Gå til innhold

Veldig kraftig mens etter fødsel

Gjest usababy

Anbefalte innlegg

Gjest usababy

Fikk mensen tilbake 8 en halv uke etter fødselen, og det er en ekstrem mengde. Har aldri blødd så mye! Står jeg på gulvet uten tampong eller bind drypper det store bloddråper ut, er jeg på do renner det.

Stor tampong pluss bind holder det unna et par timer bare.

Har lest det kan være kraftigere mens første gang etter fødsel, men vil det fortsette sånn? Og hvorfor blir den så kraftig pga fødsel??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det motsatte "problemet". Jeg blør veldig lite under menstruasjon nå enn jeg gjorde før fødsel. Såpass lite at jeg blir usikker på om det faktisk er mensen.

Har det da åpenbart ikke likt som deg, men at den forandrer seg etter fødsel er tydeligvis vanlig. Hvorfor, det vet jeg ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig ¨å blø kraftig første og ofte andre gangen etter fødsel. Jeg har gjort det etter begge mine fødsler. Andre gangen ikke fullt så kraftig, men langt mer enn vanlig. De har også vart lengre enn vanlig. Ca en ukes tid.

Anonymous poster hash: 7fcdc...17b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tampong for kraftig blødning og nattbind funker bra, samt bytte ofte selvsagt.

Anonymous poster hash: 7fcdc...17b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest usababy

Da håper jeg det blir mindre kraftig mens andre eller tredje gangen. Takk for svar :)

For dette var ikke noe moro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om jeg fikk min første mens igjen for ca 5 dager siden. Jeg blødde ikke nødvendigvis mer enn vanlig, men fy f*en for ryggsmerter. Klarte ikke bøye meg eller ligge på den ene siden. Kraftige smerter i korsryggen. Jeg har hørt at smertene kan forandre seg etter fødsel, er det tilfelle? Jeg hadde ryggsmerter under mens før å, men da hadde jeg også veljig vonde mage smerter. Men dette var nesten ikke til å holde ut. Min sønn et 6 uker imorgen, så derfor er jeg litt usikker på om det var mensen å, det kom rett etterjeg lå på magen på gulvet å lekte med sønnen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, kjenner igjen dette ja. Første og andre mens etter fødsel var svært kraftig, og fløy inn og ut av badet hver time de første dagene:( Men så ordnet det seg og gikk tilbake til normal mengde rundt tredje og fjerde mens.

Anonymous poster hash: ddc40...e45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest usababy

Så er det altså normalt. :)

Den varte i tre dager. Så skrudde det seg bare av. Akkurat som om en åpnet en kran første dag - da var det inn og ut av badet hver time omtrent - så var det plutselig helt slutt. Merkeligste mens jeg har hatt noen gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på min 4. mens etter fødsel nå, og det blør SYKT mye enda. ÆSJ...... håper det ikke fortsetter slik! Måtte gå til innkjøp av slike bind som de har på barsel, for å bruke de på natta. 

Anonymous poster hash: ffdbf...15f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...