Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #1 Skrevet 16. mars 2014 Hvordan vite str da?målte også en heldress i str 98 og den var 86 cm? Anonymous poster hash: c53cc...b33
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #2 Skrevet 16. mars 2014 Du trekker fra lengde på hode og hals. En kjole kommer jo i forskjellige lengder, så å finne ut str uitfra lengde blir noe vanskelig. Anonymous poster hash: 1dbe3...f21
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #3 Skrevet 16. mars 2014 Hvordan vite str da?målte også en heldress i str 98 og den var 86 cm? Anonymous poster hash: c53cc...b33 Jeg forstår ikke helt problematikken. Det er da ikke en gitt, fiksert lengde på kjoler i en bestemt størrelse. Noen kjoler er lange, noen er korte, noen når til knærne, noen til nedenfor rumpa etc. Noen er også brede modeller mens andre er smale osv...... Det viktige er vel om jholen passer til barnet, ikke om det er størrelse 74 eller str 80? Anonymous poster hash: 2514c...380
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #4 Skrevet 16. mars 2014 Str 74 skal passe et barn som er 74 cm fra toppen av hodet til nederst på hælen. Men selve plagget er jo ikke 74 cm, hodet stikker jo gjerne opp av plagget Lengden på plagget er jo gjerne fra skulderen og så langt ned på bena det rekker, forskjell på en kort og en lang kjole f.eks. Anonymous poster hash: abedc...5b2
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #5 Skrevet 16. mars 2014 Står ikke str i kjolen og jeg skal selge den. Har ikke brukt den selv og barna er for store til å prøve. Anonymous poster hash: c53cc...b33
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #6 Skrevet 16. mars 2014 Står ikke str i kjolen og jeg skal selge den. Har ikke brukt den selv og barna er for store til å prøve. Anonymous poster hash: c53cc...b33 Da er det bedre å måle bredden og armhulene (og ermlengden om kjolen har ermer) på overdelen mot et annet plagg i antatt samme størrelse. Men det blir heller ikke noen sikker måling for størrelsen varierer jo ofte fra merke til merke og plagg til plagg. Lengden på kjolen kan du uansett ikke gå utifra. Anonymous poster hash: 1dbe3...f21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå