Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #1 Skrevet 14. mars 2014 La merke til at i "drukne"- tråden kalte veldig mange ungen på 10mnd for spedbarn? Er seriøst en på nesten ett år spedbarn? Jeg selv tenker at de ikke er spedbarn lenger ved rundt 3mnd alder. Når de begynner å bevege seg mer, ikke vare ligger der. Når de nærmer seg ett er de heller ikke baby lenger, men småbarn. Hva tenker du? Anonymous poster hash: 0a6c2...a50
Superdolly Skrevet 14. mars 2014 #2 Skrevet 14. mars 2014 Det finnes vel ingen fasit på dette. I mine øyne er baby og spedbarn synonymer, spedbarn er det norske ordet og baby har vi fått fra engelsk. Jeg synes også at grensen går ved ca ett år. Da er de ikke lenger baby/spedbarn, men småbarn.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #3 Skrevet 14. mars 2014 Man bruker ordet spedbarn helt frem til 12 mnd, noen ganger faktisk helt til 24 mnd. Anonymous poster hash: 4fbaf...45f
Fru vims Skrevet 14. mars 2014 #4 Skrevet 14. mars 2014 Spedbarn er det samme som baby og brukes til barn under 1 år. Mellom 1-3 år er barnet småbarn. Tror du forveksler spedbarn og nyfødt.
Fru vims Skrevet 14. mars 2014 #5 Skrevet 14. mars 2014 Man bruker ordet spedbarn helt frem til 12 mnd, noen ganger faktisk helt til 24 mnd. Anonymous poster hash: 4fbaf...45f Tror ikke spedbarn blir så mye brukt for de over 12 måneder. Men baby blir brukt, spesielt i engelsktalende land opp mot 24 måneder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå