Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi har 2 jenter: Ayla og Annea, og 1 gutt: Arktander. Alle tre er oppkalt etter henholdsvis oldemor, Oldemor og tippoldefar. Vi hadde ikke store planer om flere barn, men så har vi akkurat funnet ut at det blir en til!! Men vi har ingen flere A-navn å oppkalle etter. Selv føler jeg at jeg står fast her. Spesielt vanskelig er det med guttenavn....!!! våre tre barn har jo ganske spesielle navn, så ønsker jo noe som kan stå litt i stil med de også...

Det er jo fortsatt en stund til navnet er nødvendig, men hadde vært morro å høre om noen her inne har noen forslag?? 

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144128094-hjelp-til-navn-p%C3%A5-a/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til gutt så tenker jeg hardt, men hva med Are? Ailo, Arthur, Anton, Axel, Arius (er det godkjent navn tro?)......

De fleste navn blir godkjente så lenge de ikke er brukt kun som etternavn, eller at de skjemmer ut barnet på noe vis. Tror jeg da?? hehehe....

Annonse

Til gutt så tenker jeg hardt, men hva med Are? Ailo, Arthur, Anton, Axel, Arius (er det godkjent navn tro?)......

De fleste navn blir godkjente så lenge de ikke er brukt kun som etternavn, eller at de skjemmer ut barnet på noe vis. Tror jeg da?? hehehe....

Akkurat :) Hva synes du om Arius da? Synes selv det klinger litt kult skjønner du og det poppet opp i hodet mitt, har aldri hørt om det noe sted.

Gutt:

Aron

Arian

Aurelius

Anakin

Abel

Adriel

Jente:

Anabelle

Aria

Alvira

Aura

Ariana

Athena

Alyssa

F.eks. :)

Er Adriel et guttenavn? jeg har nemlig tenkt på det, men da følte jeg at dte var et jentenavn...!?  :P

.

Det kom opp som det i navnekarusellen ihvertfall :)

http://navn.klikk.no/guttenavn/Adriel

Dessuten så er det jo i samme gata som f.eks. Adrian eller Gabriel :)

Endret av Aquali

Akkurat :) Hva synes du om Arius da? Synes selv det klinger litt kult skjønner du og det poppet opp i hodet mitt, har aldri hørt om det noe sted.

Har heller aldri hørt det før, men det var egentlig veldig kult...  :smilorange:

Gutt:

Aron

Arian

Aurelius

Anakin

Abel

Adriel

Jente:

Anabelle

Aria

Alvira

Aura

Ariana

Athena

Alyssa

Er Adriel et guttenavn? jeg har nemlig tenkt på det, men da følte jeg at dte var et jentenavn...!?  :P

.

Ja, når jeg ser du skriver Adrian og Gabriel sånn så ser jeg det jo!!! hehehe... føler jeg har en eneste suppe av navn i hodet mitt.....  :P

Gutt:

Aron

Arian

Aurelius

Anakin

Abel

Adriel

Jente:

Anabelle

Aria

Alvira

Aura

Ariana

Athena

Alyssa

.

Ja, når jeg ser du skriver Adrian og Gabriel sånn så ser jeg det jo!!! hehehe... føler jeg har en eneste suppe av navn i hodet mitt.....  :P

Hehe.. know the feeling :P

Annonse

Hva med Atticus? Synes det er nydelig. Møtte en liten Atticus her i forrige uken og forelsket meg litt i navnet.

Dette var spesielt, men tror nok egentlig jeg liker det veldig godt. Det er et sånn navn jeg må føle litt på, jo flere ganger jeg leser det, jo bedre liker jeg det  :jepp:

Takk...

gutt : Aaron. Anand, Arind, Aadi, 

jente : Aditi, amita, anelia, amaal, adele, adeline, Aria, Ariel, Arielle,

ble mye indiske navn fra meg, men sån er det når sambo er indisk & man leter navn selv...

i "den lille havfruen" er det 7 jenter med navn å A så de går det jo ann å se på. 

Anonymous poster hash: c1d1b...e63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...