Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Noen som har erfaring med å bare gå til kontroller hos jordmor. Jeg har ufrivillig fått ny fastlege, og da jeg var hos han for første gang ( ikke på grunn av graviditeten) så var han opptatt av så mye annet en det jeg var der for. Han er også meget ung, knapt 30 år, og det skinner veldig igjennom. Mannen min var en tur hos han for litt siden også, og han  hadde samme oppfattning.

Jeg har barn fra før og gjort alt på den tradisjonelle måten, med fastlege og fødsel på sykehus. Nå har jeg mest lyst til kun forholde meg til jormor og vi vurderer sterkt  hjemmefødsel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Noen som har erfaring med å bare gå til kontroller hos jordmor. Jeg har ufrivillig fått ny fastlege, og da jeg var hos han for første gang ( ikke på grunn av graviditeten) så var han opptatt av så mye annet en det jeg var der for. Han er også meget ung, knapt 30 år, og det skinner veldig igjennom. Mannen min var en tur hos han for litt siden også, og han  hadde samme oppfattning.

Jeg har barn fra før og gjort alt på den tradisjonelle måten, med fastlege og fødsel på sykehus. Nå har jeg mest lyst til kun forholde meg til jormor og vi vurderer sterkt  hjemmefødsel.

Hei!

Jeg gikk stort sett til jordmor i mitt forrige svangerskap. Var hos legen på første kontroll og så en gang mot slutten for en sykemelding. Dette fungerte veldig fint for meg. Gikk til en privat jordmor og hun var helt fantastisk. Jeg følte alltid at hun hadde god tid og at jeg fikk fullt fokus. Det eneste som er en bakdel, er at hun ikke kan skrive ut sykemelding, om man trenger det. Da må man en ekstra runde hos legen. Det er veldig viktig å ha god kjemi med den man får oppfølging av i svangerskapet, syns jeg. Du må følge magefølelsen din!

Skrevet

Ja, følg magefølelsen din. Hos min jordmor (kommunal )er det også lege som tar seg av kontrollen når det trengs, du kan kanskje høre om det er det hos din også. Jeg har som deg en meget spesiell lege, og tar en kontroll til hos henne, så er det rett til helsestasjonen og jordmor!

Lykke til med svangerskapet💗

Skrevet

Hei :)

Jeg ringte helsestasjon når jeg fant ut jeg var gravid, og fikk time der etter noen uker. Jordmor sa at man sto helt fritt til å velge selv hvor man vil ha kontrollene sine :) Eneste jeg skal innom fastlegen for er blodprøver i uke 10 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...