Gå til innhold

Ryggbæring ergobaby eller sjal. Ok for baby 5 mnd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo.

Har en sur baby som fortsatt er plaget med mye magevondter og må bæres mye. Har byttet litt på ergobaby og sjal. Synes det er tungt for ryggen å bære mye foran og upraktisk med tanke på husarbeid og matlaging. Når jeg spiser må jeg ofte stå og da lander det mat i håret til baby.

Kan jeg bære på ryggen nå på 5 mnd?

Anonymous poster hash: 21cd5...7f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt

Skrevet

Dytter...

Anonymous poster hash: 62a3e...ffb

Skrevet

Bare å prøve det :) Ha en person til tilstede når du skal få babyen på første gangen, så ser dere om den trives eller sitter ille. Jeg startet med ryggbæring når førstemann var 11 mnd, men kunne fint ha startet en stund før. Jeg hadde angelpack. Hvorfor har babyen så mye magevondt, er det allergier eller intoleranser?

Skrevet

Ja, jeg har bært mine på rygg fra de var nyfødt.

Anonymous poster hash: b8528...b3c

Skrevet

Men jeg ville ikke brukt elastisk sjal på rygg.

Anonymous poster hash: b8528...b3c

Skrevet

Bare å prøve det :) Ha en person til tilstede når du skal få babyen på første gangen, så ser dere om den trives eller sitter ille. Jeg startet med ryggbæring når førstemann var 11 mnd, men kunne fint ha startet en stund før. Jeg hadde angelpack. Hvorfor har babyen så mye magevondt, er det allergier eller intoleranser?

Vi finner ikke ut av det. Ammer. Brukte mme i en mnd fra 3-4 mnd men ble verre av det. Selv den fra apoteket. Hadde heldigvis ikke mistet melken helt og kunne amme igjen etter 2 dager med pumping og hyppig tillegging av baby. Det ble litt bedre men fortsatt mye sutring. Jeg ligger på golvet og leker i våkentiden ellers bæres baby for å sove på dagtid.

Fysio fant ingenting galt. Hs er inkompetent og legen avfeier det som normalt til de er 1 år.

Skrevet

Jeg bar min i manduca på ryggen da han var ca 6 måneder.. Gikk helt fint! Men det var ikke i laaange perioder om gangen da.. Bare på tur og sånn :)

Anonymous poster hash: 67359...c83

Skrevet

Prøvd melkefritt kosthold? Bare å prøve på ryggbæring men ville ikke brukte lasteskip sjal som en annen sier.

Anonymous poster hash: 2dd18...ee8

Skrevet

Prøvd melkefritt kosthold? Bare å prøve på ryggbæring men ville ikke brukte lasteskip sjal som en annen sier.

Får prøve ergo da ;)

For tiden spiser jeg glutenfritt og melkefritt. Lever på fisk, kjøtt, grønnsaker, poteter og ris. Unngår alle grønnsaker som kan gi luft.

Skrevet

Ergoselen er genial! Og god å bære. For å teste ut allergi via melk kan det være lurt å kutte ut en og en matvare over et par uker. Var igjennom det samme med min mellomste som har sterk melkeallergi. Eneste melk han kan drikke er neocate. Og nå havremelk og soya i mat.

Skrevet

Kan baby ha reflux eller stille reflux? Ikke normalt at de har så mye magevondt når de er så store som din, er min tanke....

Krev henvisning til barneklinikk fra fastlege?

Anonymous poster hash: 5e29c...605
Skrevet

Hvordan er nattesøvnen?

Anonymous poster hash: e5ec1...d5f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...