Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 13. mars 2014 #1 Skrevet 13. mars 2014 Jeg har store planer for hagen i år, men jeg er ei fryktelig lite handy alenemor! Fant denne bloggen, og det ser jo så pent ut, har hatt et slikt basseng i hagen i fem år nå, men det er jo ikke bygget inn, og ser helt ærlig veldig stygt ut slik det har vært. Noen av dere som har litt peiling? Evnt menn med peiling? Jeg tenker å gjøre det "noe" mer forenkla enn det der, men på en eller annen måte få til å bygge det inn med tre"vegger". Er det overhodet mulig å gjøre det enklere? Tenker at det ikke skal være så mye platting rundt bassenget, og det skal ikke brukes som terrasse.. http://www.hegemor.com/2012/08/alt-du-trenger-vite-om-intex.html
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 13. mars 2014 #2 Skrevet 13. mars 2014 Kan jeg evnt bygge det opp som man gjør med gjerder? Om noen forstår hva jeg mener!?
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #4 Skrevet 13. mars 2014 Hvis det er firkantet kan du jo bygge det inn ved å legge paller rundt (slå noen staur ned i bakken som du kan bruke til å støtte opp), men det blir jo ikke så pent det heller... Er det like høyt som det på bloggen? Anonymous poster hash: 8ab8f...98c
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 13. mars 2014 #5 Skrevet 13. mars 2014 Nei, er en god del lavere! Og mindre i omkrets, 8000 l, tror det er noe sånt som 97 cm eller noe! Takk for svar, ideen er forsåvidt ikke helt gæli, kan jo gjøre det samme med planker kanskje?
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2014 #6 Skrevet 13. mars 2014 Da må du i tilfelle bygge et stillas/fundament av et eller annet slag, mens paller kan du i prinsippet bare stable. Anonymous poster hash: 8ab8f...98c
Pom-mom Skrevet 13. mars 2014 #7 Skrevet 13. mars 2014 hva med å bruke leca stein da? å male dem hvite eller noe såndt.. det går hvertfall fortere om man ikke er så handy. vet jeg hadde gjordt det selv, liker raske løsninger når jeg må gjøre ting helt selv
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 13. mars 2014 #8 Skrevet 13. mars 2014 Leca var smart! Veldig smart!! Mye mulig jeg går for den altså, takk for tips!
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #9 Skrevet 14. mars 2014 Men er dette lovlig? Jeg tenker på det hun i bloggen har gjort? Jeg bor i Australia og her er det ekstremt strenge regler for gjerder rundt private basseng. Det skal INGENTING til før noen drukner uti der da. Anonymous poster hash: 1883d...4dd
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2014 #10 Skrevet 14. mars 2014 Men er dette lovlig? Jeg tenker på det hun i bloggen har gjort? Jeg bor i Australia og her er det ekstremt strenge regler for gjerder rundt private basseng. Det skal INGENTING til før noen drukner uti der da. Anonymous poster hash: 1883d...4dd Basenget må sikres slik at ingen kan falle ned i det. Det kan brukes klatresikkert gjerde med låsbar port, som faktisk holdes låst, eller holdes dekt med noe som er så solid at selv om en voksn mann faller ned på det vil det ikke løsne. Drukner din fulle nabo i Basenget ditt når han sniker sg gjennom din hage på vei hjem fra fest eller dine egne barn når de går i søvne er det din skyld og du kan bli tiltalt for drap. Anonymous poster hash: d9e21...c30
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 14. mars 2014 #11 Skrevet 14. mars 2014 Har hatt basseng stående i Hagen i fem år nå, og det er klart vi har gjort det vi skal mtp sikkerhet og tillatelse! Bassenget er sikra med låsbart lokk, som man tom kan gå på uten å dette nedi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå