Gå til innhold

Hvordan oppbevarer du middagsrester?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min er vant med at restene settes på kjøkkenbenken, og at pizza settes i ovnen igjen og står der til noen spiser litt. Jeg er vant med at det settes kaldt, og har hørt hjemme at dette er nøye. Samboeren min mener at "alle" setter restene på kjøkkenbenken. Gjør dere det? Jeg vil f eks ikke at sønnen min sksl spise pizza som har stått ute hele natta når vi er hjemme til foreldrene hans, det synes de visst er sært. Er det?

Anonymous poster hash: 0200f...311

Fortsetter under...

Skrevet

Mulig det blir stående noen rester på kjøkkenbenken, men det er for at vi ikke gadd å rydde vekk etter maten og dret som ble stående på benken over natta går i søplekassen.

Restemat som jeg vil spare og spise senere, legges i plastbokser i kjøleskapet

Anonymous poster hash: 3def2...702

Skrevet

Jeg avkjøler det , pakker det inn og setter i kjøleskap.

Spiser ikke mat som har stått ute en natt.

Har jobbet for mange år med mat og sett hvor lite som skal til før noen kan bli syke.

Mange får nok lette matforgiftninger av sin egen mat uten at de er klar over at det er det som gjør de litt ugne.

Skrevet

I kjøleskap.

Skrevet

Rett i søpla..

Blir aldri spist opp uansett, så ser ikke vitsen med å engang gidde ta vare på det.

Anonymous poster hash: 570ce...d18
Skrevet

Å spise mat som har stått i romtemeratur over tid kan gi diaré og oppkast, i værste fall matforgiftning! Barn har sensitive mager. Mat skal avkjøles raskt og settes kaldt. Er vel ingen nyhet det akkurat.....

Anonymous poster hash: ba923...1df

Annonse

Skrevet

Å spise mat som har stått i romtemeratur over tid kan gi diaré og oppkast, i værste fall matforgiftning! Barn har sensitive mager. Mat skal avkjøles raskt og settes kaldt. Er vel ingen nyhet det akkurat.....

Anonymous poster hash: ba923...1df

jo her i huset er det visst ikke vanlig å oppbevare mat slik!:(

Skrevet

I kjøleskapet

Anonymous poster hash: ed077...3ad

Skrevet

Tar plastfolie over og setter i kjøleskapet. 

Skrevet

Jeg setter salat i kjøleskapet for det kan jeg gjerne spise dagen etterpå. Pizza hiver vi i mikroen over natten, men egentlig er det kun mannen som spiser rester. Den gubben spiser all mat dagen etterpå, jeg og barnet spiser ikke rester. Liker ikke rester.. Så mannen legger bare alt på kjøkkenbenken og spiser det på kvelden/dagen etter.

Anonymous poster hash: 075a5...6ba
Skrevet

Legger det i egne bokser i kjøleskapet. Har egne for ting som skal i mikro på jobb, fryses eller bare varmes opp/spises kaldt hjemme. Spiser ikke ting som har stått ute over natten pga farene for matforgiftning.

Skrevet (endret)

Rett i frysen i porsjonspakninger.

Endret av Daquiry
Skrevet

Samboeren min er vant med at restene settes på kjøkkenbenken, og at pizza settes i ovnen igjen og står der til noen spiser litt. Jeg er vant med at det settes kaldt, og har hørt hjemme at dette er nøye. Samboeren min mener at "alle" setter restene på kjøkkenbenken. Gjør dere det? Jeg vil f eks ikke at sønnen min sksl spise pizza som har stått ute hele natta når vi er hjemme til foreldrene hans, det synes de visst er sært. Er det?

:) Min svigermor har en slik holdning til mat. Moren hennes vokste opp på en fattig gård og bestefaren hennes var slask (svensk raller). Etter at mannen min kom sammen med meg og lærte våre mat regler (mat nedkjøles med en gang og settes kaldt, jeg kaster alltid ris pga bakterier kan gå i de +++) så har magen hans blitt bedre. Svigermor er veldig glad for det, når hun klager på hvor nøye jeg er så vet jeg at det ikke stikker så dypt hos henne hun bare må få det ut. Vondt i magen kan komme av mye annet enn gammel mat det sier jeg hele tiden til svigermor.

Full respekt for at folk før måtte pent spise det de fikk. Norge var et veldig fattig land en gang.

Du for bruke litt kvinnelist og humor så endrer nok gubben din seg litt etter hvert ; )

Anonymous poster hash: f10ff...f32

Annonse

Skrevet (endret)

I tette bokser i kjøleskapet :)

Endret av Appelsinpiken

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...