Gå til innhold

Forslag til 2. fornavn for gutter?

Anbefalte innlegg

Har dere forslag?

Jeg har noen selv, men tar gjerne imot alle forslag som kommer.

Syns dette med 2. fornavn til gutter er litt tricky.

Si gjerne ifra om det er noen dere liker :D

Leander

Elander

Olander

Andrè 

Renè

Aurelius

Matteus

Emilius

Tinius

Marcelius

Olavius

Chrisander

Nathaniel

Lavaniel

Elias

Matheo

Hvilke 2. fornavn kunne dere evt tenke dere? :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144128095-forslag-til-2-fornavn-for-gutter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange fine og kule navn du har her :) ble lit inspirert selv, er på utkikk etter et A_navn og likte godt Aurelius.

Ellers kan jeg foreslå:

Birk

Storm

Tansred

Tristan

Vetle

Lucas

Andro

Andreas funker ofte godt som navn nr2. eks, Tristan Andreas eller Vetle Andreas.

Lykke til :laugh:

Takk for forslagene :)

Andreas har jeg dessverre sterke assosiasjoner til.. men ja.. det funker fint som et fornavn nr. 2.

Så fint du likte Aurelius.. snublet over det for en tid tilbake og har ligget på lista mi siden :P

Når det gjelder 2. fornavn, så ser jeg helst etter navn som klinger bra når første navnet har 2 stavelser. F.eks. Casper eller Emrik..

Som regel så må det 2. fornavnet da ha 3 stavelser eller at ordlyden blir litt mer "dratt" som i Andrè eller Renè :)

Skjønner.... missforstod litt jeg da over her  :P

Jeg syntes egentlig alle navnene dine var kjempefine. men liker kanskje best Emilius, Aurelius eller Matheo.

Jeg elsker også navnet Emrik. Utrolig stilig...

Ellers kan jeg foreslå

Emìl (med laaaang i)

Lysander

Mathias

August

Skjønner.... missforstod litt jeg da over her  :P

Jeg syntes egentlig alle navnene dine var kjempefine. men liker kanskje best Emilius, Aurelius eller Matheo.

Jeg elsker også navnet Emrik. Utrolig stilig...

Ellers kan jeg foreslå

Emìl (med laaaang i)

Lysander

Mathias

August

Emrik er råkult.. på topp 5 lista mi for øyeblikket (den listen foranderer seg hele tiden da :P )

Lysander likte jeg :D

Har dere forslag?

Jeg har noen selv, men tar gjerne imot alle forslag som kommer.

Syns dette med 2. fornavn til gutter er litt tricky.

Si gjerne ifra om det er noen dere liker :D

Leander

Elander

Olander

Andrè 

Renè

Aurelius

Matteus

Emilius

Tinius

Marcelius

Olavius

Chrisander

Nathaniel

Lavaniel

Elias

Matheo

Hvilke 2. fornavn kunne dere evt tenke dere? :)

Du har jo de vanlige som Alexander, Sebastian, Mathias, August, Johannes, Johan, Tobias, Emilian, Kristoffer.. :) Amadeus, Amandus.. 

Annonse

STAKKAR UNGE. blir mobbeoffer

Anonymous poster hash: dfaf9...571

Hva baserer du dette på? At du ikke liker navnene? For det er ganske mange som liker disse navnene og som har dem også. Mobbing har sjeldent noe med navnene i seg selv å gjøre, eller med selve mobbeofferet å gjøre, men det handler om innstillingen til mobberne som igjen kommer fra deres foreldre, og hvordan mobberne blir behandlet i sitt hjem. Så om du vil hindre mobbing, bør du kanskje forandre litt på innstillingen din å tenke at vi er alle forskjellige, men uansett navn, form eller farge så er vi alle like mye verdt som mennesker. Lær barna dine respekt for andre mennesker, og ikke minst vær god mot dine egne barn. Mobbere er ofte barn som blir mishandlet, sjefet på eller kjeftet ut i hjemmet sitt.

Hilsen mamma til 3 og Lærer i barne og ungdomsskolen.

Endret av bumbel

Jeg liker Aurelius, Matteus og Olavius (foretrekker Olaves) fra din liste. Elias og Marcelius er ok, førstnevnte kjedelig og sistnevnte spennende. Mange navn jeg virkelig ikke liker her, smaken er forskjellig, men André bør definitivt strykes.

Annonse

STAKKAR UNGE. blir mobbeoffer

Anonymous poster hash: dfaf9...571

Ja, du vet vel hvordan du plukker ut ofrene dine!

Voks opp og slutt og svar så barnslig på trådene her inne. Har du ikke bedre å finne på enn å gå rundt å lage kvalm. Skam deg!

Altså.. den lista jeg skrev over var ment mersom sånn generelt over hvilke navn som jeg synes kan passe som et 2. fornavn, som inspirasjon for de som er interessert i det. :)

Er mange av navnene der jeg ikke ville ha valgt selv, men som jeg allikevel liker og tenker at kanskje kan passe for noen andre der ute :)

Leander har jeg alt brukt som fornavn nr. 2 på sønnen min. Elsker det! <3

Aktuelle 2. fornavn per i dag, om jeg skulle ha fått en sønn til, er:

Aurelius

Matteus

Olavius

Chrisander

Nathaniel

Matheo

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...