Gå til innhold

Anbefalte innlegg

..og beklager til alle som har lengre igjen av svangerskapet enn det jeg har, eller til dere som er på første barnet og blir motløs av å lese dette, men fy f... som jeg skal fryde meg når dette svangerskapet er over og mannen kan snippe snoppen sånn at jeg aldri aldri behøver å gå gravid igjen. Dette er tredje svangerskapet, og jeg er ung og sprek i utgangspunktet, men denne graviditeten har så lang tappet meg fullstendig! Føler meg som en sleten klut her jeg ligger som et slakt hvert ledige sekund jeg har, og gremmes over hvordan klesvask og husvask blir stående mer eller mindre urørt. Er helt energiløs, har klart på mirakuløst vis å gå på jobb (M unntak av en uke da jeg måtte ligge strak) men da er det sofa resten av kvelden, etter middag og barna er lagt. Og jeg hater det! Jeg vil være aktiv, trene, rydde hus, gå turer og være glad og fornøyd - ikke være sur og gretten og tappet for energi. Akk og ve..beklager sytingen men måtte bare få det ut... Over&ut fra en sleten klut!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144127719-m%C3%A5-bare-si-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres helt kjent ut! Vanligvis kommer jeg av jobb, ordner med middag, tar litt husarbeid, går tur med bikkja, er sosial med venner osv. Nå er jeg uke 6+6, og har de siste to ukene bodd på sofaen. Har NULL energi, og en dag jeg kom av jobb ble jeg stående i gangen å strigråte kun fordi jeg var helt utmattet. Er førstegangs, men lar meg ikke skremme så lett, bank i bordet, satser på at energien kommer snikende tilbake om seks uker :)

Annonse

Ja, vi får håpe det for oss alle :) og dessuten (er lett å glemme det når jeg er som verst sliten og sutrete) så må det sies at jeg har hatt to fine og relativt enkle graviditeter før - så at man er sliten i ett svangerskap betyr ikke nødvendigvis at man blir det alle gangene :) vi får bite tenna sammen og huske hvor vel verdt det er alt "slitet" ;)

Synes ikke de mannfolka skal få lov til å syte over at vi ikke orker like mye som vanlig. De vet jo ikke hvor mye energi som må til for å produsere et nytt liv! Jeg har i allefall ikke hatt noe valg annet enn å ta det knallrolig. Det har føltes som om jeg sloss med meg selv hver gang jeg skal gjøre noe. Og har jeg hatt en aktiv dag, har kvalme, psyke og trøtthet vært 100 ganger verre dagen etter. Snegletempo i 8 uker nå...

Men i dag skal jeg våge meg ned og trene (FORSIKTIG) for første gang på lenge! Krysser fingre for at jeg ikke henge over dassen igjen i morgen! Jeg har troen på at 2. trimester blir helt konge :laugh: Har i allefall flere "gode" dager enn dårlige nå i uke 13.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...