Anonym bruker Skrevet 15. mars 2014 #1 Skrevet 15. mars 2014 I dette tilfelle tenker jeg på daglig leder i en butikk eller kiosk. Er det noe "status" liksom?En bekjent av meg, som er utrolige 19 år, har blitt tilbudt en stilling som daglig leder for en kiosk/butikk, og er nå så høy på pæra som bare det! Han har ingen utdannelse eller noe særlig arbeidserfaring bortsett fra de to årene han har jobbet deltid på denne butikken. Og lønna hans skal visst ligge på latterlige 140 kr timen eller noe sånt! Kjenner jeg er ganske provosert, siden jeg møtte denne personen igår, og han spurte hva jeg gjorde. Jeg svarte at jeg studerte deltid over nett, og at jeg var hjemme sammen med datteren min på 7 mnd. Han på sin høye heste så på meg med nærmest medynk mens han forteller om sin kommende stilling...dagens utblås! Anonymous poster hash: ee42d...c5f
energibomba Skrevet 15. mars 2014 #2 Skrevet 15. mars 2014 140kr timen var lite til å ha lederansvar, for det om det er i butikk så er det stort ansvar..
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2014 #3 Skrevet 15. mars 2014 Butikksjef har jeg vært i 12 år. Tjener ca 370.000,- i året pluss bonus, så millionær blir man jo ikke akkurat. Jeg trives veldig godt i jobben, men høy på pæra er jeg ikke Tarifflønnen for en 18-åring ansatt "på gulvet" i en vanlig butikk er 145,27 kr pluss tillegg for ubekvem arbeidstid på kveld og helg, så om kompisen din skal jobbe som butikksjef for 140 kr timen har han virkelig gjort en dårlig lønnsavtale da. vi butikksjefer får nemlig ikke tillegg for ubekvem arbeidstid siden det ligger innbakt i ansvarstillegget vårt. Anonymous poster hash: ec500...ade
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2014 #4 Skrevet 15. mars 2014 HIHan hadde begynt på gulvet som 18 åring med lønn på 118 kr timen, og nå fått tilbud som daglig leder med lønnsøkning opptil 140 kr timen (eller noe sånt..).jeg selv har alltid hatt lyst til å jobbe i lederstillinger i butikk, derfor var det ekstra irriterende hehe.Men er det virkelig så dårlig betalt?! 23 kr ekstra i timen for å være daglig leder?? Anonymous poster hash: ee42d...c5f
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2014 #5 Skrevet 15. mars 2014 HI Han hadde begynt på gulvet som 18 åring med lønn på 118 kr timen, og nå fått tilbud som daglig leder med lønnsøkning opptil 140 kr timen (eller noe sånt..). jeg selv har alltid hatt lyst til å jobbe i lederstillinger i butikk, derfor var det ekstra irriterende hehe. Men er det virkelig så dårlig betalt?! 23 kr ekstra i timen for å være daglig leder?? Anonymous poster hash: ee42d...c5f HI Han hadde begynt på gulvet som 18 åring med lønn på 118 kr timen, og nå fått tilbud som daglig leder med lønnsøkning opptil 140 kr timen (eller noe sånt..). jeg selv har alltid hatt lyst til å jobbe i lederstillinger i butikk, derfor var det ekstra irriterende hehe. Men er det virkelig så dårlig betalt?! 23 kr ekstra i timen for å være daglig leder?? Anonymous poster hash: ee42d...c5f Det kommer helt an på hva slags butikk du er sjef i. En liten butikk med 4-5 ansatte og en omsetning på 4 mill i året har selvfølgelig et helt annet lønnsbudsjett (også til sjefen) enn en større butikk med 25 ansatte og dertil høyere omsetning. Men det er faktisk ikke så mye ekstra lønn du får for å ta på deg ansvaret som sjef, det er liten forskjell på lønnen til en som jobber 100% og med tilleggene for ubekvem arbeidstid og sjefen i de mindre butikkene. Det er rett og slett ikke mer penger å ta av... Skal butikken følge tarifflønn så går en veldig veldig stor del av omsetningen ut i lønn, det er den største utgiften vi har i butikkbransjen. Skal butikken da i det hele tatt gå med overskudd kan ikke sjefen heve en feit lønning, da blir det kroken på døra. Er en grunn til at de sier det er mer en livsstil enn en jobb å drive en liten butikk.. (for da snakker jeg ikke om store matbutikker, digre Elkjøp butikker o.l. for der tjener sjefene ganske fett. Det er en grunn til at det ofte er menn som driver disse store butikkene, mens det stort sett bare er kvinner som gidder drive småbutikkene for "knapper og glansbilder") Anonymous poster hash: ec500...ade
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2014 #6 Skrevet 15. mars 2014 I dette tilfelle tenker jeg på daglig leder i en butikk eller kiosk. Er det noe "status" liksom? En bekjent av meg, som er utrolige 19 år, har blitt tilbudt en stilling som daglig leder for en kiosk/butikk, og er nå så høy på pæra som bare det! Han har ingen utdannelse eller noe særlig arbeidserfaring bortsett fra de to årene han har jobbet deltid på denne butikken. Og lønna hans skal visst ligge på latterlige 140 kr timen eller noe sånt! Kjenner jeg er ganske provosert, siden jeg møtte denne personen igår, og han spurte hva jeg gjorde. Jeg svarte at jeg studerte deltid over nett, og at jeg var hjemme sammen med datteren min på 7 mnd. Han på sin høye heste så på meg med nærmest medynk mens han forteller om sin kommende stilling... dagens utblås! Anonymous poster hash: ee42d...c5f Latterlig lønn i alle fall. Er selv daglig leder og har mellom 5 og 550 000,- i året. Men kreves litt mer enn å varme pølser og ta oppgjør. Hadde han jobbet i min butikk med tariff hadde han tjent mer enn 140,- kroner timen som vanlig ansatt. Anonymous poster hash: 8cb52...0fd
Bustetroll Skrevet 15. mars 2014 #7 Skrevet 15. mars 2014 Pappa var daglig leder på Esso, han hadde mellom 5-600000 i året, + en diger bonus dersom han holdt seg innenfor budsjett osv.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2014 #8 Skrevet 15. mars 2014 Høres ut som han har gjort en dårlig avtale. Jeg kunne aldri tenkt meg å jobbe som daglig leder i butikk, og nei, det er ingen status heller. Men, det er en jobb da, for all del! Anonymous poster hash: 04ac3...32a
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2014 #9 Skrevet 15. mars 2014 Jeg tjente 180 kr timen i assistentstilling uten ansvar på dagtid helg så synes det hørtes lite ut. Anonymous poster hash: 94f05...ebf
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2014 #10 Skrevet 15. mars 2014 HIHvor kan man finne tarifflønna man har krav på? På siden av nettstudiene jeg tar, jobber jeg en kveld i uken på en butikk hvor jeg har 138 kr timen. Jeg synes det er lite, men sjefen sier at det er etter tariffen.. Anonymous poster hash: ee42d...c5f
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2014 #11 Skrevet 15. mars 2014 Jeg vet en del kjeder utnytter det å kunne ansette unge uten familie og barn som daglige ledere fordi de godtar lavere lønn og de er villige til å bruke mer tid enn en eldre med barn og familie. En jeg kjenner "mistet" butikken sin mens hun var i permisjon, for de var kun ansatt i kjeden, ikke i den spesielle butikken de jobbet i, så det var helt etter reglene. Hun endte opp med å finne seg en annen jobb, for det var ikke mulig å fortsette sånn hun hadde jobbet med barn. Jeg aner ikke hva grunnlønnen hennes lå på, men jeg vet at hun hadde veldig gode avtaler hvis fikk butikken til å gå over budsjett. Og ettersom hun ikke hadde noen familie da hun startet, så var hun villig til å bruke mye tid på jobb, for hun fikk jo utbetalt en høy bonus når det gikk bra. Anonymous poster hash: 4f72e...26e
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2014 #12 Skrevet 15. mars 2014 HI Hvor kan man finne tarifflønna man har krav på? På siden av nettstudiene jeg tar, jobber jeg en kveld i uken på en butikk hvor jeg har 138 kr timen. Jeg synes det er lite, men sjefen sier at det er etter tariffen.. Anonymous poster hash: ee42d...c5f http://butikksjef.com/wordpress/?page_id=696 Anonymous poster hash: 8cb52...0fd
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2014 #13 Skrevet 15. mars 2014 Før jeg fikk barn var jeg daglig leder på en restaurant. Det var mer en livsstil enn en jobb, og passet dårlig etter jeg fikk barn. Dette var i 2006, men da hadde jeg årslønn på 440.000,- Greit betalt, men fant meg en kontorjobb med 8-16 og mindre driftsansvar, men med mindre lønn når jeg ble mamma Angrer ikke ett sekund på det Anonymous poster hash: 64605...a9b
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2014 #14 Skrevet 15. mars 2014 HIHvorfor er det ikke litt status som daglig leder da? jeg vil påstå at det ikke er alle som får den muligheten, og at det tar seg svært godt ut på cv. Anonymous poster hash: ee42d...c5f
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2014 #15 Skrevet 15. mars 2014 I dette tilfelle tenker jeg på daglig leder i en butikk eller kiosk. Er det noe "status" liksom? En bekjent av meg, som er utrolige 19 år, har blitt tilbudt en stilling som daglig leder for en kiosk/butikk, og er nå så høy på pæra som bare det! Han har ingen utdannelse eller noe særlig arbeidserfaring bortsett fra de to årene han har jobbet deltid på denne butikken. Og lønna hans skal visst ligge på latterlige 140 kr timen eller noe sånt! Kjenner jeg er ganske provosert, siden jeg møtte denne personen igår, og han spurte hva jeg gjorde. Jeg svarte at jeg studerte deltid over nett, og at jeg var hjemme sammen med datteren min på 7 mnd. Han på sin høye heste så på meg med nærmest medynk mens han forteller om sin kommende stilling... dagens utblås! Anonymous poster hash: ee42d...c5f Hva gjør det om han ser på deg med medynk. Du leter jo etter grunner til å se ned på han! Han har fast jobb og fått tilbud om en høyere stilling, noe som sier at han har gjort en god jobb. Slike mennesker trenger Norge. Status? Helt utrolig. Anonymous poster hash: 54088...c65
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2014 #16 Skrevet 16. mars 2014 Vær glad på andres vegne. Det er flott at man er stolt av jobben sin uansett hva det er. Du skriver jo at du selv vil ha en slik jobb, mao er du misunnelig. Du vil ha det som denne personen har. Det er greit å vite for deg. Kanaliser kreftene dine på å få en slik jobb selv da, slik at du også kan være stolt over jobben din. Yrkesstolthet er en fin ting uansett hva man gjør. Mye penger tjent på ærlig vis i jobber som krever intelligens, gir status. Stolt kan man være av så mangt selv om lønna er lav og jobben ikke er så krevende. Selv er jeg stolt av å være mamma, selv om det er ubetalt. Anonymous poster hash: a3877...b2d
Bustetroll Skrevet 16. mars 2014 #17 Skrevet 16. mars 2014 HI Hvorfor er det ikke litt status som daglig leder da? jeg vil påstå at det ikke er alle som får den muligheten, og at det tar seg svært godt ut på cv. Anonymous poster hash: ee42d...c5f Hva som er "status" i andre øynene bør du ikke bry deg om. De som snakker som denne statusen, det er bare en gjeng med snobbete kjerringer som er høye på pæra! Å være daglig leder i en butikk er en fin jobb, som krever mye arbeid. Ikke bare hverdager, men helger også. Det kan være en veldig godt betalt jobb, og man er ansvarlig for sine ansatte, og miljøet i butikken. FÅr man til dette, skaper man et "hjem", og en arbeidsplass som er kjempeflott. Ikke bare for seg selv, men for alle sammen. Er det noe du ønsker så finnes det flere "trainee" opplegg der ute, der du starter i butikken, går på diverse kurs, blir nestleder, og til slutt ender opp som daglig leder. Min har hadde vel ca 8-900000 i året på det meste, inkl bonuser osv. I tillegg til at han hadde stor respekt i hele Essokonsernet, fordi han var utrolig flink i jobben sin! Han er faktisk den i hele Norge som har beholdt sine ansatte lengst. (30 år, 25 år, 13 år 13 år 11 år og 7 år) Man skal ha et ganske godt miljø og samhold på arbeidsplassen for å jobbe på en liten bensinstasjon så lenge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå