Plutselig_gravid Skrevet 17. mars 2014 #1 Skrevet 17. mars 2014 Jeg og min kjære mor tar en tur til Kreta i slutten av mai. Nærmere bestemt agii apostoli (??) Med oss har vi mine kjære barn på 8 mnd, jentene som fyller 3 og 5 rett før vi reiser og eldstemann på 10,5 år. Så til spm: Hvordan er temperaturene der i mai/juni? Er det mye mygg/veps eller andre bite/stikkinsekter der på den årstiden? Noen tips til opplevelser som barna kan ha glede av? Hva bør jeg ha med hjemmefra til minsten? Selger de for eksempel drikkeklar mme der nede? Pakketips?
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #2 Skrevet 17. mars 2014 Det er fin temperatur der i mai/juni. Varmt og godt men ikke sånn at man kreperer (sånn det er i August feks). Jeg har bodd der og aldri blitt bitt av et eneste insekt..ikke det jeg husker ihvertfall. var vel heller litt plagsomt med kakerlakker her og der:-) Aner ikke om det er noe spesielt for barn der, bortsett fra agreko farm. Her får du servert økologisk dyrket mat og du kan hilse på dyrenene. Utrolig fint og fantastisk mat og drikke. Må oppleves, Men du er vel nærmere Chania du? http://www.grecotel.com/crete/agreco/welcome_1598.htm De har jo barn på Kreta så jeg regner med at du får kjøpt alt du trenger. Bleier kan være litt dyrt da og maten er nok litt søtere enn hva den er i norge. Anonymous poster hash: 36f21...7f7
Plutselig_gravid Skrevet 17. mars 2014 Forfatter #3 Skrevet 17. mars 2014 Det er fin temperatur der i mai/juni. Varmt og godt men ikke sånn at man kreperer (sånn det er i August feks). Jeg har bodd der og aldri blitt bitt av et eneste insekt..ikke det jeg husker ihvertfall. var vel heller litt plagsomt med kakerlakker her og der:-) Aner ikke om det er noe spesielt for barn der, bortsett fra agreko farm. Her får du servert økologisk dyrket mat og du kan hilse på dyrenene. Utrolig fint og fantastisk mat og drikke. Må oppleves, Men du er vel nærmere Chania du? http://www.grecotel.com/crete/agreco/welcome_1598.htm De har jo barn på Kreta så jeg regner med at du får kjøpt alt du trenger. Bleier kan være litt dyrt da og maten er nok litt søtere enn hva den er i norge. Anonymous poster hash: 36f21...7f7 Tusen takk for svar Skal sjekke ut stedet! Om maten er litt søtere spiller egentlig ingen rolle, det er jo bare for en uke, men hadde vært greit å slippe og styre på med pulver, koke vann osv. Springe fra spisested til spisested for å få kokt vann og varmet maten. Sukk! Amming er så mye mer lettvint...
Plutselig_gravid Skrevet 17. mars 2014 Forfatter #4 Skrevet 17. mars 2014 Og en ting til! Lurte på hvordan det er med mme og barnemat på fly. Får man det med seg gjennom sikkerhetskontrollen. Og er det mulighet til å få varmet flaske/mat på flyet?
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #5 Skrevet 17. mars 2014 Og en ting til! Lurte på hvordan det er med mme og barnemat på fly. Får man det med seg gjennom sikkerhetskontrollen. Og er det mulighet til å få varmet flaske/mat på flyet? Jada, ikke noe problem. Mulig du må smake på maten selv ved security (husker ikke hva vi kaller det her) for å bevise at det ikke er noe skummelt du skal ha med på flyet. Ikke noe problem å varme maten på flyet heller. Anonymous poster hash: 36f21...7f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå