Gå til innhold

Noen som har vært i Kroatia?

Anbefalte innlegg

Skrevet

F.eks makarska riverian?er det bra der? :)

Anonymous poster hash: e69e4...068

Fortsetter under...

Skrevet

Der har jeg vært, i selve Makarska. Reiser gjerne tilbake! Kjempekoselig sted.

Anonymous poster hash: 96cdc...773

Skrevet

Ja, jeg likte meg der.. Men det kommer jo ann på hva slags ferie du ønsker..

Anonymous poster hash: 0304f...c6e
Skrevet

Eneste minus er at stranda i selve makarska er ofte veldig full. men det er ike så uvanlig med fulle strender på charterferie. Da pleier detisåfall åbli litt dyrere.

Skrevet

Hvilken ferie en önsker, hva mener du?:)

Tenker å reise dit i mai men er litt i tvil....

Skrevet

Hvilken ferie en önsker, hva mener du? :)

Tenker å reise dit i mai men er litt i tvil....

Venninnetur, familieferie, kjærestetur

Annonse

Skrevet

Tror hun mener om du ønsker stille og rolig ferie med øde strender. storby?

Luksus? budsjett?

Kroatia er fint,rent og billig og passer for de fleste.. Byen makarska hadde lekeplasser og selv om jeg da reiste uten barn kunne jeg se for meg at det var barnevennlig. Kanskje ikke de harde spisse steinene på stranda.

men jeg så mange barnefamilier som trillet vogn og lekte i parkene.

Skrevet

Kroatia er et flott land å feriere i. Det er dårlig med sandstrender med vanlig fin sand. Det er noen steder fjell utover i vannet, betongkanter nesten som i et basseng, steiner og dårlig sand. De har også mange fine steder som er lagt til med rullesteiner eller falsk strand med tilkjørt sand.

Vi reiser til Kroatia hvert år, men vi kjører med campingvogn og unngår de stedene det går fly/charterturer til. Vi vil heller til en liten plass, enn til en populær, stappfull plass.

Makarska rivieraen er jo en populær typisk charterplass som er beregnet på turister både meg og uten barn. Det er lagt til flere strender, men det er ofte masse folk der.

Skrevet

Vi er bare to som skal reise, jeg og samboer. Vi vil ha en ferie i mai/juni, og er jo interessert i en billig MEN bra standard også. Så fordi om turen er billig, vil jeg jo ha det bra :P

Ser på hotell, men der er ingen bilder av stranda eller lignende.

Vi har ikke penger til å betale luksus, men vil heller ikke betale for å sove med maur, foreksempel. Hmm...

hi

Skrevet

Da vil jeg virkelig anbefale Makarska for dere. Koselig strandpromenade. Koselig restaurantgate, cafeer, litt shopping, masse boder som selger alt mulig, uteliv... Vi bodde på et sentralt hotell. Billig men god standard. Gide senger, pent bad og balkong. Tror ikke det er så mye shabby der hvis du bestiller spesifisert gjennom disse charterselskapene.

Skrevet

Å, jeg elsker Kroatia! Reiser ned dit igjen så fort jeg har mulighet. Jeg har bodd i Makarska, Podgora, Tucepi og Dubrovnic. Har også vært på Hvar og Brac - en dagstur med båt ut dit fra Makarska, Podgora og Tucepi, med mat og musikk og en stemning som passer både barn og voksne ;) 

Favorittplassen er nok Tucepi. Det er litt større en Podgora, og mindre enn Makarska, men kun en gåtur unna begge steder (ligger i midten). Der er det en promenade, med hoteller, restauranter og litt butikker. Når vi har bodd i Tucepi har vi gått eller syklet til Makarska for å handle, siden det er langt mer å kjøpe der. Er også mye bedre plass på strendene i Tucepi, sammenlignet med Makarska. 

Menneskene der er veldig hyggelige, og naturen er veldig ren. Krystallklart vann, og rullesten på stranden (pluss for å slippe all sanden i klær og på hotellrommet!), i tillegg til at det ikke blir for varmt. Varmeste jeg har vært med på i Kroatia er vel 38 grader. 

Om du reiser dit anbefaler jeg deg om å ta en tur i Dubrovnik og Moster (i Bosnia), om du vil oppleve mer i ferien din. Gjerne en tur til Sarajevo også, da det er mye historie der. Det er det forsåvidt i Dubrovnik og Moster også, i tillegg til at det er mye finere der. (Sarajevo er et høl, og er alt for varmt på sommeren!) 

Anonymous poster hash: 45ba5...3de
Skrevet

Markaska er ikke så veldig spennende og stort.. Ville heller reist til splitt

Skrevet

Vi er bare to som skal reise, jeg og samboer. Vi vil ha en ferie i mai/juni, og er jo interessert i en billig MEN bra standard også. Så fordi om turen er billig, vil jeg jo ha det bra :P

Ser på hotell, men der er ingen bilder av stranda eller lignende.

Vi har ikke penger til å betale luksus, men vil heller ikke betale for å sove med maur, foreksempel. Hmm...

hi

Kanskje dette kan hjelpe?

http://www.tucepi.com/

Må også legge til at det er kaldere i vannet der nå før sommeren, siden de har kaldere vintre enn f.eks Hellas og Kanariøyene. 

Anonymous poster hash: 45ba5...3de

Annonse

Skrevet

Kroatia er fantastisk! Eneste minus er, som mange sier, at det er få sandstrender. Men vannet er herlig og rent, og med badesko går det helt flott. Jeg har vært der 3-4 ganger, og drar gjerne tilbake! Anbefaler øya Vis, med ferge fra Split. 

Anonymous poster hash: 47400...482

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...