Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg var på konsultasjontime til Gynekologen i September, og fikk en haug informasjon, muntlig selvfølgelig, og dette husker jeg lite av!

Nå har vi forsøkt enkel stimulering med Pergotime, skal begynne på dobbel runde om noen dager. Men, jeg og mannen har snakket om veien videre, og ønsker en søknad til Ivf om jeg ikke får positiv eggløsning test ved blodprøve denne gangen heller. 

Mannen har flotte svømmere, og jeg er frisk, kun manglende EL.

Er det noen som har fått ivf søknad med kun to runder Pergotime? Jeg tenker jo selvfølgelig at jeg kan ta en runde til imellomtiden, men at søknaden skal sendes, så vi kanskje kommer igang før sommeren. Er det noen som erfaring med Ullevål?

Tusen takk til alle som gidder og svare!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144127497-s%C3%B8knad-til-ivf/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg forsøkte ikke med pergo før jeg ble henvist til ivf. Men jeg har en litt spesiell historie. Fra gynekologen sendte søknaden så gikk det litt over 6 mnd, hvis jeg husker riktig. Nå forrige gang jeg ble gravid så hadde jeg gått på to doble kurer etter hverandre, men ble gravid først i pauseperioden rett etterpå. Du kan få virkninger fra pergoen også i syklusen(e) etter du har sluttet på de. Så ikke gi opp enda :) 

• 4 uker senere...

Jeg har fått beskjed om å prøve Pergotime annenhver syklus i et år. Skal ta kikkehullsundersøkelse til høsten, og da er beskjeden at dersom egglederne er tette så blir det søknad om IVF med èn gang. Men om de er åpne, så skal jeg fortsette med Pergo i ett år før det søkes videre. IVF er veldig tøft å gå gjennom, så vår gynekolog ønsket å gi Pergotime en real sjans før hun henviste oss videre.

Men hva viser progesteron-verdiene dine da? Responderer du godt på pergotime? Jeg kan forstå at dere vil videre i systemet om den ikke stimulerer til eggløsning. Jeg hadde heller ikke eggløsning før jeg startet med Pergo, men har respondert godt på det nå.

Du kan jo høre med legen din  :) Det er vel han/hun så må henvise deg videre?

Lykke til!

• 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...