Papegøyeblomst Skrevet 14. mars 2014 #1 Skrevet 14. mars 2014 Bruker dere kjente merker som Eukanuba, Hills og Royal Canin, eller billigere alternativer som de f.eks har i dagligvarebutikkene? Har nylig fått valp, og med Royal Canin sitt valpefor blir det ca 400kr i mnd. Jeg har råd til det, men syns fortsatt det er temmelig dyrt? Noen som bruker Vom, er det ok for valper? Tar gjerne i mot anbefalinger, også for unghund..
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #2 Skrevet 14. mars 2014 Bruker kun Norwegian Polar. Koster 450kr for 20 kg. Brukt det siden hunden var valp. Du finner forhandlere ved å gå inn på hjemmesiden. Anonymous poster hash: eb9de...aaf
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #3 Skrevet 14. mars 2014 Bruker Pro Plan. Bruker vom i perioder med mye kjøring over lengre distanser. For fra veterinær er faktisk ikke dyrere enn foret i dagligvarebutikken. Foret hos veterinæren er langt bedre sammensatt, mer næringsrikt og metter mer for hunden. Det er ofte også bedre både for pelsen og tennene. Anonymous poster hash: 48f9b...134
Elsker livet Skrevet 14. mars 2014 #4 Skrevet 14. mars 2014 Vi kjøper labb på felleskjøpet eller et av billigmerkene på dagligvaren.
Linda1986 Skrevet 14. mars 2014 #5 Skrevet 14. mars 2014 Vi bruker apetitt fra felleskjøpet og eukanuba fra dyrebutikken. Vi har små hunder, så kjøper mat beregnet på det. Apetitt funker kjempeflott for både pels, negler, osv , de samme gjør eukanubaen, .. vi bytter litt mellom merkene (med blandingsovergang) når/hvis hundene blir lei av den ene typen.. Royal canin brukte jeg før, men det er forferdelig mye mer avfallstoffer i det, så hundene gjorde mer fra seg, og du bruker mer enn du betaler for (er min mening) Vom og hundemat / råforing er ikke ett dumt alternativ, men vil nok anbefale deg 50% - 50% for at hunden skal få tyggemotstand og få jobbet bort evt tannsten som kan danne seg. Maten som er i dagligvarebutikkene er ofte MYE mer avfallstoffer i enn i de du får hos vetrinær eller hos dyrebutikk, gjerne litt mer salt (ikke bra for nyrene) og det virker som om flere hunder får matallergi/for-midd eller lagermidd allergi av å spise butikk-kjøpt mat. Apetitt sekkene tror jeg vi betalr 400 kr for 10 eller 12 kilo.. (de har og en ordning der at du får en sekk gratis etter så å så mange kjøp osv) Hva slags rase er det du har, evt hva slags blanding? Jeg er forøvrig ikke verken vetrinær eller ansatt ved dyrebutikk eller lignende, dette er kun og bare mine erfaringer med hundene som vi har, samt hunder i omgangskrets og familie.
HvittHus Skrevet 14. mars 2014 #6 Skrevet 14. mars 2014 I mange år brukte vi et svensk for, Doggy, til kjempen vår, og Hills til collien. Nå bruker vi Purina Dog chow på kjempen vi har igjen. Kjøper på plantasjen, da får vi hver 8 sekk gratis.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #7 Skrevet 14. mars 2014 Bruker pro plan på min. Prøvd litt forskjellig og pelsen hans er nydelig på det foret. Forer med von ca fire ganger i uka i tillegg. Bruker den med laks en del. Hunder er forskjellig og du må ikke ha et dyrt for. Labb kom feks godt ut i test husker jeg. Min flasser veldig på labb. Pro plan selges på plantasjen. Hver åttende sekk er gratis. Anonymous poster hash: e0ac0...cee
Papegøyeblomst Skrevet 14. mars 2014 Forfatter #8 Skrevet 14. mars 2014 Vi bruker apetitt fra felleskjøpet og eukanuba fra dyrebutikken. Vi har små hunder, så kjøper mat beregnet på det. Apetitt funker kjempeflott for både pels, negler, osv , de samme gjør eukanubaen, .. vi bytter litt mellom merkene (med blandingsovergang) når/hvis hundene blir lei av den ene typen.. Royal canin brukte jeg før, men det er forferdelig mye mer avfallstoffer i det, så hundene gjorde mer fra seg, og du bruker mer enn du betaler for (er min mening) Vom og hundemat / råforing er ikke ett dumt alternativ, men vil nok anbefale deg 50% - 50% for at hunden skal få tyggemotstand og få jobbet bort evt tannsten som kan danne seg. Maten som er i dagligvarebutikkene er ofte MYE mer avfallstoffer i enn i de du får hos vetrinær eller hos dyrebutikk, gjerne litt mer salt (ikke bra for nyrene) og det virker som om flere hunder får matallergi/for-midd eller lagermidd allergi av å spise butikk-kjøpt mat. Apetitt sekkene tror jeg vi betalr 400 kr for 10 eller 12 kilo.. (de har og en ordning der at du får en sekk gratis etter så å så mange kjøp osv) Hva slags rase er det du har, evt hva slags blanding? Jeg er forøvrig ikke verken vetrinær eller ansatt ved dyrebutikk eller lignende, dette er kun og bare mine erfaringer med hundene som vi har, samt hunder i omgangskrets og familie. Er en blandingsvalp, griffon/pomeranian. Har ikke mulighet til å kjøpe i store sekker da jeg ikke har bil og er avhengig av å ha det med meg på bussen evt... Må kjøpe nytt for i morgen, og tenkte evt å bytte for.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #9 Skrevet 14. mars 2014 Eukanuba, et som er spesielt for sensitive/allergiske hunder siden vår har eksem og allergier. Anonymous poster hash: bbb12...4de
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #10 Skrevet 14. mars 2014 First price.. Anonymous poster hash: c2bd8...1c4
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #11 Skrevet 14. mars 2014 Fra hunden var liten har jeg brukt Royal Canin og var veldig fornøyd med det. Ja det er dyrere, men da får iallefall hunden de næringsstoffene den trenger. Nå har hun blitt hyperallergisk, og hun må bruke et spesialfor som koster 1300 kroner for 12 kg så nå begynner det å bli dyrt. I tillegg til dette må hun bruke medisiner som koster 2000 i måneden, men det dekker heldigvis forsikringen. Anonymous poster hash: b87d9...c3b
monson Skrevet 14. mars 2014 #12 Skrevet 14. mars 2014 Vi bruker apetitt fra felleskjøpet og eukanuba fra dyrebutikken. Vi har små hunder, så kjøper mat beregnet på det. Apetitt funker kjempeflott for både pels, negler, osv , de samme gjør eukanubaen, .. vi bytter litt mellom merkene (med blandingsovergang) når/hvis hundene blir lei av den ene typen.. Royal canin brukte jeg før, men det er forferdelig mye mer avfallstoffer i det, så hundene gjorde mer fra seg, og du bruker mer enn du betaler for (er min mening) Vom og hundemat / råforing er ikke ett dumt alternativ, men vil nok anbefale deg 50% - 50% for at hunden skal få tyggemotstand og få jobbet bort evt tannsten som kan danne seg. Maten som er i dagligvarebutikkene er ofte MYE mer avfallstoffer i enn i de du får hos vetrinær eller hos dyrebutikk, gjerne litt mer salt (ikke bra for nyrene) og det virker som om flere hunder får matallergi/for-midd eller lagermidd allergi av å spise butikk-kjøpt mat. Apetitt sekkene tror jeg vi betalr 400 kr for 10 eller 12 kilo.. (de har og en ordning der at du får en sekk gratis etter så å så mange kjøp osv) Hva slags rase er det du har, evt hva slags blanding? Jeg er forøvrig ikke verken vetrinær eller ansatt ved dyrebutikk eller lignende, dette er kun og bare mine erfaringer med hundene som vi har, samt hunder i omgangskrets og familie. Er en blandingsvalp, griffon/pomeranian. Har ikke mulighet til å kjøpe i store sekker da jeg ikke har bil og er avhengig av å ha det med meg på bussen evt... Må kjøpe nytt for i morgen, og tenkte evt å bytte for. ER det noen spesiell grunn til at du tenker å bytte for ? Du må også huske å gi litt å litt av det nye foret. Vist ikke blir hunden din dårlig. Så om du er tom for det "gammle" foret i morgen. Så burde du ikke kjøpe nytt merke nå..
Gjest Kira Skrevet 14. mars 2014 #13 Skrevet 14. mars 2014 Vi har brukt litt forskjellig opp gjennom årene, men nå bruker vi spesialfor fra Hills (hun er gammel og har HD). Har også brukt Eukanuba og ProPlan tidligere. Kjøpte ny sekk i går, og den kom på 1100 kr, så billig er det ikke.
monson Skrevet 14. mars 2014 #14 Skrevet 14. mars 2014 Vi bruker apetitt fra felleskjøpet og eukanuba fra dyrebutikken. Vi har små hunder, så kjøper mat beregnet på det. Apetitt funker kjempeflott for både pels, negler, osv , de samme gjør eukanubaen, .. vi bytter litt mellom merkene (med blandingsovergang) når/hvis hundene blir lei av den ene typen.. Royal canin brukte jeg før, men det er forferdelig mye mer avfallstoffer i det, så hundene gjorde mer fra seg, og du bruker mer enn du betaler for (er min mening) Vom og hundemat / råforing er ikke ett dumt alternativ, men vil nok anbefale deg 50% - 50% for at hunden skal få tyggemotstand og få jobbet bort evt tannsten som kan danne seg. Maten som er i dagligvarebutikkene er ofte MYE mer avfallstoffer i enn i de du får hos vetrinær eller hos dyrebutikk, gjerne litt mer salt (ikke bra for nyrene) og det virker som om flere hunder får matallergi/for-midd eller lagermidd allergi av å spise butikk-kjøpt mat. Apetitt sekkene tror jeg vi betalr 400 kr for 10 eller 12 kilo.. (de har og en ordning der at du får en sekk gratis etter så å så mange kjøp osv) Hva slags rase er det du har, evt hva slags blanding? Jeg er forøvrig ikke verken vetrinær eller ansatt ved dyrebutikk eller lignende, dette er kun og bare mine erfaringer med hundene som vi har, samt hunder i omgangskrets og familie. Er en blandingsvalp, griffon/pomeranian. Har ikke mulighet til å kjøpe i store sekker da jeg ikke har bil og er avhengig av å ha det med meg på bussen evt... Må kjøpe nytt for i morgen, og tenkte evt å bytte for. ER det noen spesiell grunn til at du tenker å bytte for ? Du må også huske å gi litt å litt av det nye foret. Vist ikke blir hunden din dårlig. Så om du er tom for det "gammle" foret i morgen. Så burde du ikke kjøpe nytt merke nå.. Og en ting til en 15/20kg sekk varer jo i EEEEEEVIGHETER til en så liten hund som du har. Så du kan vel sikkert finne noen som kan kjøre deg evnt bære foret en gang i halv året (nesten) Når min var valp og jeg bodde i oslo, og ikke hadde bil så måtte jeg også bære 15/20kg sekker med for fra kjøpesenteret og hjem.. Og jeg har en stor hund. Så måtte gjøre det ganske ofte Tenk på det som trening, hehe
Linda1986 Skrevet 14. mars 2014 #15 Skrevet 14. mars 2014 Vi bruker apetitt fra felleskjøpet og eukanuba fra dyrebutikken. Vi har små hunder, så kjøper mat beregnet på det. Apetitt funker kjempeflott for både pels, negler, osv , de samme gjør eukanubaen, .. vi bytter litt mellom merkene (med blandingsovergang) når/hvis hundene blir lei av den ene typen.. Royal canin brukte jeg før, men det er forferdelig mye mer avfallstoffer i det, så hundene gjorde mer fra seg, og du bruker mer enn du betaler for (er min mening) Vom og hundemat / råforing er ikke ett dumt alternativ, men vil nok anbefale deg 50% - 50% for at hunden skal få tyggemotstand og få jobbet bort evt tannsten som kan danne seg. Maten som er i dagligvarebutikkene er ofte MYE mer avfallstoffer i enn i de du får hos vetrinær eller hos dyrebutikk, gjerne litt mer salt (ikke bra for nyrene) og det virker som om flere hunder får matallergi/for-midd eller lagermidd allergi av å spise butikk-kjøpt mat. Apetitt sekkene tror jeg vi betalr 400 kr for 10 eller 12 kilo.. (de har og en ordning der at du får en sekk gratis etter så å så mange kjøp osv) Hva slags rase er det du har, evt hva slags blanding? Jeg er forøvrig ikke verken vetrinær eller ansatt ved dyrebutikk eller lignende, dette er kun og bare mine erfaringer med hundene som vi har, samt hunder i omgangskrets og familie. Er en blandingsvalp, griffon/pomeranian. Har ikke mulighet til å kjøpe i store sekker da jeg ikke har bil og er avhengig av å ha det med meg på bussen evt... Må kjøpe nytt for i morgen, og tenkte evt å bytte for. det anbefales i allefall at du går over til ett nytt for på en skånsom måte. at du blander ut over 4-5 dager .. begynner med 2/3 av det gamle foret og 1/3 nytt for og går gradvis over, dette for å gjøre det mest skånsomt for magen og å unngå allergi apetitt er kjøpt i 3 eller 4 kilos sekker.. eukanubaen får du og i små poser..
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #16 Skrevet 14. mars 2014 Fôr fra dagligvarebutikken er virkelig ikke bra og bør unngås (du kan gi det like ofte som du selv unner deg en rullekabab). Nei, det virkelig ikke næringsrik mat. Det ser billigere ut, men det er ikke så billig som man først får inntrykk av. Mye av foret er bare "fyll" og kommer rett ut igjen, hunden trenger mye mindre porsjoner med ordendlig fôr. Anonymous poster hash: 14068...09c
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #17 Skrevet 14. mars 2014 Vi bruker apetitt fra felleskjøpet og eukanuba fra dyrebutikken. Vi har små hunder, så kjøper mat beregnet på det. Apetitt funker kjempeflott for både pels, negler, osv , de samme gjør eukanubaen, .. vi bytter litt mellom merkene (med blandingsovergang) når/hvis hundene blir lei av den ene typen.. Royal canin brukte jeg før, men det er forferdelig mye mer avfallstoffer i det, så hundene gjorde mer fra seg, og du bruker mer enn du betaler for (er min mening) Vom og hundemat / råforing er ikke ett dumt alternativ, men vil nok anbefale deg 50% - 50% for at hunden skal få tyggemotstand og få jobbet bort evt tannsten som kan danne seg. Maten som er i dagligvarebutikkene er ofte MYE mer avfallstoffer i enn i de du får hos vetrinær eller hos dyrebutikk, gjerne litt mer salt (ikke bra for nyrene) og det virker som om flere hunder får matallergi/for-midd eller lagermidd allergi av å spise butikk-kjøpt mat. Apetitt sekkene tror jeg vi betalr 400 kr for 10 eller 12 kilo.. (de har og en ordning der at du får en sekk gratis etter så å så mange kjøp osv) Hva slags rase er det du har, evt hva slags blanding? Jeg er forøvrig ikke verken vetrinær eller ansatt ved dyrebutikk eller lignende, dette er kun og bare mine erfaringer med hundene som vi har, samt hunder i omgangskrets og familie. Er en blandingsvalp, griffon/pomeranian. Har ikke mulighet til å kjøpe i store sekker da jeg ikke har bil og er avhengig av å ha det med meg på bussen evt... Må kjøpe nytt for i morgen, og tenkte evt å bytte for. ER det noen spesiell grunn til at du tenker å bytte for ? Du må også huske å gi litt å litt av det nye foret. Vist ikke blir hunden din dårlig. Så om du er tom for det "gammle" foret i morgen. Så burde du ikke kjøpe nytt merke nå.. Og en ting til en 15/20kg sekk varer jo i EEEEEEVIGHETER til en så liten hund som du har. Så du kan vel sikkert finne noen som kan kjøre deg evnt bære foret en gang i halv året (nesten) Når min var valp og jeg bodde i oslo, og ikke hadde bil så måtte jeg også bære 15/20kg sekker med for fra kjøpesenteret og hjem.. Og jeg har en stor hund. Så måtte gjøre det ganske ofte Tenk på det som trening, hehe Men hvis hundeforet står åpent så lenge / i fortønne eller lignende så mister det en del av lukten sin, og noen hunder blir da lite interessert i maten etterhvert. Anonymous poster hash: 3240c...eb3
Gjest Kira Skrevet 14. mars 2014 #18 Skrevet 14. mars 2014 ER det noen spesiell grunn til at du tenker å bytte for ? Du må også huske å gi litt å litt av det nye foret. Vist ikke blir hunden din dårlig. Så om du er tom for det "gammle" foret i morgen. Så burde du ikke kjøpe nytt merke nå.. Godt tips fra monson her! Vi var ikke klar over dette første gang vi byttet for, og våknet opp til en herlig stank i hele huset.
monson Skrevet 14. mars 2014 #19 Skrevet 14. mars 2014 Vi bruker apetitt fra felleskjøpet og eukanuba fra dyrebutikken. Vi har små hunder, så kjøper mat beregnet på det. Apetitt funker kjempeflott for både pels, negler, osv , de samme gjør eukanubaen, .. vi bytter litt mellom merkene (med blandingsovergang) når/hvis hundene blir lei av den ene typen.. Royal canin brukte jeg før, men det er forferdelig mye mer avfallstoffer i det, så hundene gjorde mer fra seg, og du bruker mer enn du betaler for (er min mening) Vom og hundemat / råforing er ikke ett dumt alternativ, men vil nok anbefale deg 50% - 50% for at hunden skal få tyggemotstand og få jobbet bort evt tannsten som kan danne seg. Maten som er i dagligvarebutikkene er ofte MYE mer avfallstoffer i enn i de du får hos vetrinær eller hos dyrebutikk, gjerne litt mer salt (ikke bra for nyrene) og det virker som om flere hunder får matallergi/for-midd eller lagermidd allergi av å spise butikk-kjøpt mat. Apetitt sekkene tror jeg vi betalr 400 kr for 10 eller 12 kilo.. (de har og en ordning der at du får en sekk gratis etter så å så mange kjøp osv) Hva slags rase er det du har, evt hva slags blanding? Jeg er forøvrig ikke verken vetrinær eller ansatt ved dyrebutikk eller lignende, dette er kun og bare mine erfaringer med hundene som vi har, samt hunder i omgangskrets og familie. Er en blandingsvalp, griffon/pomeranian. Har ikke mulighet til å kjøpe i store sekker da jeg ikke har bil og er avhengig av å ha det med meg på bussen evt... Må kjøpe nytt for i morgen, og tenkte evt å bytte for. ER det noen spesiell grunn til at du tenker å bytte for ? Du må også huske å gi litt å litt av det nye foret. Vist ikke blir hunden din dårlig. Så om du er tom for det "gammle" foret i morgen. Så burde du ikke kjøpe nytt merke nå.. Og en ting til en 15/20kg sekk varer jo i EEEEEEVIGHETER til en så liten hund som du har. Så du kan vel sikkert finne noen som kan kjøre deg evnt bære foret en gang i halv året (nesten) Når min var valp og jeg bodde i oslo, og ikke hadde bil så måtte jeg også bære 15/20kg sekker med for fra kjøpesenteret og hjem.. Og jeg har en stor hund. Så måtte gjøre det ganske ofte Tenk på det som trening, hehe Men hvis hundeforet står åpent så lenge / i fortønne eller lignende så mister det en del av lukten sin, og noen hunder blir da lite interessert i maten etterhvert. Anonymous poster hash: 3240c...eb3 Ja, det er jo et poeng! Derfor burde man også finne et godt for som ikke har alle disse tillsetningsstoffene, og fette på tørrkulene for å lokke hundene til å spise det. Jeg bruker et for som er helt fri for tilsettningsstoffer og er helt naturlig! Det er ikke mye fett i det foret, og min trenger mere, så derfor tilsetter jeg olje i hvert måltid. Pluss at han får vom innimellom, også kjøper jeg kraft bein på butikken/slakter som han får nå å da.
Superdolly Skrevet 14. mars 2014 #20 Skrevet 14. mars 2014 Jeg bruker Royal Canin av den enkle grunn at det er det eneste foret den bortskjemte pelsdotten spiser.mvi har prøvd andre merker, for mannen min synes at den stakkars hunden må få variasjon i kosten. Men da blir det sultestreik her i huset, og hunden spiser så lite som mulig. Ja, jeg har vært trå og sta og prøvd å sulte den på bedre tanker ved å nekte å gi noe annet, men har konkludert med at hunden er enda staere.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #21 Skrevet 14. mars 2014 Hills spesialfor med glukosamin (for ledd). Drøye 800 i måneden Anonymous poster hash: 43672...d50
Pom-mom Skrevet 14. mars 2014 #22 Skrevet 14. mars 2014 bruker Royal Canin valpe for & billig mat fra rema. kjøper en av hver heller dem i en sån for bøtte & rister bøtta. da varer maten lengre før jeg må kjøpe ny & han ene som bare vil ha billig foret kan plukke ut de bitene mens hu som trenger å gå opp i vekt får i seg både valpe for & vanlig voksen for. & han som spiser allt bare gafler i seg. mine har mat stående hele dagen & deler matskål de styrer inntaket selv.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #23 Skrevet 14. mars 2014 Bruker Orijen og Proplan. Kan faktisk ikke forstå dere som bevisst bruker den drittmaten man får på matbutikker. Frolic og Friskies ++ er jo bare ræl. Finnes ikke kjøtt i den maten, kun beinmel, kjøttavfall osv. Det er bare drit. Prøv å putte f.eks en kule Orijen i vann og en kule av noe billig dritt, og dere vil se at Orijen såvidt trekker til seg væske. Det er fordi det er mye mer rent kjøtt i det. Anonymous poster hash: 01e4d...5ff
Papegøyeblomst Skrevet 14. mars 2014 Forfatter #24 Skrevet 14. mars 2014 Takk for svar alle sammen! Da skal jeg kjøpe samme foret i morgen, og heller gi litt vom innimellom.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #25 Skrevet 14. mars 2014 Kun Specific til bortskjemtdyret hos oss. Koster nok, men verdt det. Anonymous poster hash: 423ca...304
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå