Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #1 Skrevet 14. mars 2014 For barnet så klart Anonymous poster hash: 16bce...cd9
☆☆☆ Skrevet 14. mars 2014 #2 Skrevet 14. mars 2014 Det er heilt individuelt, eg har spist taco heile vegen under amming av begge ungane.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #3 Skrevet 14. mars 2014 Det finner du fort ut. Barn reagerer forskjellig på forskjellig type mat. Det er jo feks en 'universell sannhet' at barn får luft i magen om mor spiser løk, men det gjelder altså ikke alle. Anonymous poster hash: 7304d...a24
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #4 Skrevet 14. mars 2014 Jeg har spist alt. Eldste fikk mat med chilli fra han begynte med middag. Det har aldri vært noe problem her. De fleste barn tåler det fint:) Det er mange kulturer de spiser mye mer krydret mat enn vi gjør uten at det utgjør noe problem:-) Kos deg med taco. Anonymous poster hash: c5e46...15f
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #5 Skrevet 14. mars 2014 Nyere forskning har jo vist at oppfatningen om at barnet får luft i magen og vondt av det mor spiser har vært sterkt overdrevent. Så spis i vei, om det mot formodning viser seg at barnet reagerer er det bare å bremse litt på løken neste gang. Krydder skal ikke ha noe å si. Anonymous poster hash: 8575e...84f
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #6 Skrevet 14. mars 2014 Da prøver jeg meg på taco i kveld Takk for svar ! Nb! Løk gir definitivt luft i magen ja, både på mor og barn Anonymous poster hash: 16bce...cd9
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #7 Skrevet 14. mars 2014 Nb! Løk gir definitivt luft i magen ja, både på mor og barn Anonymous poster hash: 16bce...cd9 Nei, ikke for alle. Anonymous poster hash: 7304d...a24
MammantilNurket Skrevet 14. mars 2014 #8 Skrevet 14. mars 2014 (endret) Hvis du lager krydderblandingen (og kanskje salsa og guacamole?) selv tror jeg ikke det skal være noe problem Jeg spiste "ferdigtaco" én gang mens jeg ammet (var borte på besøk) og babyen reagerte etterpå. Tror faktisk at det var eneste gangen han fikk mageknip av noe jeg hadde spist. Endret 14. mars 2014 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #9 Skrevet 14. mars 2014 Hvis du lager krydderblandingen (og kanskje salsa og guacamole?) selv tror jeg ikke det skal være noe problem Jeg spiste "ferdigtaco" én gang mens jeg ammet (var borte på besøk) og babyen reagerte etterpå. Tror faktisk at det var eneste gangen han fikk mageknip av noe jeg hadde spist. Spiser du taco?!? *dypt sjokkert* ;-) Anonymous poster hash: 6c380...b24
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #10 Skrevet 14. mars 2014 Tror du ikke de ammer feks i India hvor de spiser sterk mat? Anonymous poster hash: 1c1f6...be6
☆☆☆ Skrevet 14. mars 2014 #11 Skrevet 14. mars 2014 Hvis du lager krydderblandingen (og kanskje salsa og guacamole?) selv tror jeg ikke det skal være noe problem Jeg spiste "ferdigtaco" én gang mens jeg ammet (var borte på besøk) og babyen reagerte etterpå. Tror faktisk at det var eneste gangen han fikk mageknip av noe jeg hadde spist. Sida du no er ferdig med amming (og har begynt med "slumming" kva daglegvarebutikkar gjeld), vil eg minne deg på 40% avslag på tacoingrediendar på Spar i dag og i morgon, der får du tak i alt du treng til den heilage dib-tacoen laga med halvfabrikata
Fru vims Skrevet 14. mars 2014 #12 Skrevet 14. mars 2014 Jeg spiste mye taco når jeg ammet. Gikk veldig fint Men jordbær derimot kunne jeg ikke spise. Dette er så forskjellig.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #13 Skrevet 14. mars 2014 Jeg hørte en gang at det du har spist gjennom hele svangerskapet er det ikke noe problem å spise under ammingen heller, for de smakene og den maten er barnet allerede vant med og tåler greit... Jeg har spist løk, taco og sterk mat, drukket brus osv gjennom alle mine svangerskap og ammeperioder uten noen problemer overhodet. Først da jeg fikk barn nr tre opplevde jeg problemer med dette, og da fikk jenta mageknip når jeg drakk melk. Sterk mat reagerte hun overhodet ikke på.. Anonymous poster hash: bf6a3...a35
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #14 Skrevet 14. mars 2014 Jeg spiste mye sterker mat enn taco gjennom hele mine ammeperioder og merka aldri noe problem. Nå spiser ungene sterke curryer og sterk thaimat uten problemer Anonymous poster hash: ddd84...eee
me_87 Skrevet 14. mars 2014 #15 Skrevet 14. mars 2014 Søsteren min spise taco når hun ammet,å da skreik barnet i mange timer etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå