HH80 Skrevet 17. mars 2014 #1 Del Skrevet 17. mars 2014 Hvor lenge sover de i løpet av en dag. Og hvor lenge sover de i strekk uten mat på natten ? Lillebror her i huset syns at å sove på dagen er kjedelige greier ; ) så han sover som regel mellom 2 og 2,5 timer i løpet av dagen. Dagen er som regel på 12 timer. Sov på dagen er fordelt på 3 powernaps. På natten derimot kan kan sove opptil 9 timer i strekk !!! Igår la han seg kl 19.30 og våknet ikke for mat før kl 5 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest usababy Skrevet 17. mars 2014 #2 Del Skrevet 17. mars 2014 Da har dere det likt som oss Tvillingene er også to mnd, og sover lite på dagtid - bortsett fra en dag innimellom når de slår til med å sove 2-3 timer i strekk. Ellers er det mye powernaps for tiden. Men om natta er de herlige. Sover fra de blir lagt i 19.30 tiden etter mat, og da våkner hun ene mellom 02 og 04.30, og hun andre sover til mellom 04.30 og 05.30. Da får de mat, så er det soving til 8-9tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilith Skrevet 17. mars 2014 #3 Del Skrevet 17. mars 2014 Høres ut som her, min nærmer seg 3 mnd da men var slik ved 2 mnd å han vil virkelig ikke sove på dagen og det er mye surving for han blir i veldig dårlig humør. Sover nok Max 2-2,5 tiner her også fordelt på små power naps. I dag har han vært helt på vrangsida ig nesten ikke blundet..sovet 15 min nå..please la det vare!! Ellers legger han seg mellom 18.30 og 19.30. Våkner for mat mellom 03.30 og 04.30. Så våkner han igjen i 6-7 tiden. Hender seg, hvis jeg er heldig at han sovner igjen en dupp etter mat da og sover til 08-08.30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #4 Del Skrevet 17. mars 2014 10,5 uke her. Døgnet ser ca slik ut: 0630 våkner for mat 0745 sover 30 min til og fra bhg 0930 sover 20-30 min 1115 sover 3-4 timer Er jeg heldig blir 2 små powernaps før hun sovner for kvelden kl 19. Da kan hun sove 10 timer (1-2 ganger i uka kanskje) men våkner som regel for mat kl 0330! Tipper hun sover 15-16 timer totalt. Anonymous poster hash: 5c08a...f7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supersnusken Skrevet 18. mars 2014 #5 Del Skrevet 18. mars 2014 Åhhh..temmelig misunnelig på alle dere her inne ja...samtidig får jeg bare glede meg over at det er mulig og håpe at min lille blir bedre på soving snart! Snart 11 uker her, og sliter både på dag og natt. Natt er nå fra ca 01 til 07, men våkner hver time/halvannen og må ammes, stønn.. På dagen virker hun trett, men klarer ikke sove for seg selv, må trilles, holdes, bysses, ammes. På ettermiddag og kveld masse hyling, vræling og sutring. Sorry sutreinnlegg, er bare sååå lei nå og så misunnelig på alle andre som tydeligvis har soveglade babyer.. Er så trøtt nå, får jo aldri tatt meg inn på dagtid heller. Sukk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest usababy Skrevet 18. mars 2014 #6 Del Skrevet 18. mars 2014 Åhhh..temmelig misunnelig på alle dere her inne ja...samtidig får jeg bare glede meg over at det er mulig og håpe at min lille blir bedre på soving snart! Snart 11 uker her, og sliter både på dag og natt. Natt er nå fra ca 01 til 07, men våkner hver time/halvannen og må ammes, stønn.. På dagen virker hun trett, men klarer ikke sove for seg selv, må trilles, holdes, bysses, ammes. På ettermiddag og kveld masse hyling, vræling og sutring. Sorry sutreinnlegg, er bare sååå lei nå og så misunnelig på alle andre som tydeligvis har soveglade babyer.. Er så trøtt nå, får jo aldri tatt meg inn på dagtid heller. Sukk... Hva med å gi mme på flaske om kvelden? Så hun sover lengre om natten. Ofte er de mettere etter mme enn amming. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supersnusken Skrevet 18. mars 2014 #7 Del Skrevet 18. mars 2014 Åhhh..temmelig misunnelig på alle dere her inne ja...samtidig får jeg bare glede meg over at det er mulig og håpe at min lille blir bedre på soving snart! Snart 11 uker her, og sliter både på dag og natt. Natt er nå fra ca 01 til 07, men våkner hver time/halvannen og må ammes, stønn.. På dagen virker hun trett, men klarer ikke sove for seg selv, må trilles, holdes, bysses, ammes. På ettermiddag og kveld masse hyling, vræling og sutring. Sorry sutreinnlegg, er bare sååå lei nå og så misunnelig på alle andre som tydeligvis har soveglade babyer.. Er så trøtt nå, får jo aldri tatt meg inn på dagtid heller. Sukk... Hva med å gi mme på flaske om kvelden? Så hun sover lengre om natten. Ofte er de mettere etter mme enn amming. Har tenkt litt på det ja, men de har frarådet det på helsestasjonen. Det pga at hun har slitt mye m magen, vært helt forstoppet, og de sier mme er tyngre å fordøye enn mm. Men begynner å bli veldig fristende å prøve! Vet du hvor mye man bør gi? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest usababy Skrevet 19. mars 2014 #8 Del Skrevet 19. mars 2014 Usikker på mengde, men du kan prøve 165 ml som vi har laget pr måltid til nå. Altså 150 ml vann pluss pulver. Skjønner det med forstoppelse, men det høres uansett ut som hun trenger mer mat å sove på. Helsesøstre har ikke alltid de beste rådene syns vi....de vet ikke mer enn vi kan finne ut selv ved å prøve eller lese på nett. Og alle babyer er forskjellige. Littegrann maltekstrakt i forhindrer også forstoppelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillja90 Skrevet 21. mars 2014 #9 Del Skrevet 21. mars 2014 Mi lille snuppa sover noen ganger i løpe av dagen (to gang kanskje) Er våken fra 1700 til 2330-0100...Også blir hun super overtrøtt å får ikke sovnet.. har prøvd alt.. når hun sovner så våkner hun ikke før kl 11 (så fra 2330-1100) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå