dere hvordan lik lukter Navlestumpen råtner, så den stinker forråtnelse. Vask nøye med klut og kokt avkjølt vann. Vask hendene med en gang du er ferdig med navlen, før du gjør noe annet. Når min sin navlestump hang i en syltynn tråd, klipte jeg den bare av. Tråden var som et supertynt fiskesnøre. Pass på at navlen får tørke og være fri for gnaging. Anonymous poster hash: eb6d4...61b
Musemorbr / Skrevet 17. mars 2014 Forfatter #9 Skrevet 17. mars 2014 Ok.. det er jo en anelse rødt da, på ene siden. Det væsker ikke, men under det som faller av er det liksom ikke grodd i det hele tatt. Jeg blir ikke klok på dette. På førstemann falt stumpen så fint og tørt av, uten noe mer. Dette er skummelt. Er litt ekstra redd for denne lille tulla.
Gjest Husfrua Skrevet 17. mars 2014 #10 Skrevet 17. mars 2014 Helt normalt. Alle mine tre har vært sånn:-)
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #11 Skrevet 17. mars 2014 Klorhexindin morgen og kveld. Pass på at du vasker helt i bunnen av navlen. Vil se rask bedring, hvis ikke får du heller ta en tur til legen eller helsesøster. Anonymous poster hash: fd21f...c34
Gladmor30 Skrevet 17. mars 2014 #12 Skrevet 17. mars 2014 Akkurat sånn var d på tulla mi også. Dette er nok helt normalt. Og dersom d skulle være litt betent, noe jeg ikke tror, så kontakter du helsestasjon i morgen. Du må slappe helt av skjønner godt du er redd for den lille.. d er jo så små
Musemorbr / Skrevet 17. mars 2014 Forfatter #13 Skrevet 17. mars 2014 Takk alle sammen. Godt å kunne låne deres erfaringer når jeg er usikker.
skinnfilla Skrevet 17. mars 2014 #14 Skrevet 17. mars 2014 Takk alle sammen. Godt å kunne låne deres erfaringer når jeg er usikker. Har ikke fått med meg at du har fått jenta!Gratulerer masse Husker det var litt lukt mot slutten, minste var også litt rød, men det gikk bort når den falt av.
Mamsen med 2 gutter! Skrevet 17. mars 2014 #15 Skrevet 17. mars 2014 Sånn var småen sin også så jeg tok han med til helsesøster for å sjekke. Hun gjorde kort prosess og vippet den rett av. Jeg kunne lett gjort det selv, men hadde fått beskjed på barsel at jeg skulle vente til den datt av selv så turte ikke. Vasket med kokt vann og klorhexidin dagene før.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #16 Skrevet 17. mars 2014 helt naturlig, og spesielt om denne har blitt våt/fuktig. Det er til å dåne av! Anonymous poster hash: 2e511...70e
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 17. mars 2014 #17 Skrevet 17. mars 2014 Sånn hadde min minste det, akkurat som om det aldri grodde. Stinket og var blødt, irritert og rødt i noen uker. Det måtte behandles(kansje klorhexidin?), men pga null søvn på den tiden så husker jo ikke jeg nå hva vi behandlet det med. Det var i alle fall i samråd med helsesøster og barnelege. Det er viktig at bleien ikke gnager på det, og at det er så tørt som du får det.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 17. mars 2014 #18 Skrevet 17. mars 2014 Gratulerer så masse med lilletulla! Og ja, det virker helt normalt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå