Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #1 Skrevet 17. mars 2014 Han er egentlig husren, men merket i går kveld at han begynte å bli dårlig i magen. I natt har jeg måttet løpe rundt å tørke opp og vaske etter at han har bæsjet overalt. Blir snart gal! Hva kan jeg gjøre for at pusen skal bli god i magen igjen? Anonymous poster hash: 9cd9e...8ee
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #2 Skrevet 17. mars 2014 Kanskje den trenger en markekur? Min fikk dårlig mage pga parasitter i magen. Jeg vet at du til hund får en sukker/salt blanding som kan stabilisere magen. Vet ikke om det kan brukes på katt. Den heter zolac. Bruker den på hunden hver vår når varmen kommer da han får hetediaré. Hadde uansett sjekket med vet. Hvis det pågår lenge kan den raskt bli dehydrert. Anonymous poster hash: 6af59...b42
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #3 Skrevet 17. mars 2014 Sjekket legemiddellisten. Du får også zoolac til katt. Du får kjøpt dette på veterinærkontoret. Lykke til med lille pus. :-) Anonymous poster hash: 6af59...b42
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #4 Skrevet 17. mars 2014 Du fórer den vel med dritt Anonymous poster hash: 71cd3...ce9
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #5 Skrevet 17. mars 2014 Har du nylig byttet fôr? Er den ute? Ormekurtid nå. Ved fôrbytte må du tilvenne. Du bør fôre på våtfôr nå når den er dårlig for å hjelpe til med væskeinntaket. Katter kan dehydreres fort, ikke alle er flinke til å drikke. Håper du fôrer den på kvalitetsfôr og ikke det rælet man får på matbutikker? Kan jo nevne at Royal Canin IKKE bruker kjøtt i fôret sitt lenger, fordi det er for dyrt å produsere. Anbefaler at du bestiller f.eks Orijen fra Animail hvis ingen selger det rundt det, evnt. Bozita våtfôr. Taste of the wild er også bra tørrfôr. Fôringen har enormt mye å si for katten. Hvis du f.eks fôrer på mye tunfiskbokser som noen gjør kan de bli enormt dårlige. Anonymous poster hash: 69bff...f7a
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #6 Skrevet 17. mars 2014 Kattunger er ofte ømfintlig i magen. Byttet for kanskje? Zoolac er en god ting:) Anonymous poster hash: eef0f...428
Hønemorpåhaugen Skrevet 17. mars 2014 #7 Skrevet 17. mars 2014 husk at melk er no no. får diare med en gang. skal kun gis som erstatning til veeeeeldig små kattunger. de som spiser selv trenger ikke melk
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 #8 Skrevet 17. mars 2014 En annen ting jeg kom på. Sjekk alle planter i huset. Kan den ha spist på noen av disse? Noen blomster er giftige og da kan de ble ganske syke. Typisk kattunger å spise på blomster. Anonymous poster hash: 6af59...b42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå