pip pip Skrevet 15. mars 2014 #1 Skrevet 15. mars 2014 Har aldri prøvd det før, men datteren min lnsker seg hello kitty kake;) Hvordan blir den etter en dag i kjøleskapet? Hadde håpet på å kunne få lage den dagen før selskapet. Og smaker det i det hele tatt noe godt?
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2014 #2 Skrevet 15. mars 2014 Du kan fint lage den dagen før. Har laget Hello Kitty kake flere ganger. Lager da en sjokoladekake i langpanne og skjærer den ut som Hello Kitty hodet, har på en god sjokoladekrem over hele kaka og mmf over der igjen. Skjevle så tynt du greier, det er ikke noe godt med for tykt lag fondant. Ungene elsker det, og de som ikke liker fontanten kan bare ta den av Anonymous poster hash: a6f4b...6b6
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2014 #4 Skrevet 15. mars 2014 Mashmellowfondant smaker grusomt. Bruk heller annen glasur som sukkerpasta eller marsipan. Mmf blir også ganske klam i kjøleskap over natten (pyntet muffins med Mmf-sommerfugler en gang, de var litt "våte" etter natten i kjøleskap og smakte forferdelig. Anonymous poster hash: 70d8e...f12
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2014 #5 Skrevet 15. mars 2014 Brukte ferdiglagd sukkerpasta fra kitcn eller traktøren. Kjempeenkelt å kjevle utover. Ble glatt og fin.Holder seg godt i kjøleskapet. Men syns det smaker litt for søtt. Ungene liker det nok. Anonymous poster hash: a3c91...6f5
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2014 #6 Skrevet 15. mars 2014 marsmallowfondant smaker nok bedre enn sukkerpasta, men utseendemessig og arbeidsmessig ganske likt Anonymous poster hash: a3c91...6f5
pip pip Skrevet 15. mars 2014 Forfatter #7 Skrevet 15. mars 2014 Det stod bare fondant. Bestilte wilton sin fra cacas.no
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2014 #8 Skrevet 18. mars 2014 Fondant inneholder mest melis og smaker bare søtt, men du kan jo tilsette omtrent hvilken smak du vil hvis du lager selv (en teskje fargeløs smalstilsetning gjør susen). Jeg foretrekker alltid å legge fondanten til side når jeg spiser kake med fondant, selv når jeg har laget både kake og fondant selv. Når det er sagt kan du fint lage kake med fondant både en, to og tre dager i forveien og den tar ikke skade av å stå i kjølsekapet. Husk at fondant er ganske tungt, så kaken må ha litt hold i seg. For eksempel er sukkerbrød med krem er uegnet, mens en litt yngre sjokoladekake med smørkrem er typisk veldig godt egnet. Dunk kakebunnen godt mellom lagene så den ikke blir tørr og ha smørkrem både mellom kakelagene og rundt hele kaken som en base for fondanten. Lykke til! Anonymous poster hash: 1e778...4d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå